Roeien
Roeien
En hoe gaat het met Daafje en z'n roeimachine? Zit je er nog regelmatig op? Met dit weer is het zalig; warme spieren, en heerlijk uitzweten. Net 20min gedaan.
Tips:
- hou altijd je rug recht en je bovenlichaam stil. Beweeg ook je schouders niet naar voren maar hou die zo veel mogelijk stil, in lijn met je oren.
- ga met je zitvlak zo ver naar voren dat op het scherm nog maar 4 poppetjes zichtvaar zijn. Dan strek je je hamstrings, en dus ook onderrug, goed op en werk je meer op kracht. Kortere halen, drie mannetjes, werkt meer op de conditie.
- wissel handposities af; bovenhands kun je aan de buitenkant de stang vastpakken, dan train je de bovenrugspieren meest geïsoleerd. Met handen in het midden, tegen die hartslagmeter aan, ligt nadruk wat meer op de triceps, terwijl met onderhandse greep (lukt mij alleen aan buitenkant stang) je de biceps meer belast.
- doe intervaltraining, de plaatjes op de console geeft wat voorbeelden, je kunt ook je eigen verstand/fantasie/voorkeur gebruiken (joh)
Roei ze!
Tips:
- hou altijd je rug recht en je bovenlichaam stil. Beweeg ook je schouders niet naar voren maar hou die zo veel mogelijk stil, in lijn met je oren.
- ga met je zitvlak zo ver naar voren dat op het scherm nog maar 4 poppetjes zichtvaar zijn. Dan strek je je hamstrings, en dus ook onderrug, goed op en werk je meer op kracht. Kortere halen, drie mannetjes, werkt meer op de conditie.
- wissel handposities af; bovenhands kun je aan de buitenkant de stang vastpakken, dan train je de bovenrugspieren meest geïsoleerd. Met handen in het midden, tegen die hartslagmeter aan, ligt nadruk wat meer op de triceps, terwijl met onderhandse greep (lukt mij alleen aan buitenkant stang) je de biceps meer belast.
- doe intervaltraining, de plaatjes op de console geeft wat voorbeelden, je kunt ook je eigen verstand/fantasie/voorkeur gebruiken (joh)
Roei ze!
aka Ri'shad, de Parel van het Noordoosten
Re: Roeien
Schiet er beetje bij in.
Meestal om de week een kwartiertje (en dan ook nog in 2 etappes).
Maar heb nu ook minder rug/nekklachten (even afkloppen) en heb dat ding niet voor de conditie.
Ik ga er dus pas extra op, als ik dergelijke klachten aan voel komen.
En dan lijkt het nog te werken ook.
Dus vooralsnog geen spijt.
En hoe gaat het met jouw roei avonturen Richenelleke?
Maar heb nu ook minder rug/nekklachten (even afkloppen) en heb dat ding niet voor de conditie.
Probleemwolf
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Ik moet er ook een hebben (en gaan zwemmen). Mijn rug is een accident waiting to happen 
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Welk merk/model is dat?
- Mina en de mieren
- Meganerd
Omdat ik ook kamp met rugklachten en David een machine aanraadde, heb ik deze op het oog. Yep vrij cheap, maar goed even niet anders voor mijn budget. Lekker inklapbaar 
https://www.bol.com/nl/p/roeitrainer-vi ... androidapp
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
Into your arms
Oh into your arms
I can go
https://www.focusfitness.nl/roeitrainer ... row-3.html
Goede roeimachine voor de prijs.
16 weerstanden.
Hij is bij krachtig roeien wel wat wiebelig maar ik heb dat opgelost om 'm bij de voorzijde'poten' wat te verzwaren.
Probleemwolf
Elastische weerstand betekent weinig weerstand.Oofje schreef: ↑21 nov 2023, 10:37 Omdat ik ook kamp met rugklachten en David een machine aanraadde, heb ik deze op het oog. Yep vrij cheap, maar goed even niet anders voor mijn budget. Lekker inklapbaar
Meer geschikt voor conditietraining, minder voor rug/nek denk ik.
Maar Richenelleke heeft er vast meer verstand van.
Bovendien moet ik nu aan het werk.
Probleemwolf
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
David schreef: ↑21 nov 2023, 10:41https://www.focusfitness.nl/roeitrainer ... row-3.html
Goede roeimachine voor de prijs.
16 weerstanden.
Hij is bij krachtig roeien wel wat wiebelig maar ik heb dat opgelost om 'm bij de voorzijde'poten' wat te verzwaren.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... i=89978449
Luie hond! Ik zit er al jaren 2 a 3x p/w 20min op, hardcore interval afbeulenDavid schreef: ↑21 nov 2023, 09:57 Schiet er beetje bij in.

- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Bij mijn sportschool hangt er een challenge op het prikbord; 45 seconden voluit roeien en wie dan de hoogste afstand heeft afgelegd.Richardus schreef: ↑21 nov 2023, 16:29Luie hond! Ik zit er al jaren 2 a 3x p/w 20min op, hardcore interval afbeulenDavid schreef: ↑21 nov 2023, 09:57 Schiet er beetje bij in.
![]()
Ik heb het vorige week ook even stiekem geprobeerd....de afstanden die op het bord staan haal ik met gemak. Probleem is dat ik na 35 seconden voluit roeien tegen een hartaanval aan zat.
Ik heb een kwartier nodig gehad om bij te komen.
Ik denk dat ik de challenge maar de challenge laat.
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
The company of women with opinions and fat asses.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Nou nou, lekker bezig Richardus.Richardus schreef: ↑21 nov 2023, 16:29Luie hond! Ik zit er al jaren 2 a 3x p/w 20min op, hardcore interval afbeulenDavid schreef: ↑21 nov 2023, 09:57 Schiet er beetje bij in.
The company of women with opinions and fat asses.
- kattekopje
- Forumspammer
Ik moet er maar ns een tandje en/of minuutjes bijzetten. Doe nu interval, verspreid over 20min, 10-11-12-10-12 en laatste 1m15s cooldown op 9. Wordt beetje saai

Er ligt hier in de kamer een enorme stofwolk.
Als ik (met 3 mondkapjes op) de oppervlakte daarvan even wegpoets zie ik iets wat met enig creatief voorstellingsvermogen kan worden geduid als een voorwerp dat een zekere roeimogelijkheid biedt.
Maar of het een fata morgana is of realiteit durf ik niet met zekerheid te beweren. Ik denk dat ik het maar even laat voor wat het is.
Als ik (met 3 mondkapjes op) de oppervlakte daarvan even wegpoets zie ik iets wat met enig creatief voorstellingsvermogen kan worden geduid als een voorwerp dat een zekere roeimogelijkheid biedt.
Maar of het een fata morgana is of realiteit durf ik niet met zekerheid te beweren. Ik denk dat ik het maar even laat voor wat het is.
Probleemwolf
Nou, stofkap op en meeroeien! Hophop, luie hond! Zal je ziekelijke ouwe kadaver goeddoen!
En, ging bij jou ook lekker? Dan krijg je ook een lekker stukje chocola van, net als, Ome Riesje
- Krautsurfer
- Meganerd
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!