Number9 schreef: ↑27 jul 2026, 20:251ofthemFaces schreef: ↑27 jul 2026, 19:44Ik vrees het ergste. Allemaal midden oosten ellende ws.Rainy Day Woman schreef: ↑27 jul 2026, 19:19Volgende week met Habiblabla zal het er vast een stuk rustiger aan toegaan.
Het was vermoeiend omdat Janine een one trick pony is die haar interviewstijl niet kon aanpassen aan de ADHDer. Ik heb haar letterlijke zinnen van hem horen herhalen bij wijze van samenvatting maar die igenlijk hopeloze pogingen waren het tempo omlaag te schroeven. Dat sausje supermarktpsychologie (over die vader na de scheiding bv) dat ze een paar keer op trachtte te dienen raakte steeds geen doel. Kap er dan mee, denk ik dan. Soms is ze op haar plek maar nu zo niet.
Het zou eigenlijk wel verfrissend en dapper en episch zijn als, wanneer zo'n marathoninterview niet loopt zoals beoogd, interviewer en geïnterviewde samen zouden zeggen: dit gaat 'm niet worden, en dan na, zeg, anderhalf uur met het programma zouden stoppen en de resterende anderhalf uur een soort testbeeld zouden laten zien.
Dat zou niet per se bij deze aflevering hebben gehoeven, maar gewoon om het idee.
Zomergasten 2026.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Re: Zomergasten 2026.
Ik heb niet gekeken. Ik ben principieel tegen het weer uitnodigen van zo'n witte man.
Die mogen best eens een keer een stap achteruit doen.
Iedereen die het hier niet mee eens is is een Johan Derksen.
Die mogen best eens een keer een stap achteruit doen.
Iedereen die het hier niet mee eens is is een Johan Derksen.
Probleemwolf
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Trap er niet in! Dat is moriarty!Rainy Day Woman schreef: ↑27 jul 2026, 19:18 Nog even een stukje teruggekeken wat ik gisteren gemist had. Die monoloog van Andrew Scott in Hamlet is echt fantastisch![]()
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Johnny Lydon 1983
[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]
Maar wat nou als het andersom was?
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Volgens de Volkskrant mogen ze elkaar niet en was er sprake van wederzijdse irritatie in het gesprek.
The company of women with opinions and fat asses.
Enige scene die ik zag was Peter die vertelde dat het grootste compliment dat je als cabaretier kunt krijgen en hij had gehad was dat het lijkt alsof je het op het podium elke keer ter plekke verzint, het punt makend dat je in dat beroep ook een acteur bent. Janine keek bedenkelijk en zei dat zij dat gevoel helemaal niet bij hem had. Peters enthousiaste gezicht betrok.
Dus heb ik de tv maar uit gezet en ben naar bed gegaan.
Dus heb ik de tv maar uit gezet en ben naar bed gegaan.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Toch maar gaan kijken. Tot nu toe wel ok.
Ik was vanmiddag nog bij iemand te zomergast.
Gezellig samen tv gekeken?
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
'Westbenk' is toch gewoon 'Westelijke Jordaanoever'? Waarom Engels. Stomme Janine. Met dr Lubach.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
En ging je het eerst inleiden of toch maar meteen kijken?
Rainy Day Woman schreef: ↑02 aug 2026, 20:16En ging je het eerst inleiden of toch maar meteen kijken?![]()
Mooi dat we Nasrah beter hebben leren kennen.
t Leven, ze kunnen me nog meer vertellen.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Niets meekregen.
Gebeurde niet waar ik bang voor was? Geen humor. Alleen maar middenoosten crab en een item over hoe allochtonen het in Nederland hebben? Misschien nog wat kitcherige muziek uit de regio ofzo?
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 03 aug 2026, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
die scène uit Only Lovers Left Alive ofzo
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Nogal overbodig seizoen. Beter waren ze er per direct mee gekapt.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ik snap niet waarom men stopt. Ik hoorde bezuinigingen. Maar juist dit programma lijkt me niet erg duur om.te maken...deschrijver schreef: ↑03 aug 2026, 09:09 Nogal overbodig seizoen. Beter waren ze er per direct mee gekapt.
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 03 aug 2026, 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Rechten voor de fragmenten zijn duur. En zit geen reclame tussendoor.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Dat dus.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
Sterker nog: het is destijds juist ontstaan als goedkoop programma om de zomerperiode mee te overbruggen.1ofthemFaces schreef: ↑03 aug 2026, 09:22Ik snap niet waarom men stopt. Il hoorde bezuimigingen. Maar juist dot programma lijkt me niet erg duur om.te maken...deschrijver schreef: ↑03 aug 2026, 09:09 Nogal overbodig seizoen. Beter waren ze er per direct mee gekapt.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Misschien ook niet zozeer stoppen in het kader bezuinigen, maar omdat men gewoon uitgekakt is.
Maar zo heel goedkoop is het ook weer niet.
Maar zo heel goedkoop is het ook weer niet.
Waarom is dit een overbodig seizoen en seizoen 11, 16 of 19 niet.deschrijver schreef: ↑03 aug 2026, 09:09 Nogal overbodig seizoen. Beter waren ze er per direct mee gekapt.
t Leven, ze kunnen me nog meer vertellen.
Was de situatie qua kosten toen niet anders, dat die met de tijd veranderd zijn. Je hebt het over bijna 40 jaar geleden(klaz*) schreef: ↑03 aug 2026, 09:35Sterker nog: het is destijds juist ontstaan als goedkoop programma om de zomerperiode mee te overbruggen.1ofthemFaces schreef: ↑03 aug 2026, 09:22Ik snap niet waarom men stopt. Il hoorde bezuimigingen. Maar juist dot programma lijkt me niet erg duur om.te maken...deschrijver schreef: ↑03 aug 2026, 09:09 Nogal overbodig seizoen. Beter waren ze er per direct mee gekapt.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Ja, ongetwijfeld. De grootste verandering is waarschijnlijk inderdaad dat de kosten voor de uitzendrechten van de fragmenten hoger zijn geworden.Richardus schreef: ↑03 aug 2026, 09:44Was de situatie qua kosten toen niet anders, dat die met de tijd veranderd zijn. Je hebt het over bijna 40 jaar geleden(klaz*) schreef: ↑03 aug 2026, 09:35Sterker nog: het is destijds juist ontstaan als goedkoop programma om de zomerperiode mee te overbruggen.1ofthemFaces schreef: ↑03 aug 2026, 09:22Ik snap niet waarom men stopt. Il hoorde bezuimigingen. Maar juist dot programma lijkt me niet erg duur om.te maken...deschrijver schreef: ↑03 aug 2026, 09:09 Nogal overbodig seizoen. Beter waren ze er per direct mee gekapt.
Wat zal Janine, en/of RTL, nu vragen om haar te lenen en in te zetten?
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
In de vpro gids staat een interview met de beeldredacteur, die zegt dat het (nog steeds dus) een goedkoop programma is. Soms wil iemand een duur fragment, als dat heel belangrijk is voor diegene schuiven ze een beetje met het budget, bv dat de rest van de fragmenten van die gast wat goedkoper moet. De keuzefilm is wel afgeschaft wegens te duur.
In de Volkskrant stond er tijdje terug ook iets over, dat zal ik nog even opsnorren. Volgens mij is het programma an sich niet zo duur, maar was het de makkelijkste manier om de gevraagde som geld te bezuinigen, zonder nog meer programma's te schrappen, plus dat ze vermoedden dat de npo anders wel op een andere manier van Zomergasten af zou proberen te komen.
In de Volkskrant stond er tijdje terug ook iets over, dat zal ik nog even opsnorren. Volgens mij is het programma an sich niet zo duur, maar was het de makkelijkste manier om de gevraagde som geld te bezuinigen, zonder nog meer programma's te schrappen, plus dat ze vermoedden dat de npo anders wel op een andere manier van Zomergasten af zou proberen te komen.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Viel wel mee, het was een mix van allerlei ook lichtere onderwerpen. Ook wel Midden Oosten, maar niet alleen maar het allerzwaarste. Maar ik heb maar tot 22u gekeken, dus niet alles meegekregen.1ofthemFaces schreef: ↑03 aug 2026, 08:25Niets meekregen.
Gebeurde niet waar ik bang voor was? Geen humor. Alleen maar middenoosten crab en een item over hoe allochtonen het in Nederland hebben? Misschien nog wat kitcherige muziek uit de regio ofzo?
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Waarom juist Zomergasten moest verdwijnen: NPO kritisch over presentator, gasten en kijkcijfers
https://archive.is/E78vh
Er was ruimte om te onderhandelen, zegt hoofdredacteur Sylbing, maar zo veel alternatieven waren er niet. ‘De VPRO heeft relatief weinig vaste, doorlopende programma’s en omdat sommige daarvan niet mochten worden geschrapt vanwege goede kijkcijfers, hadden we heel weinig keus.’
Dus ging de omroep akkoord met het voorstel om minder nieuwe programma’s en documentaires te maken én om twee vaste titels te schrappen: Vrije geluiden en Zomergasten.
Het schrappen van een seizoen Zomergasten van zes afleveringen levert een kleine miljoen euro op, zegt Tom Klaassen. Een uitzending van drie uur kost ongeveer 150 duizend euro. Ter vergelijking: een uur amusement op de publieke omroep kost gemiddeld 160 duizend euro, aldus de NPO in een eigen rapport.
In de media is veel gesproken over hoe duur de fragmenten zouden zijn, maar ook dat valt mee. Ja, de rechten van de fragmenten zijn steeds duurder geworden, zegt Barbara Kist, die daarover al zo’n 25 jaar onderhandelt. ‘In 2020 wilde een gast een fragment uit een documentaire over 11 september. Maar CNN vroeg daarvoor 15 duizend dollar per minuut. Nou, dat doen we dan dus niet.’ Qua fragmenten is Zomergasten low budget, zegt Kist. Aan de gemiddeld dertien fragmenten per uitzending geeft het programma in totaal zo’n 15 duizend euro uit.
De fragmenten zitten Zomergasten wel op een andere manier dwars, zegt adjunct-hoofdredacteur Klaassen. ‘De NPO wil dat alle programma’s opNPO Start lang zijn terug te kijken. Maar Zomergasten is slechts drie weken terug te kijken omdat we die licenties alleen voor die periode hebben. Anders zou het onbetaalbaar worden.’
De NPO was kritisch op allerlei aspecten van Zomergasten, zegt Klaassen. ‘We hadden wel met ons volle gewicht tegen het voorstel van de NPO kunnen ingaan door een ander programma op te offeren, maar dan hadden we volgend jaar nog steeds het risico gelopen dat de NPO Zomergasten zou stoppen, bijvoorbeeld omdat het niet langer in het zenderprofiel past.’
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Kritisch over presentator lijkt mij terecht. Ik zou haar niet eens presentator willen noemen, meer een heel slechte actrice die probeert een presentator te spelen.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Dat zeker.
Hele zootje zou eens flink op de schop moeten. Weg met zendercoördinatoren/net managers en dergelijke troep.
Gewoon weer Nederland 1, 2 en 3, eventueel alleen 1 en 2, waarop de omroepen binnen het bestel zich naar eigen inzicht mogen profileren zonder dat er een "zender" geprofileerd moet worden, als ware NPO een omroep als RTL en SBS. De omroepen kunnen dan gewoon weer hun eigen inhoud gaan bepalen.
Minder reclame, meer belastinggeld naar de publieke omroep, op voorwaarde dat er van een breed aanbod sprake is.
Programma's als "Boer zoekt vrouw" en "Heel Holland bakt", als ook de aankoop van dure sportlicenties overlaten aan commerciële partijen.
Apart. Documentaires lijken me nou bij uitstek iets voor de publieke omroep.Rainy Day Woman schreef: ↑03 aug 2026, 18:50 Waarom juist Zomergasten moest verdwijnen: NPO kritisch over presentator, gasten en kijkcijfers
Dus ging de omroep akkoord met het voorstel om minder nieuwe programma’s en documentaires te maken én om twee vaste titels te schrappen: Vrije geluiden en Zomergasten.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Mij ook. Maar men is vooral bezig geld binnen te harken en dat doe je makkelijker met amusement.(klaz*) schreef: ↑04 aug 2026, 10:53Apart. Documentaires lijken me nou bij uitstek iets voor de publieke omroep.Rainy Day Woman schreef: ↑03 aug 2026, 18:50 Waarom juist Zomergasten moest verdwijnen: NPO kritisch over presentator, gasten en kijkcijfers
De publieke omroep zou eens wat minder op RTL en SBS moeten willen lijken.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ik snap deze keuze niet echt. Dit soort programmas onderscheidt hen van de commerciele.(klaz*) schreef: ↑04 aug 2026, 10:53Apart. Documentaires lijken me nou bij uitstek iets voor de publieke omroep.Rainy Day Woman schreef: ↑03 aug 2026, 18:50 Waarom juist Zomergasten moest verdwijnen: NPO kritisch over presentator, gasten en kijkcijfers
Inderdaad. En ik vraag me nu af: wat blijft er nog over bij de VPRO?
Ze hadden laatst bv wel die 2delige docu Supermachten; USA vs China. Die was weer best interessant. Die soort docs lijken altijd van zelfde makers te komen, veel inside interviews.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Punt is dat de publieke omroep zich juist niet wil onderscheiden, maar zo veel mogelijk wil lijken op RTL en SBS.1ofthemFaces schreef: ↑04 aug 2026, 16:32Ik snap deze keuze niet echt. Dit soort programmas onderscheidt hen van de commerciele.(klaz*) schreef: ↑04 aug 2026, 10:53Apart. Documentaires lijken me nou bij uitstek iets voor de publieke omroep.Rainy Day Woman schreef: ↑03 aug 2026, 18:50 Waarom juist Zomergasten moest verdwijnen: NPO kritisch over presentator, gasten en kijkcijfers
Dat verklaart ook waarom men zich wil profileren als NPO, als ware het een zender (zoals RTL en SBS), terwijl het om een bestel gaat waar diverse omroepen aan deelnemen.
Juist daarom: geen NPO meer, maar gewoon omroepen, met een stuurgroep waarin alle omroepen zijn vertegenwoordigd in plaats van netmanagers en zendercoördinatoren. Scheelt ook weer geld. En het webdomein NPO kan gewoon weer terug naar de postduiven
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Omroepen zijn toch ook niet meer van deze tijd? Ik zie meer in hoe de BBC het doet.
-
roadrunner
- Forumjunk

En helaas geen zomergastenfilms dit jaar, te duur
Kun je daar nou eens mee ophouden, dingen te zeggen waar je geen flauw idee van hebt. Je kijkt niet eens naar de commerciële omroepen. Je zegt alleen maar wat je vermoedt. Slappe hap, deschrijver.deschrijver schreef: ↑04 aug 2026, 17:09Punt is dat de publieke omroep zich juist niet wil onderscheiden, maar zo veel mogelijk wil lijken op RTL en SBS.1ofthemFaces schreef: ↑04 aug 2026, 16:32Ik snap deze keuze niet echt. Dit soort programmas onderscheidt hen van de commerciele.(klaz*) schreef: ↑04 aug 2026, 10:53Apart. Documentaires lijken me nou bij uitstek iets voor de publieke omroep.Rainy Day Woman schreef: ↑03 aug 2026, 18:50 Waarom juist Zomergasten moest verdwijnen: NPO kritisch over presentator, gasten en kijkcijfers
Dat verklaart ook waarom men zich wil profileren als NPO, als ware het een zender (zoals RTL en SBS), terwijl het om een bestel gaat waar diverse omroepen aan deelnemen.
Juist daarom: geen NPO meer, maar gewoon omroepen, met een stuurgroep waarin alle omroepen zijn vertegenwoordigd in plaats van netmanagers en zendercoördinatoren. Scheelt ook weer geld. En het webdomein NPO kan gewoon weer terug naar de postduiven![]()
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
De BBC is platgeslagen omdat ze op geen enkele manier partij wil/mag kiezen. Dat is echt niet ideaal.1ofthemFaces schreef: ↑04 aug 2026, 18:12 Omroepen zijn toch ook niet meer van deze tijd? Ik zie meer in hoe de BBC het doet.
Ik krijg de indruk dat deschrijver juist heel goed weet waarover hij praat in dezen.
Jouw naïviteit trekt het alleen niet, dat is wat anders.
Jouw naïviteit trekt het alleen niet, dat is wat anders.
Probleemwolf
Alweer een indruk. Maar van jou kennen we dat. Misschien dat deschrijver nog wat bij te sturen is, ten goede.
Dat jij zo naïef en wereldvreemd als de neten bent is allang geen indruk meer hoor Flaaks.
Dat is inmiddels een gegeven.
Dat is inmiddels een gegeven.
Probleemwolf
Hier is Flaaks eens níet de wereldvreemde...
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
De opbrengsten van STER, dat de reclame regelt voor NPO en NOS, gaat ook niet zo in hun zakken maar wordt afgedragen aan Ministerie van Cultuur&co dus zo simpel werken die opbrengsten ook niet door in de mogelijkheden
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Waar baseer je op dat ik geen idee heb waarover ik praat?
En wat klopt er feitelijk niet aan wat ik beweer?
Je zegt zelf dat je niet naar de commerciëlen kijkt....
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
En je beweert niks feitelijk, en Flaaks beweert niet dat jij iets feitelijk beweert dus dude wat heb jij gezopen
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯