Zomergasten 2012.

Alles wat niet onder de bovenstaande kopjes valt kun je hier kwijt...
(klaz*)
Forumgod

Re: Zomergasten 2012.

Bericht door (klaz*) » 29 jul 2012, 22:50

En wat versta je precies onder de diepgang die Koot en Bie wel zouden hebben?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 jul 2012, 22:57

Je bent duidelijk van een andere generatie, en kent veel van hun werk niet, anders had ik je dat niet uit hoeven leggen.
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 29 jul 2012, 23:04

Klopt, ik ben inderdaad van een andere generatie, maar wel geïnteresseerd in andere generaties (en vraag mij daarbij overigens af of jij niet teveel nadruk legt op vermeende generatiekloven in jouw doorgaanse beredeneringen). Ik ken niet veel van hun werk, maar heb laatst die serie over ze gezien op VPRO, daar was ik niet bijster van onder de indruk.

snarf
Forumnerd

Bericht door snarf » 29 jul 2012, 23:27

(klaz*) schreef:Klopt, ik ben inderdaad van een andere generatie, maar wel geïnteresseerd naar andere generaties (en vraag mij daarbij overigens af of jij niet teveel nadruk legt op vermeende generatiekloven in jouw doorgaanse beredeneringen). Ik ken niet veel van hun werk, maar heb laatst die serie over ze gezien op VPRO, daar was ik niet bijster van onder de indruk.
Dat komt omdat je die tijd niet hebt meegemaakt,vanaf de jaren '60 tot '90 waren ze toonaangevend en onnavolgbaar wat betreft satire bedrijven, maar ja dan moet je zo'n 20 dvd's zien om dat te begrijpen.
het zelfde w.b. voor Wim T Schippers, baanbrekende TV, waaronder: "We zijn weer thuis", waar vanavond een fragment van te zien was.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 29 jul 2012, 23:32

Dus in de jaren '60 tot '90 kwam het niet overdreven gespeeld over?

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 29 jul 2012, 23:38

(klaz*) schreef:Klopt, ik ben inderdaad van een andere generatie, maar wel geïnteresseerd in andere generaties (en vraag mij daarbij overigens af of jij niet teveel nadruk legt op vermeende generatiekloven in jouw doorgaanse beredeneringen). Ik ken niet veel van hun werk, maar heb laatst die serie over ze gezien op VPRO, daar was ik niet bijster van onder de indruk.
Het is inderdaad wat overgewaardeerd door de "vroeger was alles beter"generatie.
Ik heb het vroeger allemaal wel gezien, er was op zondagavond werkelijk niets te beleven op tv,maar ik geloof dat ik er niet één keer om heb moeten lachen...niveau was even ergerlijk als draadstaal tegenwoordig....een alom schmierende van Kooten en een zo mogelijk nog beroerder acterende de Bie.
De typetjes...ach ja...er zaten wel wat aardige verkleedpartijtjes in maar om er nu zo hoog over op te geven als types als Blitz en zo nu doen...nee..

Weet u trouwens wat ik denk? Dat Blitz het vroeger helemaal niet mocht zien , dat hij op tijd naar bed moest van moeder.....want hoe oud zal het ventje nu eigenlijk geweest zijn begin jaren 80...jaar of 12?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 29 jul 2012, 23:57

Siegfried Stahl schreef:
(klaz*) schreef:Klopt, ik ben inderdaad van een andere generatie, maar wel geïnteresseerd in andere generaties (en vraag mij daarbij overigens af of jij niet teveel nadruk legt op vermeende generatiekloven in jouw doorgaanse beredeneringen). Ik ken niet veel van hun werk, maar heb laatst die serie over ze gezien op VPRO, daar was ik niet bijster van onder de indruk.
Het is inderdaad wat overgewaardeerd door de "vroeger was alles beter"generatie.
Ik heb het vroeger allemaal wel gezien, er was op zondagavond werkelijk niets te beleven op tv,maar ik geloof dat ik er niet één keer om heb moeten lachen...niveau was even ergerlijk als draadstaal tegenwoordig....een alom schmierende van Kooten en een zo mogelijk nog beroerder acterende de Bie.
De typetjes...ach ja...er zaten wel wat aardige verkleedpartijtjes in maar om er nu zo hoog over op te geven als types als Blitz en zo nu doen...nee..

Weet u trouwens wat ik denk? Dat Blitz het vroeger helemaal niet mocht zien , dat hij op tijd naar bed moest van moeder.....want hoe oud zal het ventje nu eigenlijk geweest zijn begin jaren 80...jaar of 12?
Niet een keer om moet lachen... :erm:
Joe humor is echt bijzonder :clap:
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Radiohoofdnz
Forumspammer
Forumspammer
Contacteer:

Bericht door Radiohoofdnz » 29 jul 2012, 23:58

(klaz*) schreef:Dus in de jaren '60 tot '90 kwam het niet overdreven gespeeld over?
Voor Wim T. en Koot en bie bleef je thuis. Reeds.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot

Coyote
Heeft Geen Leven

Bericht door Coyote » 30 jul 2012, 00:04

Gemist; volgende week zaterdag de herhaling. :up:

Ik was op SummerDarkness :up:

Link
Nimia familiaritas parit contemptum

wendyvortex
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door wendyvortex » 30 jul 2012, 00:21

Afbeelding

Iets bovengemiddelde Zomergasten zonder dat we aan het topniveau raken.
Maar vanavond viel er te genieten.
Micha is in het begin overduidelijk zenuwachtig, maar komt allengs wat losser.
En dus doen we ook nog (terecht) ons beklag over het "De Wereld Draait Door"-gehalte van de Nederlandse televisie.
En als we even dreigen vanavond geen Arjan Ederveen & Tosca Nitterink te krijgen, gaan we demonstratief uitgebreid in beeld een perzik ziten eten :clap:
Fragmenten: prima keuze, vooral dat eerste animatie-filmje was erg mooi...niet teveel geijkts (alhoewel Wim T. Schippers, Penn & Teller....).
Enne we gooien Ornette Coleman ertegenaan!!!
´t is wel een beetje iets te lieve en te weinig uitgesproken jongen, maar niet geheel onsympathiek.
Presentator Jan Leyers mag misschien af en toe wat brutaler en agressiever en Pittbullachtiger zijn, blijft nu iets te veel brave vragensteller.
Maar we vonden het een redelijk aangename avond.
Afsluitend met een mooie keuzefilm.
Tot volgende week!

Siegfried Stahl
Forumgod
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 jul 2012, 06:27

Radiohoofdnz schreef:
Siegfried Stahl schreef:

Niet een keer om moet lachen... :erm:
Joe humor is echt bijzonder :clap:
De enige keer dat ik er om heb moeten lachen was tijdens een avondvullende uitzending van ze waarin ze een parodie op Soldaat van Oranje deden en een pastiche op een klucht: De naaimachine.

Maar de reguliere uitzendingen...nee...
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

Siegfried Stahl. Lidnr.66.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 08:15

Als het onderwerp op diepgang komt moet je natuurlijk niet naar Siegfried Stahl luisteren , Klaz. Dat is dan wel de slechtste raadgever ooit.
Kees en Wim met de lowlife van draadstaal vergelijken :crazy:

Anyway, als je een beetje een goeie indruk wilt krijgen van de kwaliteit en de combi diepgang/visie/humor van Koot en Bie kan je denk ik het beste een aantal van hun langspeelplaten beluisteren. Dan hoor je het eea ook in de juiste context. En veel scénes daarvan zijn wat minder op de actualiteit van die dag gericht dan de TV satire die ze hebben gemaakt. Maw; tijdslozer.
Daarnaast is veel van hun beste TV satire niet eens meer op beeld te zien , ook niet op youtube.

Het grote verschil met Koot en Bie en de satire van tegenwoordig is overigens vooral dat ze juist NIET alleen bleven hangen in typetjes en imiteren. Zoals draadstaal en koefnoen..
Het is veel scherper en ze wisten ook echt de tijdsgeest te treffen. Daarnaast waren ze ook geloofwaardig en integer.
Het enige wat een klein beetje in de buurt komt qua niveau mi is Jiskefet, qua satire.
(qua absurditeit is Wim T nog steeds de ongekroonde meester uiteraard)
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 30 jul 2012, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 08:21

Anyway, on topic; het wordt nu wel weer eens tijd voor een gast die echt iets te vertellen heeft. Misschien moeten ze eens ophouden met het uitnodigen van BN' ers..doorgaans toch de meest ijdele oppervlakkige lui die er in ons land rondlopen.
Nodig maar eens wat vaker dwarskijkers en vrijdenkers uit, voor interessante invalshoeken of professionele cinefielen, voor de echt bijzondere fragmenten.
Ze hebben zoiets wel eens geprobeerd met een internationaal programma in de winterperiode (geen idee meer hoe het heette) maar dan maakten ze de fout een hele oppervlakkige interviewer t/o de gast te zetten (Raoel Heertje en Leon Verdonschot herinner ik me, die het intelect van hun beider gasten niet bij konden benen, en een wijf die verliefd naar gast david Lynch zat te staren ipv hem goeie vragen te stellen).
Ik snap echt de keuzes niet van de huidige lichting TV makers. Zal wel iets met kijkcijfers van doen hebben dat diepgang niet meer mag.

Ik verwacht overigens nog wel het eea van de laatste uitzending; Van Dis. Erudiete man die ook nog weet wat qua beeldtaal werkt op TV. En Leyers heeft dan al 4 x kunnen oefenen en gaat dan hopelijk eindelijk eens doorvragen als een gast een interessante voorzet geeft. Dat moet de "top" ZG uitzending van dit jaar worden.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 08:53

Vantevoren vond ik Wertheim de meest 'gevaarlijke' gast. In zijn shows combineert hij intelligentie met grove grappen. Ik had gehoopt iets meer van zijn scherpte tijdens Zomergasten te zien. Leyers begon nog wel met het uitdelen van speldenprikjes, maar die vielen blijkbaar net verkeerd. Het zal ook niet geholpen hebben dat Wertheim overduidelijk nerveus was. Een prikkelend gesprek wilde het, mede daardoor vermoed ik, niet worden. Het bleef nu toch vooral bij beschouwingen over de net vertoonde filmpjes. Misschien ging het daar wel mis. Wertheim wilde vooral zijn, redelijk originele, fragmenten laten zien en Leyers wilde hem daarbij ter wille zijn. Dat gaat blijkbaar toch ten koste van de diepgang.

Al met al een veel betere avond dan vorige week. En wie krijgen we volgende week? De biografe van prinses Juliana of de biografe van koningin Juliana?
It's just not understanding...

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 08:54

Billy Blitzkrieg schreef: De nieuwe generatie mist het volkomen (met enige uitzondering van Hans Sibbel)
:lol:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 09:07

gung ho schreef:In zijn shows combineert hij intelligentie met grove grappen.

rozebanaan
Heeft niks beters te doen
Contacteer:

Bericht door rozebanaan » 30 jul 2012, 09:37

Billy Blitzkrieg schreef: Ik snap echt de keuzes niet van de huidige lichting TV makers. Zal wel iets met kijkcijfers van doen hebben dat diepgang niet meer mag.
En daar had de gast van gisteren het nog wel over!

Maar goed, heb vroeger wel eens stukjes van zomergasten gezien, en dit is de eerste die ik volledig zag. Werd zelf wat ongemakkelijk van de manier waarop Leyers en Wertheim duidelijk niet op dezelfde lijn zaten. Bij het laatste fragment begon Leyers meteen over seks, terwijl het al snel duidelijk werd dat Wertheim het fragment niet om die reden gekozen had.

Vond zelf de fragmenten wel interessant, met Chris Ware ( het grootste genie in de stripwereld op dit moment) voorop (daardoor ben ik gaan kijken).

Ik vraag me ook af of het ooit wel diepgaander is geweest. Uit de uitleg van Billy meen ik te kunnen afleiden van wel. Ben benieuwd over welke afleveringen het dan precies gaat.
Er heeft zich in mij een uil genesteld, die 's nachts de muizenissen uit mijn dromen vangt.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 09:57

rozebanaan schreef:
Ik vraag me ook af of het ooit wel diepgaander is geweest. Uit de uitleg van Billy meen ik te kunnen afleiden van wel. Ben benieuwd over welke afleveringen het dan precies gaat.
Hangt natuurlijk ook van de gast af. Vaak wordt het interessant als ipv een BN' er bijv een filosoof of wetenschapper die iets doet met psychologie wordt uitgenodigd. Of een dwarse cineast met een aparte kijk op dingen.

BN'ers zijn gewoon vaak het oppervlakkigste soort mensen; ijdel, teveel bewust van de camera, geprogrammeerd om snel scoren en zoveel mogelijk mensen te behagen. Als je mooie, diepgaande, originele, spannede of intelligente televisie wilt moet je die dus niet uitnodigen danwel volgen. Dat is de fout die vaak wordt gemaakt bij dit soort programma's. Safe spelen door populaire mensen uit te nodigen, en er vooral voor zorgen dat alles behapbaar blijft. Fragmenten mogen ook niet langer meer dan 10 minuten duren, want stel je voor dat het publiek wegzapt.

Ik weet niet of je de interviewserie 'van de schoonheid en de troost' van Wim kayzer kent (wordt geloof ik nu herhaald op Holland Doc) ..daar zie je hoe het OOK kan.
Daar worden wat minder populistische kunstenaars en wetenschappers ondervraagd en dat levert dan meteen de mooiste TV op.
Ook zomergasten heeft dat bij vlagen wel eens gehad. De allereerste, met Pierre Janssen bijvoorbeeld. Maar ook die aflevering met Piet Vroon. En ik herinner me er nog 1 met een filosoof waarvan ik de naam vergeten ben. In de eerste jaren had je trouwens ook nog fragmenten van een half uur kan ik me herinneren.

Edoch, ik verwacht nog wel een (relatief) goeie met van Dis dus, over 3 weken. Da's tenminste een BN' er met inhoud en diepgang. Als Jan Leyers tegen die tijd heeft geleerd door te vragen wanneer het moet, kan dat best wel eens inhoudelijke TV opleveren.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 10:07

Ben Micha trouwens wel dankbaar voor Doug Stanhope ..de beste komiek die ik in jaren heb gezien, en had nog nooit van 'm gehoord :up:

Rob
Hop hop

Bericht door Rob » 30 jul 2012, 12:57

Het begin was ténenkrommend. :upup:
Expres ws? Hij keek ook steeds raar uit z'n ogen.
Het spelen in Engeland ging wel makkelijk vanwege z'n accent. "Net zoals een Belg die Nederlands praat". :crazy:

Ik heb het helemaal afgekeken, maar de presentator geloofde ik niet toen ie hem 'oprecht' bedankte. Volgens mij vond ie er geen hol aan.

Eén dingetje vroeg ik me af: hoe komt ie aan zoveel zelfvertrouwen. Joodse opvoeding? Daar had Moszkowicz ook een keer een fragment over.. Moet kennelijk wel speciaal zijn.

De keuzefilm ook nog gezien, een 5,9 (Voldoende op zich).
:up:

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 12:57

Billy Blitzkrieg schreef:
Misschien zou je eens iets van hem moeten kijken voordat je je oordeel klaar hebt. :nooo:

Nee, dan Lebbis. Die combineert grove grappen met heel hard schreeuwen. Geen wonder dat dat jou meer aanspreekt.

Rob
Hop hop

Bericht door Rob » 30 jul 2012, 12:58

wendyvortex schreef:Tot volgende week!
Gaat het koningshuis kritisch worden, moet haast wel. Iemand die erover nagedacht heeft...
Ik zie wel.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 13:08

gung ho schreef:
Misschien zou je eens iets van hem moeten kijken voordat je je oordeel klaar hebt. :nooo:

Nee, dan Lebbis. Die combineert grove grappen met heel hard schreeuwen. Geen wonder dat dat jou meer aanspreekt.
Ik heb het wel eens proberen te kijken maar vind het van een te laag niveau (wertheim dus, of hoe je het ook schrijft).

Jij hebt duidelijk nooit de beste shows van lebbis (zwart en vuur) gezien, of de inhoudelijkheid is je iig ontgaan. Wat ook niet zo gek is, voor een VMBO docentje natuurlijk
Maar dat Lebbis af en toe lekker als een klein kind dat zijn zin niet krijgt, stampvoetend te keer kan gaan tegen de vervlakking en consumptiemaatschappij etc.. maakt het juist komisch. En dat ie het combineert met inhoudelijkheid zeer verteerbaar.

Aan de uitzending van gisteren zag je dat die Micha van u een nogal oppervlakkig mannetje is. En dat lag echt niet, zoals u suggereert, aan de zenuwen (dat was alleen het eerste half uur) of de interviewer. Want Wertheim brak er genoeg door om zijn punten te maken. Alleen had ie die niet of nauwelijks. Iets wat me wel vaker is opgevallen bij zijn shows (en tevens reden waarom ik ze niet uit kan zitten)
Gelukkig had ie nu de hulp van een aantal interessante TV fragmenten. Waar ie uiteraard dan weer niets interessants over wist te zeggen. Daarvoor moet Sibbel toch echt een keer uitgenodigd worden.

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 30 jul 2012, 13:11

Het is toch triest gesteld dat oppervlakkige types ook al een doctoraat kunnen halen.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 13:19

Diepgang heeft niet 1 op 1 met intelligentie van doen hoor

En goed kunnen leren zegt ook al weinig over intelligentie
Ik heb de meest oppervlakkige domme types meegemaakt tijdens mijn 2 jaar aan de UVA

Oppervlakkig is niet hetzelfde als dom
En diepgang niet hetzelfde als slim zijn

Het is meer een mentaliteits/karakter kwestie

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 30 jul 2012, 13:37

Da's waar.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 13:42

Billy Blitzkrieg schreef:Diepgang heeft niet 1 op 1 met intelligentie van doen hoor

En goed kunnen leren zegt ook al weinig over intelligentie
of de inhoudelijkheid is je iig ontgaan. Wat ook niet zo gek is, voor een VMBO docentje natuurlijk
Waarmee je het tapijt weer onder je eigen voeten wegtrekt!

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 30 jul 2012, 13:43

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 13:46

Wertheim maakt geen gemakkelijke humor zoals Lebbis. Hij is, naar eigen zeggen, geen pamflettist, maar hij probeert zijn publiek zelf aan het denken te zetten. Geen wonder dat je Lebbis meer kan waarderen. Hij hamert de boodschap met een botte bijl binnen. Dat jij het ontbreken van een duidelijk boodschap verwart met een gebrek aan diepgang geeft alleen maar aan dat zijn humor jou wat boven de pet gaat. Bij Lebbis kán de 'grap' en de boodschap je simpelweg niet ontgaan. Ook niet als je een PVV-mentaliteit hebt.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 13:46

Worden ironische plagerijen nu ook al meegenomen alszijnde serieuze argumenten?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 13:52

gung ho schreef:Wertheim maakt geen gemakkelijke humor zoals Lebbis. Hij is, naar eigen zeggen, geen pamflettist, maar hij probeert zijn publiek zelf aan het denken te zetten. Geen wonder dat je Lebbis meer kan waarderen. Hij hamert de boodschap met een botte bijl binnen. Dat jij het ontbreken van een duidelijk boodschap verwart met een gebrek aan diepgang geeft alleen maar aan dat zijn humor jou wat boven de pet gaat. Bij Lebbis kán de 'grap' en de boodschap je simpelweg niet ontgaan. Ook niet als je een PVV-mentaliteit hebt.
Jij wekt nu dus de indruk dat Wertheim zijn publiek aan het denken zet met zijn humor? :crazy:
Sorry hoor, maar je geeft zijn humor nu wel erg veel eer
Het is gewoon vrij 1dimensionale licht absurdistische onzin aangevuld met wat oppervlakkig uitgewerkte tijdsgeestdingetjes. Alles voor iedereen behapbaar, en mi ook niet eens grappig (al is dat laatste meer een smaakkwestie natuurlijk)
Qua tijdsgeestdingetjes kan je beter Sibbel hebben (veel meer diepgang!) , qua absurdisme Kamagurka; niet voor iedereen behapbaar en ook niet 1dimensionaal -.. dat is origineel, grappig, soms shockerend en ontregelend zonder dat de botte bijl wordt gehanteerd
Kama is ook toevallig mijn favo cabaretier , maar is een vlaming. Maar goed , we hadden het hier over Nederlandse komieken
Binnen NLd'se gilde is Sibbel idd mijn enige favoriet

En Sibbel heeft idd een boodschap, maar wel 1 waar duidelijk over is nagedacht. En ook 1 met diepere lagen
Lees voor de gein ook eens zijn boekje welcome to paradise, waarin hijh de evolutietheorie knap combineert met maatschappijkritiek, absurde humor en wiskundige wetenschappen
Of doe het maar niet, gaat toch boven uw pet

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 14:20

Billy Blitzkrieg schreef: Jij wekt nu dus de indruk dat Wertheim zijn publiek aan het denken zet met zijn humor? :crazy:
Sorry hoor, maar je geeft zijn humor nu wel erg veel eer
Het is gewoon vrij 1dimensionale licht absurdistische onzin, voor iedereen behapbaar, die mi ook niet eens grappig is (al is dat laatste meer een smaakkwestie natuurlijk)
Als je van dat soort humor houdt en echte goeie wil zien, én niet voor iedereen behapbaar en ook niet 1dimensionaal -kan je beter een show van kamagurka bezoeken.. dat is origineel, grappig, soms shockerend en ontregelend zonder dat de botte bijl wordt gehanteerd
Kama is ook toevallig mijn favo cabaretier , maar is een vlaming, en we hadden het hier over Nederlandse komieken
Binnen NLd'se gilde is Sibbel idd mijn enige favoriet

En Sibbel heeft idd een boodschap, maar wel 1 waar duidelijk over is nagedacht. En ook 1 met diepere lagen
Lees voor de gein ook eens zijn boekje welcome to paradise, waarin hijh de evolutietheorie knap combineert met maatschappijkritiek, absurde humor en wiskundige wetenschappen
Of doe het maar niet, gaat toch boven uw pet
De diepere lagen bij Lebbis bestaan niet hoor Billy. Er is maar één laag. En die is nog onleuk ook. Zijn boek is vast zeer erudiet, ik laat het liever aan mij voorbijgaan. Ik lees op dit moment een behoorlijk ontregelende roman, boordevol modernismen (uit 1972) en dat bevalt me prima. Lebbis zet mij niet aan het denken, omdat inhoud en vorm mij niet aanspreken. Wat hij zegt, weet ik al. Ik laat me liever verrassen.

Vlak na de moord op Van Gogh deed Hans Teeuwen zijn mond open en sprak over vrijheid van meningsuiting. Met zijn boodschap was ik het oneens, dat hij stellingnam en een bijdrage leverde aan 'het maatschappelijk debat' vond ik wél te prijzen. Lebbis heb ik niet gehoord, en die woonde daar nog om de hoek ook! Laat Lebbis maar lekker veilig zijn veilige mening verkondigen langs de waterkant (zien we de parallellen met Billy meelezertjes?), ik wantrouw mensen die zeggen wat ik moet denken, of wat ik niet moet denken.

Van die hele Kamagurka heb ik trouwens nog nooit gehoord. Als hij in de buurt is zal ik zeker eens een show van hem bezoeken.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:27

Je bedoelt die Hans teeuwen die een voorvechter van het PVV-achtige proletisme is geworden na de moord op van Gogh? Te prijzen aan Sibbel dat hij daar idd niet toe is vervallen.
Waarom zou hij ook het klootjesvolk als jou moeten bedienen met het bestoken van haat aanvallen jegens de islam met Gerard Joling -achtige klaagzangen alszou de democratie op zijn rug liggen , vanwege een actie van 1 fundamentalistische moorddadige gek?
Typisch weer dat u gevoelig bent voor dergelijke sentimenten, en Teeuwen er zelfs voor prijst :erm: (die Teeuwen heeft daarna ook nooit meer iets fatsoenlijks gemaakt trouwens, maar dit terzijde)

Anyway, wat kama betreft; eind oktober in de kleine komedie. Niet op het tweede balkon reserveren, want daar zit Billy al.
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 30 jul 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 14:30

Billy Blitzkrieg schreef: Waarom zou hij ook het klootjesvolk als jou moeten bedienen met het bestoken van haat aanvallen jegens de islam vanwege een actie van 1 moorddadige gek?
Ja waarom? Omdat hij maatschappijkritisch is. Toch?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:30

gung ho schreef:
Billy Blitzkrieg schreef: Waarom zou hij ook het klootjesvolk als jou moeten bedienen met het bestoken van haat aanvallen jegens de islam vanwege een actie van 1 moorddadige gek?
Yep, maar weer geen proleet

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 14:35

gung ho schreef:
Yep, maar weer geen proleet
Aha, dus iedereen met een andere mening dan jij is een proleet.

Of dom.

Je bent inderdaad het perfecte publiek voor Lebbis. :yes:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:36

Dat zeg ik niet, dat is uw misinterpretatie

Maar ja, u kunt ook niet anders

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:39

Ik vind het nogal populistisch proletengedrag om na zo'n moord van een eenling (hoe kwalijk ook) van de daken te gillen dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is en de democratie op z'n gat ligt
Vrij inhoudelijk argument van ondergetekende dunkt me

Dat ik Sibbel prijs dat ie zich nimmer aan zulk gedrag schuldig heeft gemaakt is ook een inhoudelijk argument

Nu u nog

wendyvortex
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door wendyvortex » 30 jul 2012, 14:39

Billy Blitzkrieg schreef:Hangt natuurlijk ook van de gast af. Vaak wordt het interessant als ipv een BN' er bijv een filosoof of wetenschapper die iets doet met psychologie wordt uitgenodigd. Of een dwarse cineast met een aparte kijk op dingen.

BN'ers zijn gewoon vaak het oppervlakkigste soort mensen; ijdel, teveel bewust van de camera, geprogrammeerd om snel scoren en zoveel mogelijk mensen te behagen. Als je mooie, diepgaande, originele, spannede of intelligente televisie wilt moet je die dus niet uitnodigen danwel volgen. Dat is de fout die vaak wordt gemaakt bij dit soort programma's. Safe spelen door populaire mensen uit te nodigen, en er vooral voor zorgen dat alles behapbaar blijft. Fragmenten mogen ook niet langer meer dan 10 minuten duren, want stel je voor dat het publiek wegzapt.
In de jubileum-uitzending vermelde Jelle Brandt Corstius het feit dat de VPRO door de net-manager gedwongen is altijd een paar BN-ers als zomergast uit te nodigen resulterend in o.a. pijnlijk vervelende afleveringen met Linda de Mol, Henny Vrienten en dat Idols-figuur.

Vreemd ook dat de VPRO zich daar netjes naar schikt....zo'n beetje overal al vervelend aangepast.
Zelfs voormalig nog wel aardig Radio6 doet tegenwoordig bijna alleen nog maar aan soul gepresenteerd door Leo Blokhuis en Giel Beelen.
Die net-manager zal wel hele hoge boetes mogen uitdelen of zo, maar het niveau van de Nederlandse TV/radio is inderdaad rampzalig geworden de laatste jaren.

Zal trouwens een een show van Wertheim gaan kijken...eigenlijk ken ik hem helemaal niet.
Lebbis is trouwens erg goed...mag ik graag gratis perskaarten voor versieren (ik ga alleen naar theaters als ik gratis kan - Wendy werkt bij de krant - nee, niet als journalist, maar af en toe wat slijmen levert soms wel wat op bij het journaille).

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:41

wendyvortex schreef: Lebbis is trouwens erg goed....
Wertheim zal u erg teleurstellen als u Lebbis erg goed vindt
Het is 10 x oppervlakkiger qua maatschappij kritiek
En zijn absurdisme is te licht

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 14:44

Billy Blitzkrieg schreef:Ik vind het nogal populistisch proletengedrag om na zo'n moord van een eenling (hoe kwalijk ook) van de daken te gillen dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is en de democratie op z'n gat ligt
Vrij inhoudelijk argument van ondergetekende dunkt me

Dat ik Sibbel prijs dat ie zich nimmer aan zulk gedrag schuldig heeft gemaakt is ook een inhoudelijk argument

Nu u nog
gung ho schreef:
Vlak na de moord op Van Gogh deed Hans Teeuwen zijn mond open en sprak over vrijheid van meningsuiting. Met zijn boodschap was ik het oneens, dat hij stellingnam en een bijdrage leverde aan 'het maatschappelijk debat' vond ik wél te prijzen. Lebbis heb ik niet gehoord, en die woonde daar nog om de hoek ook!
:yawn:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:45

wendyvortex schreef:
In de jubileum-uitzending vermelde Jelle Brandt Corstius het feit dat de VPRO door de net-manager gedwongen is altijd een paar BN-ers als zomergast uit te nodigen resulterend in o.a. pijnlijk vervelende afleveringen met Linda de Mol, Henny Vrienten en dat Idols-figuur.

.
Was het ook niet Joris Luyendijk die zoiets zei? Dat zomergasten tot een kijkcijferprogramma is verworden?
Ik vond beiden trouwens betere interviewers dan Leyers. Maar dit terzijde

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 14:45

Voor de duidelijkheid: dat Lebbis zich niet mengde in het debat is voor mij ook een onhoudelijk argument.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:46

gung ho schreef:
Vlak na de moord op Van Gogh deed Hans Teeuwen zijn mond open en sprak over vrijheid van meningsuiting. Met zijn boodschap was ik het oneens, dat hij stellingnam en een bijdrage leverde aan 'het maatschappelijk debat' vond ik wél te prijzen. Lebbis heb ik niet gehoord, en die woonde daar nog om de hoek ook!
:yawn:[/quote]

Was dat uw inhoudelijke argument? :lol:
Dat u proletengekrijs verwart met prijzenswaardig "bijdrage leveren aan 'het maatschappelijk debat' :worship:

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 30 jul 2012, 14:48

Micha Wertheim beschouwt zichzelf trouwens ook als middelmatig mens:

Link

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 14:49

Over die jubileumuitzending: was het niet Joost Zwagerman die zich afvroeg hoe ver de vrijheid van meningsuiting moest gaan? Werden er vantevoren niet al vragen gesteld over de veiligheid van alle medewerkers aan Zomergasten? Stelde hij niet dat hij een tegenstander was van uitzenden? Het zijn allemaal grote vragen. Vragen waarop Sibbel geen simpele antwoorden had. Dus hield onze maatschappijcriticus zijn mond maar.

Het is maar een voorbeeld he.

gung ho
Knuffelnerd

Bericht door gung ho » 30 jul 2012, 14:51

gung ho schreef:
Was dat uw inhoudelijke argument? :lol:
Dat u proletengekrijs verwart met prijzenswaardig "bijdrage leveren aan 'het maatschappelijk debat' :worship:[/quote]

Ik herhaalde het hiervoor expres al een keer zodat uw oneindige mentaliteit nog eens extra zou blijken.

Jouw inhoudelijke argument was dat Sibbel zijn mond dicht hield. :worship:

En :bounce:

En
:D

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:51

(klaz*) schreef:Micha Wertheim beschouwt zichzelf trouwens ook als middelmatig mens:

Link
Poehee, dit stemt wel tot nadenken zeg

(klaz*)
Forumgod

Bericht door (klaz*) » 30 jul 2012, 14:52

Knap, een fragment van 7 minuten binnen 3 minuten bekijken.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 30 jul 2012, 14:53

gung ho schreef:
Jouw inhoudelijke argument was dat Sibbel zijn mond dicht hield. :worship:

En :bounce:

En
:D
Nee, u leest verkeerd;

mij argument was dat het prijzenswaardig was dat hij zich niet schuldig maakte aan populisme en proletengekrijs
Dingen waar u schijnbaar erg gevoelig voor bent en het daarom kwalijk neemt als iemand zich daar verre van houdt

En nu stoppen met misinterpreteren hoor, het vervuilt de discussie nogal :nono:

Plaats reactie