frobbert schreef: ↑03 okt 2025, 21:51
En verder hoop ik ook nog op The Armed, Jesse Sykes & The Sweet Hereafter, Blanck Mass, Algiers, Brìghde Chaimbeul, Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs, Širom, Bombstrap, Castle Rat, Machine Girl, Colin Stetson en uit chauvinistische overwegingen dit piepjonge Zeeuwse gezelschap (ze stonden dit jaar al op OFFRoad)
De nieuwe Sirom vind ik tegenvallen. Zie ze ook niet zo snel geboekt worden. Blanck Mass of Pigs (X10) lijkt me ook gezellig.
In de categorie singer/songwriter graag Lucrecia Dalt (tegenvallende nieuwe plaat) of Kemper Norton.
De Roadburn-redactie was gisteren aanwezig bij het concert van Billy Strings in Tivoli en was daar erg enthousiast over. Zou 't? Ik bedoel, Bob Wayne, Scott Biram, Jesse Sykes, Joe Buck Yourself en Those Poor Bastards hebben er ook allemaal gestaan....
Wow, Secret Chiefs 3 speelt nog steeds. Tourt volgende maand met Blood Incantation, notabene. Zou fijn zijn die toch eindelijk eens op Roadburn te zien... Heb ik al wel 10-15 jaar op m'n wishlist
Van vandaag (Soulcrusher) mag Fórn ook wel weer ns. Ooit in minizaaltje gezien, nu kan het een groot podium prima aan, Terminal aub. Door hun volwassen geworden stijl tussen Rwake en Ahab, en met Lane Shi Otayonii hebben ze er een goed passende powerhouse bij. Die moest natuurlijk weer door de zaal wandelen indruk maken alszijnde minipekingeendje met brulstrot
Zou kunnen. Ik verwacht zeer binnenkort wel weer een aankondigingetje. Benieuwd of dat Gung over de streep gaat trekken. Ik verwacht overigens niet dat Blackwater Holylight dat gaat doen. Die zijn namelijk al gelekt door een niet al te oplettend boekingsbureau
In het reeds aangekondigde beetje grasduinen door de dingen die ik nog niet ken. Dit lijkt me wel iets om te gaan bekijken, mits het tijdschema het toelaat natuurlijk:
ik zit de nieuwe namen bijlangs te browsen, en valt me op dat er jazzrock ala Paradox nu op het hoofdfestival lijkt te staan (Backengrillen, Maruja). Dat suggereerde ik in de survey post-RB'24...dan was ik waarschijnljik dus niet de enige die dat idee had. Kijken of ze mijn idee van meer noise en crust ook gaan implementeren
Haress, ook mooi. En goed dat ze Unsane een klassiek album laten spelen anders was het "gewoon Unsane" geweest
Dat zou leuk zijn, maar waarschijnlijk te duur Serieus aan het overwegen om een dag te gaan maar ik ga niet in een tentje liggen of een vroege trein nemen. Zijn er combi-tickets te koop met hotel?
Richardus schreef: ↑14 nov 2025, 16:09
ik zit de nieuwe namen bijlangs te browsen, en valt me op dat er jazzrock ala Paradox nu op het hoofdfestival lijkt te staan (Backengrillen, Maruja). Dat suggereerde ik in de survey post-RB'24...dan was ik waarschijnljik dus niet de enige die dat idee had. Kijken of ze mijn idee van meer noise en crust ook gaan implementeren
Hmm, vind je? Maruja heeft weliswaar een saxofoonmeneer maar verder vind ik ze niet zo jazzy eigenlijk. Komt voor mij dichter bij wat een band als Benefits doet. Semi-chaotische voordrachtspunk. En Backengrillen is gewoon Refused met Mats Gustafson, en die heeft met Fire! al op de reguliere podia gestaan.
Anyway, staan weer een paar leuke dingen op de Esstential Sounds-playlist deze week
Richardus schreef: ↑14 nov 2025, 16:09
Hmm, vind je? Maruja heeft weliswaar een saxofoonmeneer maar verder vind ik ze niet zo jazzy eigenlijk. Komt voor mij dichter bij wat een band als Benefits doet. Semi-chaotische voordrachtspunk. En Backengrillen is gewoon Refused met Mats Gustafson, en die heeft met Fire! al op de reguliere podia gestaan.
¯\_(ツ)_/¯
En echt, fuck die playlist met dat Spotify; behalve dat het hele platform dubieus als poep is, is de interface mobiel totaal nie te hachelen (Playlist zelfs niet op volgorde te zien laat staan beluisteren) en achter pc zit ik vrijwel nooit nog (en laptop is met prutgeluid natuurlijk helemaal niet te doen)
Daarin is RB echt mega achterhaald en tech-populistisch hoor, net als hun fb/discord...kom op zeg...wees dan ook echt een boegbeeld als je dat pretendeert te zijn....
Nee. Laat maar, ze zijn gewoon niet zo alternatief en diy als ze claimen. Jammer. Extra jammer dat er niet eens een nieuwsupdate op de website is, al kan ik begrijpen dat ze geen nieuwsbrieven meer per email sturen. Wordt een exclusief socialmediaclubje zo.
frobbert schreef: ↑15 nov 2025, 15:21
De optie Tidal wordt vaker geopperd in de smoelenboekgroep dus ik verwacht dat dat uiteindelijk wel zal gebeuren.
Maar dat de website slecht bijgehouden wordt, da's inderdaad wel een dingetje.
Ach ja, al dat gezeik terzijde belooft het nu alweer een fantastisch editie te worden