Ook voor ieder andere geïnteresseerde.
@Number9: Electric Lightworks
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Re: @Number9: Electric Lightworks
Ik ben geïnteresseerd!
Verfrissend Faces. Het is een mooi geheel geworden met maar een echte misser. Mijn complimenten!
This country makes it hard to fuck.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
gung ho schreef:Ik ben geïnteresseerd!
Verfrissend Faces. Het is een mooi geheel geworden met maar een echte misser. Mijn complimenten!
Fijn.
Wat is de misser is natuurlijk de hamvraag.
Morgen laat ik het weten.
Dapper om de keus te maken om er een geheel van te maken. Ik vind dat zeer te prijzen.
Dapper om de keus te maken om er een geheel van te maken. Ik vind dat zeer te prijzen.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Net voor de eerste keer gehoord en het is een mooie compilatie geworden, maar Ysfoxy heeft het vermoeden dat de misser bij gung ho de hit bij Ysfoxy was.
Ysfoxy vindt het ook moediger, en daar verschilt hij mogelijk ook van mening met gung ho, om een geheel te maken van nummers die niet allemaal dezelfde tempo-, klank- en kleurschakering hebben. Deze opmerking is mogelijk een generalisatie gebaseerd op een eerste beluistering, dus later wellicht meer nuance.
Niettemin, begrijp Ysfoxy niet verkeerd, Faces, een mooie en prijzenswaardige compilatie met voldoende materiaal waar Ysfoxy beslist meer over wil weten.

Ysfoxy vindt het ook moediger, en daar verschilt hij mogelijk ook van mening met gung ho, om een geheel te maken van nummers die niet allemaal dezelfde tempo-, klank- en kleurschakering hebben. Deze opmerking is mogelijk een generalisatie gebaseerd op een eerste beluistering, dus later wellicht meer nuance.
Niettemin, begrijp Ysfoxy niet verkeerd, Faces, een mooie en prijzenswaardige compilatie met voldoende materiaal waar Ysfoxy beslist meer over wil weten.
“Not out to stud – Not out to pasture – Just out to lunch”
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ysfoxy schreef:Net voor de eerste keer gehoord en het is een mooie compilatie geworden, maar Ysfoxy heeft het vermoeden dat de misser bij gung ho de hit bij Ysfoxy was.
Ysfoxy schreef:Ysfoxy vindt het ook moediger, en daar verschilt hij mogelijk ook van mening met gung ho, om een geheel te maken van nummers die niet allemaal dezelfde tempo-, klank- en kleurschakering hebben. Deze opmerking is mogelijk een generalisatie gebaseerd op een eerste beluistering, dus later wellicht meer nuance.
Niettemin, begrijp Ysfoxy niet verkeerd, Faces, een mooie en prijzenswaardige compilatie met voldoende materiaal waar Ysfoxy beslist meer over wil weten.![]()
Ik wacht nog even of Nijn em gaat bespreken.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Ysfoxy had het over het eerste nummer, dat van Raymond Scott.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Die ken jij volgens mij al van een eerdere swap van mij heh?Ysfoxy schreef:Ysfoxy had het over het eerste nummer, dat van Raymond Scott.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Toch niet, toch niet, maar het was wel het enige nummer dat Ysfoxy kon googlen. 
Tof nummer en, naast dat nummer dat Sloot ooit eens op een compilatie plempte, voldoende aanleiding voor Ysfoxy om het oeuvre van de heer Scott eens tot zich te nemen.
Tof nummer en, naast dat nummer dat Sloot ooit eens op een compilatie plempte, voldoende aanleiding voor Ysfoxy om het oeuvre van de heer Scott eens tot zich te nemen.
-
roadrunner
- Forumjunk

De download is inmiddels binnen. Voorlopig geen tijd om te luisteren en te rescensceren maar ik ben benieuwd 
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
En dan zoekt Ysfoxy bij eMusic naar Raymond Scott-platen en ziet dan dat er ook een heleboel compilaties zijn met een Raymond Scott-nummer en zo ontdek je weer een heleboel andere fijne muziek. En zo gaat dat maar door en door en door. Mooi zo.
Bedankt, Faces. 
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Zodat de Vos ook weer een comp gaat makenYsfoxy schreef:En zo gaat dat maar door en door en door.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Lastig. Bomen. Bos.1ofthemFaces schreef:Zodat de Vos ook weer een comp gaat makenYsfoxy schreef:En zo gaat dat maar door en door en door..
Maar, om verder te gaan, ... zo ga je van Raymond Scott naar Morton Subotnick en vandaar weer naar een compilatie met Sub Rosa-materiaal, aan elkaar gekleefd door DJ Spooky.
-
roadrunner
- Forumjunk

En hopelijk met nieuwe muziek van William Shatner AKA Captain Kirk

- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Youtube only, feaces.
Of via spotify. Tegenwoordig.
Verre familie van
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Dat zijn je favoriete muziekstromingen, Hensbal?
Praat je nou de taal van een gastarbeider of moet ik begrijpend leren lezen, gastarbeider?
Verre familie van
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Dat is mogelijk een vraag voor de nazit, waarde confrater.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Die DJ Spooky mix, heb je daar een linkje van?Ysfoxy schreef:Lastig. Bomen. Bos.1ofthemFaces schreef:Zodat de Vos ook weer een comp gaat makenYsfoxy schreef:En zo gaat dat maar door en door en door..
Maar, om verder te gaan, ... zo ga je van Raymond Scott naar Morton Subotnick en vandaar weer naar een compilatie met Sub Rosa-materiaal, aan elkaar gekleefd door DJ Spooky.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Het waardeloze nummer is (hoe kan het ook anders) nummer 9. Jij hebt dat echter nummer 10 genoemd. Het komt in ieder geval na I've been over the rainbow.
Nu ben ik wel nieuwsgierig of dit inderdaad het nummer is dat Ysfoxy zo geweldig vindt...
Nu ben ik wel nieuwsgierig of dit inderdaad het nummer is dat Ysfoxy zo geweldig vindt...
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Nee..die had het over de openingstrack.gung ho schreef:Het waardeloze nummer is (hoe kan het ook anders) nummer 9. Jij hebt dat echter nummer 10 genoemd. Het komt in ieder geval na I've been over the rainbow.
En Number9 heb ik weggelaten omdat ie voor Number9 was.
Het bleek wellicht niet uit het postje, maar ik had het door. Ik wilde even duidelijk zijn over het nummer. We willen geen misverstanden over wat ik niet goed vind, nietwaar Faces?1ofthemFaces schreef:Nee..die had het over de openingstrack.gung ho schreef:Het waardeloze nummer is (hoe kan het ook anders) nummer 9. Jij hebt dat echter nummer 10 genoemd. Het komt in ieder geval na I've been over the rainbow.
En Number9 heb ik weggelaten omdat ie voor Number9 was.
Mooie en boeiende swap, al vele malen beluisterd, maar nog steeds niet het puf om een recensie te schrijven... 
Behoudens enkele, deels reeds per pm gewisselde observaties:
In nummertje twee hoor ik een puik thema, dat ik ken van Bomb the Bass' Into the Dragon (ik meen in het nummer Megablast), maar dit zal wel her origineel zijn. Etherische electronica erbij, heel tof. Wat is?
En nummertje 4 klinkt als een soundtrack bij het soort films dat vroeger op zaterdag rond 23:00 uur bij RTL+ werd uitzonden. (Geef maar toe: u weet waarover ik het heb...)
In nummertje twee hoor ik een puik thema, dat ik ken van Bomb the Bass' Into the Dragon (ik meen in het nummer Megablast), maar dit zal wel her origineel zijn. Etherische electronica erbij, heel tof. Wat is?
En nummertje 4 klinkt als een soundtrack bij het soort films dat vroeger op zaterdag rond 23:00 uur bij RTL+ werd uitzonden. (Geef maar toe: u weet waarover ik het heb...)
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Number9 schreef:Mooie en boeiende swap, al vele malen beluisterd, maar nog steeds niet het puf om een recensie te schrijven...

- Guerrilla
- Heeft Geen Leven
- Contacteer:
Number9 schreef: En nummertje 4 klinkt als een soundtrack bij het soort films dat vroeger op zaterdag rond 23:00 uur bij RTL+ werd uitzonden. (Geef maar toe: u weet waarover ik het heb...)
I Love women, I have all their albums
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
- Guerrilla
- Heeft Geen Leven
- Contacteer:
Ik zal hem ook eens downloaden
I Love women, I have all their albums
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Het duurt best lang Nijn.
Zal ik de tracklist maar gewoon posten volgende week? (ben nu op vakantie, dus heb de lijst niet voorhanden)
Zal ik de tracklist maar gewoon posten volgende week? (ben nu op vakantie, dus heb de lijst niet voorhanden)
M'n waarde, als u daartoe bereid zo zijn: graag! Ik ben vanaf zondag ook op vakantie en kan voorlopig dus ook al niet verdere stappen zetten in het recenseren van uw uiterst fraaie swap.
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
01 Raymond Scott :Lightworks
Electropionier, vooral werkzaam in de jaren 50 en 60(dit liedje is uit 1961), die ook veel cartoons van muziek en effecten voorzag.
Dit was ooit als commercialmuziekje voor mascara bedoelt.

02 John Carpenter: Assault on Precinct 13.
Jaren 70 soundtrack van de man die zijn films zelf van revolutionaire muziek voorzag.
Je hebt gelijk over Megablast Bomb the Bass.
Sterker nog; ik heb een maxisingle 9 van "don't make me wait" waar een "hiphop on precinct 13" versie van "megablast" op staat.

03 Christ: Fragile X
Deze meneer heeft iets met BOC te maken. Vriendje van ze ofzo. Hoor je in sommige nummers echt. Dit komt uit 2002.

04 Air: Planet Vega
Van een comp uit 1999 waarop artiesten met een groovebox een liedje moesten maken met bijdragen van oa Beck, Sonic Youth, Money Mark en dit juweeltje van Air. Comp is zeker de aanschaf waard. Dit vind ik één van Air's beste nummers

05 Two Lone Swordsmen: The Big Clapper
Warp-act met een paar gerse albums. Actief laatste helft van de jaren 90.
"Stay Down" is echt een goed album.

Electropionier, vooral werkzaam in de jaren 50 en 60(dit liedje is uit 1961), die ook veel cartoons van muziek en effecten voorzag.
Dit was ooit als commercialmuziekje voor mascara bedoelt.

02 John Carpenter: Assault on Precinct 13.
Jaren 70 soundtrack van de man die zijn films zelf van revolutionaire muziek voorzag.
Je hebt gelijk over Megablast Bomb the Bass.
Sterker nog; ik heb een maxisingle 9 van "don't make me wait" waar een "hiphop on precinct 13" versie van "megablast" op staat.

03 Christ: Fragile X
Deze meneer heeft iets met BOC te maken. Vriendje van ze ofzo. Hoor je in sommige nummers echt. Dit komt uit 2002.
04 Air: Planet Vega
Van een comp uit 1999 waarop artiesten met een groovebox een liedje moesten maken met bijdragen van oa Beck, Sonic Youth, Money Mark en dit juweeltje van Air. Comp is zeker de aanschaf waard. Dit vind ik één van Air's beste nummers

05 Two Lone Swordsmen: The Big Clapper
Warp-act met een paar gerse albums. Actief laatste helft van de jaren 90.
"Stay Down" is echt een goed album.

- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
06 Isan: The Axle
Geweldige plaat van Isan uit 2010, waar ik me al vaker enthousiast over heb uitgelaten. Banaan heeft em ooit grecenseerd in Gonzo's en vond em maar zozo. Banaan snapt er niets van.

07 Diskjokke: Mandena
Uit 2011. Goed nummer van een cool album waar helaas ook wat missers op staan.

08 Lali Puna: Over the Rainbow
Van hun wisselvallige ep uit 2012. Prachtig nummer waarbij het lijkt of je op schoot zit bij een ijskoningin die je in slaap zingt.

10 Giorgio Moroder: Theme from Midnight Express (1978)
Zijn naam is Giovanni Giorgio, maar zijn vrienden noemen em "Giorgio"
.

11 Actress: Ascending
Van één der hoogtepunten van 2012. Ik hoop maar dat je em in huis hebt.
Dit liedje is trouwens de ringtone van mijn werkmobiel.

12 Pole :Fragen
Van superplaat die ik van de kraut ken en zeer de moeite waard is. Baanbrekend gezien dit al uit de vorige eeuw komt, terwijl dit soort echospace dubtech rond 2005 ofzo pas echt popi werd.

Geweldige plaat van Isan uit 2010, waar ik me al vaker enthousiast over heb uitgelaten. Banaan heeft em ooit grecenseerd in Gonzo's en vond em maar zozo. Banaan snapt er niets van.

07 Diskjokke: Mandena
Uit 2011. Goed nummer van een cool album waar helaas ook wat missers op staan.

08 Lali Puna: Over the Rainbow
Van hun wisselvallige ep uit 2012. Prachtig nummer waarbij het lijkt of je op schoot zit bij een ijskoningin die je in slaap zingt.
10 Giorgio Moroder: Theme from Midnight Express (1978)
Zijn naam is Giovanni Giorgio, maar zijn vrienden noemen em "Giorgio"

11 Actress: Ascending
Van één der hoogtepunten van 2012. Ik hoop maar dat je em in huis hebt.
Dit liedje is trouwens de ringtone van mijn werkmobiel.

12 Pole :Fragen
Van superplaat die ik van de kraut ken en zeer de moeite waard is. Baanbrekend gezien dit al uit de vorige eeuw komt, terwijl dit soort echospace dubtech rond 2005 ofzo pas echt popi werd.

Veel, veel dank!
Actress moet ik nu toch maar eens écht gaan kopen.
En wat scherp om een sample van het recente Daft Punk album te verwerken in de Morodertoelichting.
Actress moet ik nu toch maar eens écht gaan kopen.
En wat scherp om een sample van het recente Daft Punk album te verwerken in de Morodertoelichting.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Eerder scherp dat jij dat direct herkent.Number9 schreef:
Dankzij jouw swapdraai ik Alva Noto en Autechre best vaak.