Home Taping is Killing Music

De maandelijkse thema swaps van forumnerds.nl
United Hope
Knuffelnerd

Re: Home Taping is Killing Music

Bericht door United Hope » 10 jun 2021, 22:07

Hoe staat Ram6 tegenover (old skool) electro, techno. En Italo? En Rap?
nou grote kans dat ik het al ken maar doe maar behalve de rap dan
Ik ben te cool voor een onderschrift. B-)

United Hope
Knuffelnerd

Bericht door United Hope » 10 jun 2021, 22:08

1ofthemFaces schreef:
10 jun 2021, 20:54
Heb jij ook lege tapes uit het oostblok? Ik kocht ze bij de verkoopfabriek in de Duinkerkenstraat. Zien er best cult uit. Maar 60 min en ik denk dat ie voor jou een 90 min. wordt. Of twee van 60 minuten. Of 1 van 60 minuten en dan kijken hoe je die vindt en dan een betere maken van 60 min.
ik heb 70s en 80s meuk teepjes

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2021, 17:15

Siegfried Stahl schreef:
13 apr 2021, 16:35
Ik heb nog een werkend cassette deck. Maar ik moet er niet aan denken net als vroeger een berg tijd kwijt te raken aan het maken van een teepje.

Digitaal is het nieuwe oranje!

En ik ben een groot fan van Oranje.
Jammer dude.
Heb je Fervid op vinyl? :drink:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2021, 17:15

United Hope schreef:
10 jun 2021, 22:08
1ofthemFaces schreef:
Heb jij ook lege tapes uit het oostblok? Ik kocht ze bij de verkoopfabriek in de Duinkerkenstraat. Zien er best cult uit. Maar 60 min en ik denk dat ie voor jou een 90 min. wordt. Of twee van 60 minuten. Of 1 van 60 minuten en dan kijken hoe je die vindt en dan een betere maken van 60 min.
gebruikt?

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2021, 17:16

United Hope schreef:
10 jun 2021, 22:07
Yeah right :drink:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 11 jun 2021, 17:16

United Hope schreef:
10 jun 2021, 22:07
Yeah right :drink:

United Hope
Knuffelnerd

Bericht door United Hope » 11 jun 2021, 17:25

1ofthemFaces schreef:
11 jun 2021, 17:15
United Hope schreef:
10 jun 2021, 22:08
1ofthemFaces schreef:
gebruikt?
als die persoon smaak had waarschijnlijk niet :lol:

Stargazer
Knuffelnerd

Bericht door Stargazer » 19 jul 2021, 06:38

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Gezichtenman ! :flowers:

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 18 aug 2021, 21:15

Ook vanwege Ysfoxy (beter laat dan nooit!). :flowers:
And that is when my spunk/spark got hot

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 01 okt 2021, 16:25

Stargazer schreef:
19 jul 2021, 06:38
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Gezichtenman ! :flowers:
dank je wel...
:music:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 01 okt 2021, 16:25

Hey RDW en Ram6 ik heb al eeuwen twee tapes liggen. Waar kan ik het heen sturen. APP het adres anders even ik PM mijn 06

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 01 okt 2021, 16:26

PM slaat niets op ofzo. Wat ik ook verwijder.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 01 okt 2021, 16:28

PM slaat niets op ofzo. Wat ik ook verwijder.

Number9
Forumgod

Bericht door Number9 » 01 okt 2021, 16:53

1ofthemFaces schreef:
01 okt 2021, 16:25
Hey RDW en Ram6 ik heb al eeuwen twee tapes liggen. Waar kan ik het heen sturen. APP het adres anders even ik PM mijn 06
Trap er niet in, dit is een truc om bejaarden hun pincode te ontfutselen. Toch? :?
Number9, lid nummer 25.
The sacred pint alone can unbind the tongue of Dedalus.

Stargazer
Knuffelnerd

Bericht door Stargazer » 30 nov 2021, 11:10

Rams mocht van mij Kant B niet beluisteren :clap:

Krautsurfer
Meganerd

Bericht door Krautsurfer » 01 dec 2021, 09:15

Spotify investeerd in AI defense tech
Helsing says it will use "world-leading AI technology for defence and national security" to provide "information advantage for democratic governments" and "keep liberal democracies from harm."

The €100-million deal, which arrives via Ek's €1 billion Prima Materia investment company, has angered some Spotify users, who responded to Ek's tweet by closing accounts and jumping ship to competitors like Bandcamp and Tidal. Some supported the hashtag campaign to #BoycottSpotify. Ambient dub fusion music producer Darren Sangita was among them.
"But hearing this absolutely brilliant record, in particular Halleluhwah, which lasts an entire side, reminds me of what we were trying to do with PiL."

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 06 dec 2021, 19:37

Stargazer schreef:
30 nov 2021, 11:10
Rams mocht van mij Kant B niet beluisteren :clap:
Oh waarom niet?
Ik lees net dat er geen soul op mocht. heb ik toch wel een minimaal een keer gedaan. Ook nog een gospelliedje.

Wat vond ie er van?

Nog niets gehoord.

Stargazer
Knuffelnerd

Bericht door Stargazer » 07 dec 2021, 18:56

Ik vond het onverdraaglijk en Ram6 kan nog niks zeggen, omdat ie kant B nog niet heeft gehoord. Drukke dagen achter de rug. Feestdagen en kind hè

Komt goed!

United Hope
Knuffelnerd

Bericht door United Hope » 12 dec 2021, 23:32

ok ik gooi nu kant B erin
na een storende kant A want hoe luister je met een dame op de achtergrond die niks anders zegt als 'wat een kutmuziek'

weet wel van kant a dat ie beter werd

er is een soort type 'rock' dat er al jaren is - en dat overal is - op bandjes en in singlebakjes - kan het niet helemaal uitleggen maar dat was kant a een beetje - droogrock? schoolbandje-die-daarna-niet-gestopt-isrock?

United Hope
Knuffelnerd

Bericht door United Hope » 13 dec 2021, 00:05

we beginnen kant b dus met reggae ofzo - fluitjes dikke bas - easy wappa wappa - orgeltje - woempie - ...dagga dagga zou je verwachten maar de heren zijn een beetje jazzy...fluitje dus ... 70s easy waterpijp - en toen was het nummer zomaar over

ow jee soul - nee dit zuigt - en ik kan niet klikken naar het volgende nummer - dan moet ik spoelen
dus ga ik uitzitten en doen wat ik altijd doe als muziek kut is (dat kan bij muziek uit deze tijd die ik begin 70 schat of eind 60, dus dat kan niet bij de drek van het smaakvolle trio Flaaks, Iker en de man die niet genoemd mag worden ) ...ho het is alweer voorbij - dat is fijn kort - maar had een aardig achtergrondkoortje

Nu gaan we naar een punkrock met de nadruk op rock - valt een beetje onder 'droogrock' dat ik beschreef. Is een nummer dat waarschijnlijk beter wordt nu herbeluistering . 10 seconden te lang - maar heel kort .

Komt een garagegitaar binnen - deh deh deh deh deh - 60s - deh deh deh- ken het soort - niks mis mee - ook niks opmerkelijks - beste nummer van kant B tot nu - orgeltje - hou ik van - climaxtje - tweng solo -- bijna te lang maar kan net - ja wat moet ik er mee - ik heb zoveel van dat soort muziek al die toch beter is.

Hele fijne gitaar en bas - wordt dit wat? zang - zacht en galm - warm geluid bevalt me - solo - goede solo - geen ego - is meer gewoon de gitaar die wat anders doet - prima nummer zover . ja dit is leuk - wat vaker horen (straks is het stiekem kane en sta ik even voor lul) deze mag ik wel - gaat op de uitchecklijst . Nu mogen ze trouwens wel ophouden dan kunnen we door naar het volgende nummer. Denk trouwens dat het iets 90s is .

Droogrock? Ja dus ...ik denk trouwens dat droogrock onder 'indy' valt dat ligt me nooit echt. Dit is allemaal wel leuk als je de instrumenten los van elkaar zou horen - het totaal is gewoon - ja...gewoon 'waarom nou weer?' technisch is het vast heel ok - maar ja daar koop je niks voor - die zanger is ook een flapdrol . nou volgende nummer graag ---- toe nou - je valt in herhaling - met je OH Ow - zal wel jaren 80 zijn - dat hoop ik tenminste voor ze want iets zegt me dat het zelfs stiekem nieuwer is .
STOP! LAAT HET OPHOUDEN! AAAAAAAAH!

Ah! Oerwoudgeluiden van echte negers - owww dit mag van niet van woke ! Funk - en hele goeie - KING KONG - ok beetje banaal - melig - beetje te melig - in de jaren 60 deden ze dat iets beter - alles is goed maar de manier waarop het inelkaar zit is wat minder - en Oeh oeh oeh oeh zegt King Kong - jammer - zat wat in

Ha een jaren 70/60 trompet - bossanova garagerock - --- -- wow wow - tadadada she mine --- tadada - ... stoort niet prima liedje makkelijk vergeten.

We blijven dus een beetje in de garage - amerikaans denk ik - tsja doet alles wat het moet doen - maar wederom zo vergeten . Als achtergrond helemaal super hoor . Ik had hier liever een zangeres gehad - en shit het eind is kut . Zanger wil de soulman zijn .

Nog meer garage MAAR er knalt een heel fijn orgeltje in! stem zit lekker achter het orgeltje gitaartje prima - is goed - dit nummer mag ik wel .
Refrein(ig) met orgeltje is heel fijn . Tot dusver beste nummer kant B . Gitaarsolo prima - niet te lang (doodszonde voor elke muziek)

Nou en dat was kant B alweer

Samenvattend - vergeetbaar bij tijden goed soms slecht , gemiddeld saai
Maar bedankt voor de moeite
En het is natuurlijk ook zo dat een eerste beluistering een momentopname is en niet alles zegt.

United Hope
Knuffelnerd

Bericht door United Hope » 13 dec 2021, 00:07

Wat ik eigenlijk denk is dat OOTF gepoogd heeft iets te maken dat ik leuk zou vinden en niet iets dat me zou doen verbazen

Dan begeef je je op mijn terrein en dan is de kans dat ik iets ken dat ik beter vind natuurlijk vrij groot
Zomaar even een gedachte - ik zet kant A maar even op maar ik doe geen liveverslag

Ysfoxy
Forum Diva

Bericht door Ysfoxy » 13 dec 2021, 23:15

United Hope schreef:
13 dec 2021, 00:05
Ah! Oerwoudgeluiden van echte negers - owww dit mag van niet van woke ! Funk - en hele goeie - KING KONG - ok beetje banaal - melig - beetje te melig - in de jaren 60 deden ze dat iets beter - alles is goed maar de manier waarop het inelkaar zit is wat minder - en Oeh oeh oeh oeh zegt King Kong - jammer - zat wat in
Gokje:

Link
And that is when my spunk/spark got hot

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 dec 2021, 17:01

Ysfoxy schreef:
13 dec 2021, 23:15
United Hope schreef:
13 dec 2021, 00:05
Gokje:

Link
Ja dat klopt helemaal.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 dec 2021, 17:07

United Hope schreef:
13 dec 2021, 00:07
Wat ik eigenlijk denk is dat OOTF gepoogd heeft iets te maken dat ik leuk zou vinden en niet iets dat me zou doen verbazen

Dan begeef je je op mijn terrein en dan is de kans dat ik iets ken dat ik beter vind natuurlijk vrij groot
Zomaar even een gedachte - ik zet kant A maar even op maar ik doe geen liveverslag
Ik heb gepoogd iig geen gepolijste shit er op te zetten. Weet dat je van garagerock en surf enzo houdt. Ben wel over je grens gegaan met soul natuurlijk ( op de a kant staat zelfs een gospel nummer). En als ik eenmaal aan een tape begin ( anders dan bij een cd) ben ik een beetje impulsief, zo van, wat zou nou eens leuk zijn om te draaien, als zoekende door mijn plaatjes (alles is van vinyl) Ik heb overigens zelf niets meer waarop staat wat ik er op pleurde. Had de artiesten idd op de hoes beschreven.
Verheug me wel op je a kant recensie. Fijn dat de vrouwe het ook zo waardeerde.

Ik kan nog wel een tape maken waarop ik je verbaas natuurlijk ( of een lege tape opsturen, daar verbaas je je ook vast over)

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 20 dec 2021, 17:17

United Hope schreef:
12 dec 2021, 23:32
ok ik gooi nu kant B erin
na een storende kant A want hoe luister je met een dame op de achtergrond die niks anders zegt als 'wat een kutmuziek'

weet wel van kant a dat ie beter werd

er is een soort type 'rock' dat er al jaren is - en dat overal is - op bandjes en in singlebakjes - kan het niet helemaal uitleggen maar dat was kant a een beetje - droogrock? schoolbandje-die-daarna-niet-gestopt-isrock?
Ram6 bedoelt dit soort muziek dus met droogrock. Naar ik herinner is het tweede nummer van kant a van hun (deze heb ik niet op vinyl), wel een ander nummer van ze. Is eigenlijk oerpunk.

Link

Stargazer
Knuffelnerd

Bericht door Stargazer » 29 dec 2021, 17:03

1ofthemFaces schreef:
20 dec 2021, 17:07
Fijn dat de vrouwe het ook zo waardeerde.
:drinkpig:

Plaats reactie