Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
iKer schreef: ↑22 sep 2025, 16:24
BTW: Wat is er trouwens zo enorm in beton gegoten aan mijn mening ten opzichte van jouw mening 'ik doe lekker niet mee'?
Dat is niet mijn mening. Die heb je zelf uit je dikke duim gezogen. Waarmee je wederom bewijst dat mijn karikatuur van jou 100% een schot in de roos is
Ik begrijp dat je Nick Cave inmiddels dus ook mijdt?
Nou, gefeliciteerd. Dan denken we er hetzelfde over.
Dat is toch wel een onverwacht wending van deze discussie.
Ik dacht dat Frobberts mening in beton was gegoten. Maar blijkbaar toch niet!
iKer schreef: ↑22 sep 2025, 16:35
Nee. Ik zeg dat jouw vorm van activisme geen echt activisme is. Jij vindt dat kennelijk wel. Noemt het zelfs een 'bewezen actiemiddel'. En dat mag. En ik ben van mening dat je uit je aars aan het zwammen bent. En dat mag ook.
"Zo, ik heb nu lekker niet naar Nick Cave geluisterd. En nu ga ik zometeen niet naar Radiohead luisteren. DAT zal ze leren! Ha!"
Ik twijfel verder niet aan de oprechtheid van je gevoelens ten aanzien van Gaza en Israel. Sterker nog, die gevoelens deel ik. Buiten dat maken je neiging tot zelfbevlekking en mensen qua deze materie de maat te nemen je tot niet meer dan een irritante poseur.
¯\_(ツ)_/¯
Laatst gewijzigd door frobbert op 22 sep 2025, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Richardus schreef: ↑22 sep 2025, 13:26
Radiohead?! Omg ik doe subiet al hun cd's naar de kringloop!
Oh waarschuw Sieg!
Maar..is het dan niet zo dat sommige mensen dan niet meer iets bij de Kringloop willen kopen omdat ze dar Radiohead verkopen en dat zijn gore zionisten? Maak je het niet erger dan?
Sssssstt, ik doe tenminste iiiiiets nuuuttigs....!
iKer schreef: ↑22 sep 2025, 16:35
Nee. Ik zeg dat jouw vorm van activisme geen echt activisme is. Jij vindt dat kennelijk wel. Noemt het zelfs een 'bewezen actiemiddel'. En dat mag. En ik ben van mening dat je uit je aars aan het zwammen bent. En dat mag ook.
BDS heeft economische impact.
Is al gedurende langere tijd bekend.
DIT is het meest recente artikel hierover.
Maar dit gaat al meer dan een decennium.
iKer schreef: ↑22 sep 2025, 17:04
]BDS heeft economische impact.
Dat gaat over grote bedrijven als Puma, McDonalds en Starbucks. Da's van een heel andere orde dan stoer op een forumpje roepen dat je ha lekker puh! niet meer naar Nick Cave luistert.
¯\_(ツ)_/¯
Laatst gewijzigd door frobbert op 22 sep 2025, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
iKer schreef: ↑22 sep 2025, 17:04
]BDS heeft economische impact.
Dat gaat over grote bedrijven als Puma, McDonalds en Starbucks. Da's van een heel andere orde dan stoer op een forumpje roepen dat je ha lekker puh! niet meer naar Nick Cave luistert.
Moet ik hier echt gaan uitleggen aan Frobbert welke rol ik ooit had in de Nederlandse BDS?
Waarschijnlijk wel. Maar zoals ik al zei...
iKer schreef: ↑22 sep 2025, 16:43
Omdat Frobberwt blijft discussiëren zonder mijn antwoorden te begrijpen stop ik ermee.
Dit niveau is mijn tijd niet waard.
..en omdat Ikel slechts selectief leest, meer zendt dan ontvangt en daarbij ook nog diverse zaken uit zijn duim zuigt ervaar ik deze discussie ook niet als heel zinvol.
Al blijft het natuurlijk mooi dat mijn karikatuur van Ikel echt 100% accuraat blijkt te zijn. Ie-de-re keer weer.
En dat ie dat zelf maar niet ziet, da's stiekem wel een beetje verdrietig natuurlijk
1ofthemFaces schreef: ↑22 sep 2025, 15:24Orthodoxe Joden zijn vaak geen Zionist omdat de Joden pas en staat verdienen als Gos op aarde landt, volgens de Thora.
Heten de volgelingen van Gos gossies?
“Not out to stud – Not out to pasture – Just out to lunch”
1ofthemFaces schreef: ↑22 sep 2025, 15:24Orthodoxe Joden zijn vaak geen Zionist omdat de Joden pas en staat verdienen als Gos op aarde landt, volgens de Thora.
Lying on an eiderdown, Yippee!
You can't see me, but I can you
"De Gossies" verwijst naar The Gossies, een jaarlijkse Ierse prijsuitreiking die bekend staat om het vieren van de Ierse entertainmentindustrie en georganiseerd wordt door Goss.ie.
frobbert schreef: ↑06 okt 2025, 19:50
Ik had zojuist die plaat van Neil op staan. Wat betekent dat ik wéér niet naar Nick Cave geluisterd heb. Ze zullen het weten, die gore kut-Zionisten
Op zich is het wel grappig. Een halfgod, Roger Waters, de leider van een band die nog steeds door velen gezien wordt als draaiwaardige dinosaurus, tegen twee mindere goden die door weinigen nog gedraaid zullen worden over dertig jaar.
Laat ik het zo zeggen: op gegeven ogenblik had ik twee collega’s die een Pink Floydshirt hadden. Beiden hadden geen idee, maar vonden het een mooi shirt. Ook een van mijn kinderen bleek opeens een Pink Floydshirt te hebben 15 jaar geleden.
En ik denk dus niet dat Nick Cave of Radiohead ooit deze culturele status over twintig/dertig jaar zullen hebben.
NB: er waren in de kleuterleeftijd van mijn kids shirts van Ramones, Stones, Beatles, Pink Floyd, Madonna en Michael Jackson in de mode. M’n oudste dochter had als achtjarig kind een Ramones en een Pink Floydshirt.
iKer schreef: ↑06 okt 2025, 22:41
En ik denk dus niet dat Nick Cave of Radiohead ooit deze culturele status over twintig/dertig jaar zullen hebben.
Hoewel je zoiets nooit weet!
(Zo zijn er nog steeds ouwe mensen die Neil Young of Bob Dylan draaien. Daar had ik weinig geld op durven zetten eerlijk gezegd)
Anyway.
Nick Cave vind zijn zelfexpressie belangrijker als het veroordelen van de genocide. En Frobbert ondersteunt en verdedigt dit artistieke narcisme graag.
iKer schreef: ↑06 okt 2025, 22:47
Anyway.
Nick Cave vind zijn zelfexpressie belangrijker als het veroordelen van de genocide. En Frobbert ondersteunt en verdedigt dit artistieke narcisme graag.
...en Ikel komt in zijn redeneringen nog steeds niet verder dan een potje dussen. Dat hij hierbij het woordje 'dus' tegenwoordig zorgvuldig vermijdt doet daar niets aan af. Het blijven op niets gebaseerde conclusies die zijn karikaturale status alleen maar bevestigen.
iKer schreef: ↑06 okt 2025, 22:41
Hoewel je zoiets nooit weet!
(Zo zijn er nog steeds ouwe mensen die Neil Young of Bob Dylan draaien. Daar had ik weinig geld op durven zetten eerlijk gezegd)
Dylan is een icoon. Die wordt ook steeds herontdekt. Neil Young's bekendheid zal sneller afnemen gok ik.
Nick Cave zal ook verworden tot een niche.
Radiohead ben ik nog niet helemaal uit. Ik zie iig wel veel jongeren met shirts van Radiohead (en niet het H&M soort, maar echt bewuste bandshirtdragers).
Ik zelf vind Blood on the Tracks trouwens het meest overschatte album ever. Dylan na 1970 is ruk
Wat mij verbaast is dat Fleetwood Mac ineens zo een legendarische status heeft. Rumours is toch niet meer dan een aardige popplaat?
Wie zich niet (genoeg) uitspreekt tegen de oorlog in Gaza hoeft van de Britse rocklegende Roger Waters (82) geen lieve woorden te verwachten. De Pink Floyd-oprichter, nooit bang om zijn mening te geven, sprak in de Amerikaanse The Katie Halper show zijn afschuw uit over het geweld tegen de Palestijnen en gaf enkele medemuzikanten een flinke veeg uit de pan. U2-zanger Bono noemde hij een “idioot”. Waters verweet de Ier dat hij ondanks zijn activisme “verdomme naar Davos gaat” en “rondhangt met George Bush”. Ook Radiohead-frontman Thom Yorke, die hij een “verlegen kleine kerel” noemde, moest het ontgelden. Al in 2017 vroeg Waters aan Yorke om een optreden in Israël af te zeggen. Toen kreeg Waters naar eigen zeggen een “heel brutale brief terug”.
frobbert schreef: ↑07 okt 2025, 11:49
...maar doet het er iets toe?
Ja..
Als je zo gaat beginnen ga ik mezelf van kant maken.
Dusssssss....
Het punt wat hier gemaakt (of wat althans wordt geprobeerd te maken) is dat Nick Cave en Radiohead de boycot tegen Israel niet of in ieder geval niet luid genoeg ondersteunen maar dat maakt niet uit want ze zijn lekker toch irrelevant haha lekker puh. Dus.
Wat bij mij de vraag oproept, als ze dan toch zo irrelevant zijn, wat maakt het dan uit? ¯\_(ツ)_/¯
En wat Gene Simmons betreft, dat is zelf een in Israel geboren Jood en zoon van een concentratiekamp-overlevende. Die zal er wellicht iets anders in staan. Whatever...
Op zich is het wel grappig. Een halfgod, Roger Waters, de leider van een band die nog steeds door velen gezien wordt als draaiwaardige dinosaurus, tegen twee mindere goden die door weinigen nog gedraaid zullen worden over dertig jaar.
Laat ik het zo zeggen: op gegeven ogenblik had ik twee collega’s die een Pink Floydshirt hadden. Beiden hadden geen idee, maar vonden het een mooi shirt. Ook een van mijn kinderen bleek opeens een Pink Floydshirt te hebben 15 jaar geleden.
Dat betwijfel ik, maar wat dan nog?
Die fixatie van je op, en je invulling van ‘relevantie’ blijf ik vreemd vinden.
1ofthemFaces schreef: ↑07 okt 2025, 12:28
Ik merk dat hij mij een beetje aan gestoken heeft. Het is een grappig denkspelletje.
Mij doet het niks.
Ik heb echt nooit (na ja, eind jaren tachtig zat ik er even soortje van middenin. kort.) naar muziek geluisterd toen het ‘relevant’ was. Ik kom altijd (veel) later.
Ik merk dat hij mij een beetje aan gestoken heeft. Het is een grappig denkspelletje.
Mij doet het niks.
Ik heb echt nooit (na ja, eind jaren tachtig zat ik er even soortje van middenin. kort.) naar muziek geluisterd toen het ‘relevant’ was. Ik kom altijd (veel) later.
Boeit me ook echt geen zak verder.
Het gaat ook niet om jezelf. Het is een maatschappelijk-cultureel fenomeen.
Tony Rhone loopt nog steeds in dat Hutch & Kathy shirt . Twee weken geleden was ie langs en droeg ie dat shirt!
Mij doet het niks.
Boeit me ook echt geen zak verder.
Het gaat ook niet om jezelf. Het is een maatschappelijk-cultureel fenomeen.
Tony Rhone loopt nog steeds in dat Hutch & Kathy shirt
Doe ‘m de groeten. Al lang niet meer gesproken.
Maar juist dat hele maatschappelijk-culturele fenomeen boeit me dus vrij weinig.
Ik heb ook het idee dat dat wederzijds is.
'Relevantie' is slechts een gelegenheidsargument te dezent. Of eigenlijk is het dat altijd. Mensen die met de term 'relevantie' schermen willen daarmee vooral iets over zichzelf zeggen, nooit over de muziek zelf want die interesseert ze helemaal niet. Het is Pitchfork-taal. Het betekent feitelijk niets.