Forumnerds.nl

Muziek en ander Kwalitatief Hoogstaande Flauwekul voor de Intelligente Onbenul
Het is 08 sep 2010, 23:34

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]

Forum regels

Vergeten jullie het Blog niet? Hier vind je een uitleg: http://forumnerds.nl/viewtopic.php?f=21&p=48084

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Velenging van de missie in Afghanistan?
Poll eindigt op 19 feb 2010, 22:34
Ja 56%  56%  [ 5 ]
Neen 11%  11%  [ 1 ]
Val van regering 33%  33%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 9
Auteur Bericht
 Berichttitel: Verlenging Afghanistan (januaripoll II)
BerichtGeplaatst: 20 jan 2010, 22:34 
Forumgod

Ook deze maand zal een beslissing moeten komen qua Afghanistan.
Wat gaan we doen? Blijven (waar dan ook in baardenland), weggaan aan het einde van de missie, val van het kabinet.

Place your bets please, ladies and gentlemen!
:belly:

PS: Ook Belgen hebben natuurlijk een mening.

Profiel  

Berichttitel: Re: Verlenging Afghanistan (januaripoll II)
BerichtGeplaatst: 21 jan 2010, 00:09 
Forumspammer
Forumspammer

Komen er na verlengingen penalties?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 19:39 
Heeft Geen Leven

Behoorlijk geschrokken van het percentage ja stemmers in de pool. :eek:
Historisch besef jongens. Nog nooit is het een natie gelukt om stabiliteit te brengen in dit land. Zal ook deze keer (in één jaar) níet lukken. Alleen wanneer ze het zélf zouden willen, dan is er een kans. Het klinkt cynisch maar mijn oplossing zou zijn: evacueer álle vrouwen en kinderen, zet een hek om het land en laat het hen zelf uitvechten.
Nu is het zo dat bij élke stap die de troepen van de VN fout doen, álle maatregelen die we in hun belang nemen, altijd wel weer bij deze of gene er weerstand zal zijn en dus een reden om de wapens op te nemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 19:46 
Hop hop

Een hek rond het land? Maar waar moet dokter Pulder dan zijn papavers zaaien?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 21:39 
Forumgod

jackN schreef:
Behoorlijk geschrokken van het percentage ja stemmers in de pool. :eek:
Historisch besef jongens. Nog nooit is het een natie gelukt om stabiliteit te brengen in dit land. Zal ook deze keer (in één jaar) níet lukken. Alleen wanneer ze het zélf zouden willen, dan is er een kans. Het klinkt cynisch maar mijn oplossing zou zijn: evacueer álle vrouwen en kinderen, zet een hek om het land en laat het hen zelf uitvechten.
Nu is het zo dat bij élke stap die de troepen van de VN fout doen, álle maatregelen die we in hun belang nemen, altijd wel weer bij deze of gene er weerstand zal zijn en dus een reden om de wapens op te nemen.
Zeker eens.
Obama zal ons komend jaar (mocht het zo ver komen dat 'we' wegtrekken) willen doen geloven dat ze het daar wel alleen afkunnen.
Komt er weer één of ander fout regime daar. Democratie gaat er echt niet komen, en verbetering van positie van de vrouw ook echt niet.

Het aantal 'ja'-stemmers zijn gewoon realistische mensen. Zegt niks over de wenselijkheid van blijven.
Die hele Afghanistanmissie is nauwelijks een succes te noemen. Al was het nodig een daad tegen Al Qaida te stellen.
Maar had het dan ook een strijd tegen Al Qaida gelaten: nu is het wij versus Taliban geworden, en de Taliban was de gemiddelde Afghaan helemaal niet zo unhappy mee.

Men weet sinds 2003 dat AQ z'n bolwerk in Pakistan heeft, maar vechten daar? :no:
Pas laatste jaren is de strijd daar geïntensiveerd. Wat hebben we in vredesnaam in Afghanistan gedaan al die tijd?!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 21:41 
Forum Mina

Hans Hellicht schreef:
Een hek rond het land? Maar waar moet dokter Pulder dan zijn papavers zaaien?

Precies. 'We' zijn er voor de papaver. VS is dolblij zelf controle over de drugsinkomsten te hebben :up:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 22:03 
Forumspammer
Forumspammer

iKer schreef:
Al was het nodig een daad tegen Al Qaida te stellen.

Jeetje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 22:11 
Forumgod

:lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2010, 22:15 
Forumspammer
Forumspammer

Maar, serieus, iKer, u vindt die hele war on terror dus wel gerechtvaardigd?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 feb 2010, 21:56 
Hop hop

Tis Elsevier, maar zou het al besloten zijn ..ze schijnen 'bronnen rond het kabinet' :) te hebben
Dit artikel is van vanmorgen :
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/257515/Kabinet-bereikt-compromis-over-verblijf-in-Afghanistan.htm

Kabinet bereikt compromis over verblijf in Afghanistan
vrijdag 5 februari 2010 10:48

Het kabinet-Balkenende is het nagenoeg eens over een blijvende militaire aanwezigheid in Afghanistan. Details over het zwaar bevochten compromis zijn nog niet bekend, maar het is duidelijk dat het aantal militairen – thans 1.800 – sterk wordt verminderd.

CDA-premier Jan Peter Balkenende bereikte eerder deze week met de direct betrokken ministers een principe-akkoord, melden kringen rond het kabinet aan Elsevier. Waarschijnlijk valt pas een definitief besluit in de ministerraadsvergadering van 12 februari.

Bondgenoten
Balkenende, vice-premier Wouter Bos (PvdA) en de vakministers Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken), Bert Koenders (PvdA, Ontwikkelingssamenwerking) en Eimert van Middelkoop (ChristenUnie, Defensie) werden het halverwege januari al in grote lijnen eens over een plan dat voorziet in een blijvende aanwezigheid in de provincie Uruzgan.

Volgens een bron op het ministerie van Buitenlandse Zaken verbond de PvdA nog een groot aantal randvoorwaarden aan het voorstel. Aan die voorwaarden is deze week voldaan, aldus de bron.

Grote bezwaren
Op woensdag kwamen de PvdA-bewindslieden en enkele prominente PvdA-kamerleden bijeen om het voorstel te bespreken. Toen werd echter duidelijk dat de PvdA-fractie grote bezwaren heeft tegen blijvende aanwezigheid in Uruzgan. Volgens een bron in de PvdA kan niet worden gesproken over een compromis. 'Er ligt slechts een uitgewerkt voorstel en dat is door de PvdA nog niet geaccepteerd.'

Verhagen heeft vorige week het compromis-voorstel echter al besproken met de bondgenoten. De minister van Buitenlandse Zaken gebruikte daartoe de Afghanistan-conferentie in Londen voor nader overleg met de Amerikanen, Britten en Australiërs. Nederland werkt nauw met hen samen in de Afghaanse provincie Uruzgan.

Dwarsliggers
Verhagen reisde naar Londen in het gezelschap van PvdA-collega Koenders, die om politieke redenen snel werd uitgenodigd voor de conferentie. Op deze manier kon Koenders direct betrokken worden in het overleg met de bondgenoten. Dat de PvdA-fractie woensdagavond dwars ging liggen, moet een tegenvaller zijn voor Verhagen.

In PvdA-kring wordt gezegd dat ook een voorstel is besroken om een groot aantal militaire trainers naar Afghanistan te sturen, maar niet naar de provincie Uruzgan.

Bijtekenen
De PvdA-fractie in de Tweede Kamer vindt dat de Nederlandse militairen zich in augustus moeten terugtrekken uit Uruzgan en dat de terugtrekking in december voltooid moet zijn. Aangezien de Amerikaanse troepen medio 2011 aan hun terugtrekking beginnen, is het te verdedigen dat Nederland een half jaartje extra bijtekent.

Het terugtrekken uit de provincie Uruzgan om de Nederlandse militairen vervolgens elders in Afghanistan in te zetten, stuitte de afgelopen weken op grote bezwaren bij de CDA’ers Balkenende en Verhagen. Zij vonden het onjuist Nederlandse troepen te verplaatsen, omdat de militaire in een onbekende omgeving extra risico’s lopen en omdat een dergelijke manoeuvre kostbaar is.

Door Eric Vrijsen

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 feb 2010, 19:53 
Heeft Geen Leven

Navo heeft aangeboden dat Nederlands Afghaanse militairen mag gaan trainen. Dat zou een elegante uitweg bieden uit het dilemma langer blijven of niet.
Ik blijf zeggen wanneer de PVdA zonder meer akkoord gaat met toch langer blijven dan zijn ze geen knip voor hun neus waard. Maakt ook eigenlijk niets uit, dat waren ze toch al lang niet meer. :no:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 01:50 
Forumgod

Ysfoxy schreef:
Maar, serieus, iKer, u vindt die hele war on terror dus wel gerechtvaardigd?
nauwelijks. Zoveel domme en foute acties bij elkaar hebben die oorlog flink in diskrediet gebracht.

Inval in Afghanistan achtte ik gerechtvaardigd, het bevechten van de Taliban is altijd sowieso dubieus geweest (want schijnbaar brede volksbeweging) en laten we over het verdere verloop v deze strijd maar zwijgen. Het ingrijpen in de privacy dubieus, de CIA gevangenissen dubieus, het martelen, de rechteloosheid van gevangenen, en Irak grove misdaden. Om over domme tactische misrekeningen die ik achter mijn krantje jaren geleden (Pakistan! Israël!) al zag gebeuren nog maar te zwijgen.

Heb een aantal jaren geleden al ergens op een ander forum geschreven dat al die oorlogen verloren zijn, en dat is exact uitgekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 19:27 
Heeft Geen Leven

Nou de komende weken zal er weer flink gepolderd worden om de aanwezigheid van Nederland in die grintbak te waarborgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 feb 2010, 19:32 
Forumgod

hEt is vast niet optie 2, geen verlenging.
Kun je vergif op innemen. Ook dat de PvdA wat zal sputteren. :down: :yawn:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 feb 2010, 16:25 
Heeft niks beters te doen

Vinden jullie het normaal als het kabinet zou vallen vanwege dit onzindossier?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 feb 2010, 18:12 
Forumgod

Dit is geen onzindossier. Alhoewel die oorlog niks gaat oplossen en allang is verloren op de manier zoals die nu en de afgelopen jaren gevoerd is.
Ik denk dat het kabinet nu niet valt, maar het gaat niet lang meer duren.

Qua PvdA: die zullen poot stijf moeten houden en dit is nu het dossier waarop ze vrij straffeloos het kabinet evt. kunnen laten struikelen. Want een meerderheid in het land vindt ook: weg daar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2010, 15:03 

Ik had het tegen jullie, ja. :upup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2010, 15:20 

Zo'n oud-commandant Berlijn, zou die neutraal zijn aangaande dit dossier? Zo ja, dan heeft hij gelijk dat de PvdA een partijcampagne van dit toch tamelijk onzinnige dossier maakt. Zo niet, waarom vraagt men dan om zijn mening bij de Evangelische Omroep wetende dat de CU onderdeel van het kabinet uitmaakt? Moeilijk, moeilijk. Is dit nu de firma list en bedrog waar iKerd aan refereerde? Is de wereld dan echt zo slecht? Ai, ai. Wat een koude kermis zou dat zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2010, 19:53 
Forumgod

Ik vind het geen onzindossier, maar de mening van Dick Berlijn doet niet ter zake.
Net zo goed als die van jou of mij vandaag niet ter zake doet.
Luister naar Rutte, die zegt ongetwijfeld ongeveer hetzelfde.

Ondertussen verbaas ik me erover dat Wilders nu de laatste week toch meedebatteert.
Wel fijn, hebben we weer wat om te lachen. :upup:
"Minister President, hebt u zich ervan vergewittigd of de koningin morgenmiddag op het paleis aanwezig is?"

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2010, 21:57 

Ik heb altijd gezegd dat Wilders lef heeft, maar eigenlijk is het gewoon een leuke vent. Dan zal vanaf nu Obama degene zijn die moedig is. Wilders heeft trouwens ook een veel leuker kapsel. Over Afghanistan hoeven we het gelukkig dus niet meer te hebben. Conform het debat. :up:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 feb 2010, 22:30 
Heeft Geen Leven

iKer schreef:
Ik vind het geen onzindossier, maar de mening van Dick Berlijn doet niet ter zake.
Net zo goed als die van jou of mij vandaag niet ter zake doet.
Luister naar Rutte, die zegt ongetwijfeld ongeveer hetzelfde.

Ondertussen verbaas ik me erover dat Wilders nu de laatste week toch meedebatteert.
Wel fijn, hebben we weer wat om te lachen. :upup:
"Minister President, hebt u zich ervan vergewittigd of de koningin morgenmiddag op het paleis aanwezig is?"

Daar was even niet op gerekend. Maar onze JP staat zijn mannetje. Gaat hij toch gewoon naar Oostenrijk toe, kunnen er mooie plaatjes van hem gemaakt worden terwijl hij aan het sleetje glijden is met de koningin.
Oh by the way hare majesteit, het kabinet is gevallen. Maar geen nood, het was niet mijn schuld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010, 14:51 

Hensup schreef:

Nu vraag ik je toch: is het normaal om Nederland aan de goden over te leveren voor een missie waarvan mensen ter plaatse (zeg maar gerust de kenners in dit dossier) ervan overtuigd zijn dat ze goed aan het doen zijn. Wie denkt er dat die hooghartige PvdA'ers met hun stoffige kantoorbaantjes werkelijk menen dat ze meer kijk op de situatie hebben?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010, 22:15 
Forumgod

Hensup schreef:
Hensup schreef:
Nu vraag ik je toch: is het normaal om Nederland aan de goden over te leveren voor een missie waarvan mensen ter plaatse (zeg maar gerust de kenners in dit dossier) ervan overtuigd zijn dat ze goed aan het doen zijn. Wie denkt er dat die hooghartige PvdA'ers met hun stoffige kantoorbaantjes werkelijk menen dat ze meer kijk op de situatie hebben?
Flikker toch op man.
Als je zoekt zijn ook op internet mensen te vinden (Afghanen) die ons liever zien gaan dan komen.
Ik ken persoonlijk iemand die z'n vader hoge ambtenaar was in de Russische tijd, die graag terug wil naar de Taliban. Nota bene iemand die voor ze is gevlucht!
Vietnam, weet je nog? Dat zou ook zo goed zijn geweest, en ze waren aan de winnende hand en de mensen wilden geen communisme.
Guess what? Ze wilden het verdomme wel!
Irak? De mensen wilden Saddam weghebben. Ze zouden juichend de Amerikanen verwelkomen werd ons voorgespiegeld. Guess what? Ik ken vluchtelingen (voor Saddam) die liever Saddam hadden dan de Amerikanen!
Heb je je weleens rekenschap gegeven dat defensie vergeven is van de VVDers? Weet je dat die ons deze oorlog ingesjoemeld hebben met hun laffe 'opbouwmissie'praatjes? GORE LEUGENS. Dat zijn het gebleken.
Als je niet kunt winnen en niet gewenst bent, moet je opdonderen. Dat kost gewoon onnodig veel geld.
Get real, zou ik zo zeggen, sadist. Weet jij wel wat oorlog is?!

Als dit allemaal zo belangrijk voor je is, waarom oriënteer je je niet voor je wat roept?
Je hebt wel een grote bek over van alles en nog wat, maar je stem galmt nogal.
Heb je weleens laten onderzoeken of je grijze massa bezit?

Wat ben jij een ongelofelijke nono zeg. :yesno:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010, 22:17 
Forumgod

Hensup schreef:
Ik heb altijd gezegd dat Wilders lef heeft, maar eigenlijk is het gewoon een leuke vent.
Om door mij leuke man genoemd te worden mag je eerst iets nuttigs doen voor de samenleving. Wat mij betreft geeft hij vandaag nog opdracht jou in de knieschijven te schieten. Kun je zien hoe leuk de man is die de rechtstaat wil verkrachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010, 22:23 

iKer schreef:
Hensup schreef:
Hensup schreef:
Flikker toch op man.
Als je zoekt zijn ook op internet mensen te vinden (Afghanen) die ons liever zien gaan dan komen.
Ik ken persoonlijk iemand die z'n vader hoge ambtenaar was in de Russische tijd, die graag terug wil naar de Taliban. Nota bene iemand die voor ze is gevlucht!
Vietnam, weet je nog? Dat zou ook zo goed zijn geweest, en ze waren aan de winnende hand en de mensen wilden geen communisme.
Guess what? Ze wilden het verdomme wel!
Irak? De mensen wilden Saddam weghebben. Ze zouden juichend de Amerikanen verwelkomen werd ons voorgespiegeld. Guess what? Ik ken vluchtelingen (voor Saddam) die liever Saddam hadden dan de Amerikanen!
Heb je je weleens rekenschap gegeven dat defensie vergeven is van de VVDers? Weet je dat die ons deze oorlog ingesjoemeld hebben met hun laffe 'opbouwmissie'praatjes? GORE LEUGENS. Dat zijn het gebleken.
Als je niet kunt winnen en niet gewenst bent, moet je opdonderen. Dat kost gewoon onnodig veel geld.
Get real, zou ik zo zeggen, sadist. Weet jij wel wat oorlog is?!

Als dit allemaal zo belangrijk voor je is, waarom oriënteer je je niet voor je wat roept?
Je hebt wel een grote bek over van alles en nog wat, maar je stem galmt nogal.
Heb je weleens laten onderzoeken of je grijze massa bezit?

Wat ben jij een ongelofelijke nono zeg. :yesno:

Ik ga dit even citeren voor later, iKerd. Nu wil ik eerst weten of Canada-USA op de buis komt. En ik kijk ook eerst nog even naar Jelle in Pyccyja.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2010, 23:29 

Laat ik beginnen je te wijzen op je emotionele toon. Dat past een politicus slecht, iKerd. Maar goed, politiek is ook maar een hobby van je, dus alle begrip daarvoor mijnerzijds.

Ik vind dit nog steeds een onzindossier. Het zal me namelijk worst wezen of we daar weggaan of niet. En ik vermoed dat de meerderheid van onze samenleving er zo over denkt. Het gaat mij puur om de redenatie van jou (de PvdA). That's all.

Dan. Er lijkt telkens wel iemand op het toneel te verschijnen die jij kent, die zijdelings bij een politiek dossier betrokken is, en waardoor het lijkt dat daarmee de ultieme waarheid over het onderwerp vaststaat. Ik houd zaken graag simpel. De gouverneur van Uruzgan vindt het een slechte zaak dat de PvdA de handdoek in de ring gooit in zijn regio omdat er goed werk wordt verrricht. Nu kun jij wellicht een complotargument bedenken waarom hij dat zegt, maar vooralsnog geloof ik hem toch maar voor het gemak.

En Vietnam was cool. Retecool.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 00:03 
Forumgod

Hensup schreef:
Laat ik beginnen je te wijzen op je emotionele toon. Dat past een politicus slecht, iKerd. Maar goed, politiek is ook maar een hobby van je, dus alle begrip daarvoor mijnerzijds.

Ik vind dit nog steeds een onzindossier. Het zal me namelijk worst wezen of we daar weggaan of niet. En ik vermoed dat de meerderheid van onze samenleving er zo over denkt. Het gaat mij puur om de redenatie van jou (de PvdA). That's all.

Dan. Er lijkt telkens wel iemand op het toneel te verschijnen die jij kent, die zijdelings bij een politiek dossier betrokken is, en waardoor het lijkt dat daarmee de ultieme waarheid over het onderwerp vaststaat. Ik houd zaken graag simpel. De gouverneur van Uruzgan vindt het een slechte zaak dat de PvdA de handdoek in de ring gooit in zijn regio omdat er goed werk wordt verrricht. Nu kun jij wellicht een complotargument bedenken waarom hij dat zegt, maar vooralsnog geloof ik hem toch maar voor het gemak.

En Vietnam was cool. Retecool.
Je bent zo dom als ik je inschat. Die mensen duiken niet zomaar op, dat zijn mensen die ik gewoon ken. Ik was overigens vergeten dat de enige defensiemedewerker die ik ken en erbij betrokken was vóór we erheen gingen. Hij is altijd overtuigd geweest van de heilloosheid van de onderneming: ik sprak hem vanmiddag in de supermarkt, en hij was blij dat het erop zit binnenkort want het was 'erger dan ik verwachtte' zei hij.

Overigens is hij ook de bron die me verteld hoe het daar werkelijk zit (fullblown oorlog) toen nog geen hond dat geloofde hier. Ook vertelt hij me dat het maar aannames zijn dat ze 'De' Taliban bombarderen. En doden worden geteld achteraf door het tellen van unieke ledematen (bijvoorbeeld linkeronderbenen).

En natuurlijk zit die gouverneur daar te zeggen dat ze goed werk doen. Echt slim ben je niet hè? Als het westen weggaat wordt het daar weer onderling hommeles. Dus hij vreest voor z'n baantje. Net als al die andere voormalige warlords, criminelen en drugsbazen in de Loya Jirga.

Overigens mogen mijn redeneringen niet het stempel PvdA dragen: ik heb in mijn leven slechts 1x lokaal PvdA gestemd. En dat zal niet weer gebeuren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 00:04 
Hop hop

Wedden dat 'onze jongens' eind van het jaar niet terug zijn.
De volgende coalitie van CDA VVD en CU stemt in juli (net voor augustus) nog in met een alternatieve missie in Afganistan,
zeggen heel erg sorry tegen de Navo en laten een morrende oppositie linksliggen( oh daar komt dat woord vandaan)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 feb 2010, 00:21 

iKer schreef:
En natuurlijk zit die gouverneur daar te zeggen dat ze goed werk doen. Echt slim ben je niet hè? Als het westen weggaat wordt het daar weer onderling hommeles.

:P

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 apr 2010, 12:28 

De Kamer blijkt een 'nieuwe' missie te steunen. Andere verpakking, same shit. Alleen de PvdA twijfelt, want ja, die hebben het kabinet laten vallen omdat er toch geen steun in de Kamer zou zijn voor de missie in Afghanistan. Trieste zaak dus dat NL nu naar de stembus moet voor dit complete onzindossier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2010, 10:10 
Heeft Geen Leven

Nogal ja.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2010, 16:34 

Niet overdrijven, pindaklaz.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 apr 2010, 16:36 
Heeft Geen Leven

Nee he?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 apr 2010, 12:55 
Forumgod

Hensup schreef:
De Kamer blijkt een 'nieuwe' missie te steunen. Andere verpakking, same shit. Alleen de PvdA twijfelt, want ja, die hebben het kabinet laten vallen omdat er toch geen steun in de Kamer zou zijn voor de missie in Afghanistan. Trieste zaak dus dat NL nu naar de stembus moet voor dit complete onzindossier.
Nah, ik kijk er lichtjes anders tegenaan. Maar qua PvdA was het broodnodig dat ze eens lieten zien niet gewoon een rechtse partij te zijn a la VVD en CDA.
Daarbij:een ruime meerderheid in Kamer en van bevolking was tegen dat wat CDA en CU zo nodig wilden doordrammen: vechten totdat de laatste gristen inziet dat er niet te winnen valt.

Wat nu gebeurt is een teken van beschaving: steun voor een zo fatsoenlijk mogelijke terugtrekking.
Voor de rest is het land straks weer overgeleverd aan de barbaren. Hopelijk met enige beschaafde politiemensen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 apr 2010, 14:05 

Ook dat is flauwekul, iKerd. GL stemt voor (is initiatiefnemer nota bene), PVV stemde tegen. Die laatste heet een rechtse partij te zijn. Verder is het jammer dat jij niet ziet dat de missie altijd al opbouwend bedoeld was. Een politie-uniform maakt e.e.a. misschien wel duidelijker voor de gewone man. :drink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 apr 2010, 20:38 
Forumgod

Hensup schreef:
Verder is het jammer dat jij niet ziet dat de missie altijd al opbouwend bedoeld was.
Ja, en je weet zelf wel hoeveel daarvan is terecht gekomen.
Toen het gepeupel nog ademloos naar het gewauwel van een embedded RTL4 en Publieke Omroep luisterde was mij reeds vóór aanvang van de missie duidelijk dat er keihard gevochten zou worden. Niks magisch, gewoon oogjes open, kwaliteitsmedia volgen en je conclusies trekken. Vanaf dag één is het vechten geweest, en het heeft verdomd lang geduurd voordat sukkelaars als jij doorhadden erin geluisd te zijn. (Kennelijk heb je dat nog steeds niet door) :lol:

O ja, er is ook vast ergens een schooltje neergezet, een brug gebouwd en zijn wat putten geslagen. Ook gaan er wat meisjes naar school. Maar wat vooral is gebeurd is dat er honderden (zoniet duizenden) doden zijn gevallen, omdat wij -lees dit zorgvuldig!- niet welkom waren. Opbouwmissie of niet, vreemde overheersende machten zijn in die contreien niet populair, en de miljoenen die wij ertegenaan gegooid hebben zijn grotendeels weggegooid geld geweest.

Herlezend vind ik het steeds onnozeler van je dat je zegt dat het altijd opbouwend bedoeld is geweest. :lol: Het is triest, maar ik ben bang dat CDA, PvdA en VVD dat ook mss wel echt geloofd hebben. Tekent het intellectuele niveau van de Atlantische Reflex. :lol:

Hoe dan ook, briljante markeringterm om de onnozelaars in het land een goed gevoel over het voeren van oorlog te geven. Het maakt de honderden uiteengerukte lichamen door Nederlandse troepen aldaar er niet minder realistisch om.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 apr 2010, 23:00 

Niet zo negatief, iKerd. Wij hebben nooit fysieke oorlogsintenties gehad. Onze missie was opbouwend. Alle bermbommen ten spijt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur [ Zomertijd ]