Wat heb jij gedroomd vannacht?
Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?
Vannacht een leuke droom. Toen ging ik naar het toilet en dacht ‘die ga ik op Forumnerds zetten’.
Vervolgens sliep ik verder. Toen ik wakker werd was ik de complete droom vergeten.
Wel een staartje van een andere droom onthouden. Twee bijna geheel witte buizerden in de lucht. Eentje had zelfs amper polsvlekken.
Vervolgens sliep ik verder. Toen ik wakker werd was ik de complete droom vergeten.
Wel een staartje van een andere droom onthouden. Twee bijna geheel witte buizerden in de lucht. Eentje had zelfs amper polsvlekken.
Make Peace Not War
Buizerden?
Buizerds zijn roofvogels, dus dat is een symbool van macht en dominantie, terwijl de kleur wit voor reinheid en onschuld staat. Die buizerd met amper polsvlekken kan worden gezien als een symbool voor ongeremde masturbatieverlangens. Dat de buizerds in de lucht zijn, kan worden geïnterpreteerd als een weerspiegeling van de vrijheid en de losheid die de dromer voelt in zijn seksuele driften. Het staartje staat voor onderdrukte onzekerheid over de lengte van het geslachtsorgaan.
Over het algemeen kan deze droom worden gezien als een uiting van erotische wellust die de dromer probeert te onderdrukken of te verbergen. De buizerds symboliseren de kracht en intensiteit van deze verlangens, terwijl de witte kleur kan worden geïnterpreteerd als zuiverheid en onschuld die in conflict staat met de aard van de verlangens.
't zijn gewoon extreem algemene kutvogels. Witten zie je ook best regelmatig
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
(klaz*) schreef: ↑01 jul 2024, 13:55Buizerds zijn roofvogels, dus dat is een symbool van macht en dominantie, terwijl de kleur wit voor reinheid en onschuld staat. Die buizerd met amper polsvlekken kan worden gezien als een symbool voor ongeremde masturbatieverlangens. Dat de buizerds in de lucht zijn, kan worden geïnterpreteerd als een weerspiegeling van de vrijheid en de losheid die de dromer voelt in zijn seksuele driften. Het staartje staat voor onderdrukte onzekerheid over de lengte van het geslachtsorgaan.
Over het algemeen kan deze droom worden gezien als een uiting van erotische wellust die de dromer probeert te onderdrukken of te verbergen. De buizerds symboliseren de kracht en intensiteit van deze verlangens, terwijl de witte kleur kan worden geïnterpreteerd als zuiverheid en onschuld die in conflict staat met de aard van de verlangens.

“Not out to stud – Not out to pasture – Just out to lunch”
Eergisteren ofzo vier kleuren slaapzakken met daarin ananas als lokaas 
Vannacht een apocalypse droom. Bizar was wel de rivier die leegstroomde en dat daarna de aarde bewoog, leek te stoppen met draaien en de andere kant leek op te gaan. Wtf. Was het begin nog maar.

Vannacht een apocalypse droom. Bizar was wel de rivier die leegstroomde en dat daarna de aarde bewoog, leek te stoppen met draaien en de andere kant leek op te gaan. Wtf. Was het begin nog maar.

Zin in de toekomst nu!Richardus schreef: ↑05 jul 2024, 19:36 Eergisteren ofzo vier kleuren slaapzakken met daarin ananas als lokaas
![]()

If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Ik zat in een grote woonkamer met Hitler en wat bekenden of familie ofzo van hem. Er waren kinderen. Hitler zat in een grite fauteuil midden in de kamer met z’n gezicht afgewend van de rest.
Een paar kamers verder woonde een buitenlands gezin, ik denk Oost-europees. Ik ging op bezoek en ze hadden een grafisch erg interessante poster aan de muur. Abstract en met veel kleur. Erg anders dan de kamer van Hitler en co, dat vooral grijs en grijsgroen was. (Zie hier).
Toen ik terugkeerde naar de kamer met Hitler wist ik: ik ben vanaf nu verdacht. Dus ik voelde dat ik mezelf moest verraden en ging met mijn laptop naar de stoel waar Hitler zat. Ik zei ‘I am very grateful for all the things you did for us. Thank you for all the things you brought to us’.
(Ja, in het Engels)
Later een droom in het verlengde: een slaapzaal met allemaal babietjes. Soms vielen ze uit bed en dan moesten ze getrootst worden. Daar hielp ik mee.
Een paar kamers verder woonde een buitenlands gezin, ik denk Oost-europees. Ik ging op bezoek en ze hadden een grafisch erg interessante poster aan de muur. Abstract en met veel kleur. Erg anders dan de kamer van Hitler en co, dat vooral grijs en grijsgroen was. (Zie hier).
Toen ik terugkeerde naar de kamer met Hitler wist ik: ik ben vanaf nu verdacht. Dus ik voelde dat ik mezelf moest verraden en ging met mijn laptop naar de stoel waar Hitler zat. Ik zei ‘I am very grateful for all the things you did for us. Thank you for all the things you brought to us’.
(Ja, in het Engels)
Later een droom in het verlengde: een slaapzaal met allemaal babietjes. Soms vielen ze uit bed en dan moesten ze getrootst worden. Daar hielp ik mee.
Make Peace Not War
Je coming out droom! 

- Paxneerlandica
- Forumnerd
Dat ze hier op de vuist gingen en het forum op zwart

VERITAS VOS LIBERABIT.
- kattekopje
- Forumspammer
Dat Sookie met 4 maanden dood ging. Toen Rams wakker gemaakt om mn droom te vertellen 

we are the nukes of terror
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
kattekopje schreef: ↑10 jul 2024, 08:43 Dat Sookie met 4 maanden dood ging. Toen Rams wakker gemaakt om mn droom te vertellen![]()

- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Gemeen!kattekopje schreef: ↑10 jul 2024, 08:43 Dat Sookie met 4 maanden dood ging. Toen Rams wakker gemaakt om mn droom te vertellen![]()

Als liefhebber van buitenlandse invloeden en culturen?
Make Peace Not War
Vannacht een droom waarbij een vriend van een vriend* zijn nieuwste aanwinst toonde: een truck met aanhanger. Achterop de aanhanger had hij een adelaar laten schilderen in 19e eeuwse stijl. (Voor stijl: zie onder)
Eerst vond ik het verschrikkelijk. Het contrast tussen de moderne aanhanger en de schilderstijl vond ik niks. Maar bij een tweede bezoek viel het kwartje. Even later bevond ik me op een industrieterrein met een vriend. We liepen langs een hardplastic gebouw met een steile trap aan de zijkant, en een soort cockpit achtige constructie bovenop. Hierin zaten een jongen en een meisje. Het was een soort attractie waar wij beiden in wilden. Daartoe moesten we al onze kleren op ondergoed na uitdoen op een aparte locatie. Verder ging de droom niet.

* In het echte leven is het een zelfstandig marketeer die vroeger reclames verzin voor o.a. Knorr en de NS. Van hem komt (in de reclame) de uitspraak 'alle topkoks zijn mannen', iets wat soms voor verhitte debatten heeft gezorgd in mijn kennissenkring (die verder de man niet kennen).
Eerst vond ik het verschrikkelijk. Het contrast tussen de moderne aanhanger en de schilderstijl vond ik niks. Maar bij een tweede bezoek viel het kwartje. Even later bevond ik me op een industrieterrein met een vriend. We liepen langs een hardplastic gebouw met een steile trap aan de zijkant, en een soort cockpit achtige constructie bovenop. Hierin zaten een jongen en een meisje. Het was een soort attractie waar wij beiden in wilden. Daartoe moesten we al onze kleren op ondergoed na uitdoen op een aparte locatie. Verder ging de droom niet.

* In het echte leven is het een zelfstandig marketeer die vroeger reclames verzin voor o.a. Knorr en de NS. Van hem komt (in de reclame) de uitspraak 'alle topkoks zijn mannen', iets wat soms voor verhitte debatten heeft gezorgd in mijn kennissenkring (die verder de man niet kennen).
Make Peace Not War
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
- kattekopje
- Forumspammer
Ik droomde een paar dagen geleden dat ik vergat om de poezen te voeren en we waren op weg naar Schier en ik had geen wifi bereik om de buuf op de hoogte te stellen. Dus raakte ik compleet in paniek.
Dat gaat no way gebeuren!
Dat gaat no way gebeuren!

we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- deschrijver
- Forumjunk
Ik droom steeds vaker over een vriendin die drieënhalf jaar geleden is overleden en in die dromen kom ik haar na een tijdje weer tegen, waarbij het idee is dat het blijkbaar toch weer wat beter met haar gaat. Soms is er in de droom wel het besef dat ze is overleden, maar is het ook heel normaal dat ze er weer is. Altijd naar wakker worden.
Vaak droom ik ook over mijn ouders, die er helaas al langer niet meer zijn.
Vaak droom ik ook over mijn ouders, die er helaas al langer niet meer zijn.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
- kattekopje
- Forumspammer
Ja dat zijn niet zulke fijne dromen. Helaas gebeurt dat wel eens. Sterkte
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- deschrijver
- Forumjunk
Dank je.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
Veel gedroomd maar uiteraard maar paar dingen onthouden.
Wat me vooral bijnos gebleven is dat ik twee jonge wolven ontdekte op mijn vroegere favoriete speelplek. Vet cool.
Het is een grote wens van me nog eens een wolf tegen te komen. Moet ooit eens lukken. Is ook met das, boommarter en vos gelukt.
Daarna gedroomd van een nestje met waterrallen, drie pullen. Daarna zag ik twee otters zwemmen.
Wat me vooral bijnos gebleven is dat ik twee jonge wolven ontdekte op mijn vroegere favoriete speelplek. Vet cool.
Het is een grote wens van me nog eens een wolf tegen te komen. Moet ooit eens lukken. Is ook met das, boommarter en vos gelukt.
Daarna gedroomd van een nestje met waterrallen, drie pullen. Daarna zag ik twee otters zwemmen.
Make Peace Not War
- kattekopje
- Forumspammer
Dat ik fietsend naar Parijs ging om de Koerdische belangen aldaar opnieuw leven in te blazen oid. Toen waren er ineens in het gebouw trollachtigezombies en ik bang naar buiten vluchten, waar een kat met me mee ging om me te beschermen. Rest van de details kan ik me niet zo goed herinneren
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
Veel muziek vannacht. Lankum speelde aan t begin hun ene hitje al waardoor volle zaal erna direct leegstroomde. Was prima, want wat ze er na speelden was stuk abstracter
Was festivalletje in m'n ouwe dorp, zaal die er niet bestaat. Leek wel of daglading door muziek werd weggespoeld, fijn, ik werd door deze droomnacht verbazingwekkend verkwikt, helder en daadkrachtig wakker. Ongelooflijk, blij mee, dank droomhoeders!

- Rainy Day Woman
- Forum Diva

Dat is dat concert in een dorp voorbij Groningen waar ik een tijdje terug in mijn droom met jou heen ging!

The company of women with opinions and fat asses.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Kan die post niet meer terugvinden.
Hoe zag zaal/complex er uit? Omgeving?
Er bestaan door mensen over hele wereld gedeelde droomplekken
Er bestaan door mensen over hele wereld gedeelde droomplekken

Ik was vannacht op het station van het Duitse stadje Mann (bestaat dat überhaupt?) met een vouwboot van een van mijn promotiebegeleiders die op weg ging naar Griekenland. Ternauwernood had ik de trein gehaald om vervolgens door een conducteur tegengehouden te worden die eerst nog moest beoordelen of de vouwboot wel in de trein mocht. En toen ging een andere reiziger zich er ineens tegenaan bemoeien. Zij vond dat de vouwboot niet mee mocht want ik had er veel te wild mee op de perrontrappen gerend, zonder rekening te houden met de reizigers om me heen. Een oogwenk later zat ik in een bubbelbad in een klassieke villa. Daarna werd ik wakker.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Een aantal vreemde dromen gehad afgelopen nacht. De vreemdste was wel diegene waar Ysidorus in een of ander Sea World dinges bij een ontzettend groot aquarium stond, het aquarium was zo groot dat er zelfs een potvis in rondzwom! Die potvis zag er niet uit als andere potvissen maar had allemaal polka dots op zijn lijf. Plots bemerkt de potvis dat Ysidorus hem aan het bekijken is en hij komt met een reuzevaart naar Ysidorus toegezwommen en ramt het glas van het aquarium, waarop er allemaal barsten in het glas verschijnen. Iedereen rent in paniek naar buiten want niemand wil uiteraard verdrinken!
Laatst gewijzigd door Ysidorus Fuchs op 31 aug 2024, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
- kattekopje
- Forumspammer
Vervolgens komt een slang je redden en praat je in slissende toon tegen hem?Ysidorus Fuchs schreef: ↑31 aug 2024, 15:12 Een aantal vreemde dromen gehad afgelopen nacht. De vreemdste was wel diegene waar Ysidorus in een of ander Sea World dinges bij een ontzettend groot aquarium stond, het aquarium was zo groot dat er zelfs een potvis in rondzwom! Die potvis zag er niet uit als andere potvissen maar had allemaal polka dots op zijn lijf. Plots bemerkt de potvis dat Ysidorus hem aan het bekijken is en hij komt met een reuzevaart naar Ysidorus toegezwommen en ramt het glas van het aquarium, waarop er allemaal barsten in het glas verschijnen. Iedereen rent in paniek naar buiten want niemand wil uiteraard verdrinken!
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Handige Harry?
- kattekopje
- Forumspammer
we waren met een groepje nerds Sinterklaas aan het vieren en toen kreeg ik van Scalle een retro Nokia foon met allerlei muziek erop 

we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
Iets met een bos en een... Bus of zoiets dat we gingen parkeren. En aan de andere kant waren allemaal mensen in huisjes.
We werden opgejaagd als in Indiana Jones op de één of andere manier en ik vond een verdieping lager. In het bos.
Toen kwam er een documentaire dat er altijd een trap naar beneden was in het bos en dat je dan uitkwam bij het water. Maar dat ze daar je ook stonden op te wachten.
Je verzint het niet.
We werden opgejaagd als in Indiana Jones op de één of andere manier en ik vond een verdieping lager. In het bos.
Toen kwam er een documentaire dat er altijd een trap naar beneden was in het bos en dat je dan uitkwam bij het water. Maar dat ze daar je ook stonden op te wachten.
Je verzint het niet.
Sometimes life is like blues. Sometimes life is like jazz.
- deschrijver
- Forumjunk
Ik droomde dat ik mijn broek had gepist. Werd wakker en moest naar de plee. Nee, niet in bed gepist.
In de droom kwam ik bij vrienden aan. Blijkbaar kwam ik terug van vakantie, want ik had een koffer bij me en kon mijzelf dus verschonen. Ik besloot aldaar een wasje te draaien en dan meteen ook maar alle vuile vakantie was uit mijn koffer. Ik was in een enorm grote badkamer annex wc met daarin ook een enorm grote wasmachine.
In de droom kwam ik bij vrienden aan. Blijkbaar kwam ik terug van vakantie, want ik had een koffer bij me en kon mijzelf dus verschonen. Ik besloot aldaar een wasje te draaien en dan meteen ook maar alle vuile vakantie was uit mijn koffer. Ik was in een enorm grote badkamer annex wc met daarin ook een enorm grote wasmachine.
Vannacht ehhh weer raar. Ik heb eens in de zoveel tijd extreem onweer in mn dromen. Vannacht kreeg ik het idee dat dat...ehhh. Laat ik uitleggen. M'n moeder en ik wachtten op m'n vader die terug zou komen van....iets,geen idee. En die kwam. Ik was in zekere zin lucide dus meldde hem dat het niet kon omdat hij dood is, dus het niet kon zijn. Hij en moeder spraken dat tegen, vader gaf me een knuffel en ik rook voelde aan alles dat hij het niet was en zei dat ook.
En nog werd ik niet écht wákker in die droom, dat ik besefte dat het een droom was, net niet die laatste push. En dat is raar; want normaal zou je bewust moeten worden als je zo'n discongruentie met de werkelijkheid ontdekt.
Het beviel de droompolitie blijkbaar allemaal ook niet, want die probeerden me weer te pakken te krijgen. Ja, echt. Vaker op momenten dat ik bijna naar de droomrealiteit verplaats, komen de diensten achter me aan. Deze keer was ik erg vaardig ze voor te blijven, uiteindelijk kregen ze me wel te pakken maar ze waren onder de indruk van me. Straf zou streng zijn, voelde ik. Ondertussen morphde hun auto, aan de overkant morphde een gebouw... Dus m'n bewustzijn pikte het weer niet zomaar, en ik deed een verrassende manoeuvre; ik bood m'n diensten aan.
Dit zette blijkbaar alles op het verkeerde been en scherp, want toen kwam het onweerscenario weer binnen. Alsof de realiteit verscheurd wordt, zo hard zijn die donderbuien altijd. Ramen sneuvelden en toen er weer een golf kwam, zat ik met een groepje in de scherven in een winkelpand tegen elkaar aan met handen op de oren... De donder die toen kwam...pulseerde...kwam aldoor net niet tot uitbarsting maar beloofde alles weg te blazen.
Dit is dus allemaal best absurd. Het lijkt of me wordt tegengewerkt daar wakker te worden. Terwijl m'n kracht zo sterk is dat het de sluiers bijna openblaast (en wat komt er dan achterweg?). Dat onweer kan zelfs wel ns uit mezelf komen, maar wie zijn die krachten die me altijd proberen te verhinderen, wie maskeren zich als bekenden? Het lijkt allemaal eerder een echt andere realiteit dan een droomsfeer. Daar word je heel anders lucide, zijn objecten personen en situaties met eigen inzet makkelijk te veranderen als je eenmaal lucide bent.
Eén keertje ben ik per ongeluk daar beland, en een verschil met dromen is; ik moest adem halen. En dat ging erg moeilijk. M'n lichaam was daar in shock, en ik ben gaan liggen en op m'n lichaam "thuis" gefocust om terug te komen. Normaal in dromen adem je niet.
Anywayz; freaky shit.
En nog werd ik niet écht wákker in die droom, dat ik besefte dat het een droom was, net niet die laatste push. En dat is raar; want normaal zou je bewust moeten worden als je zo'n discongruentie met de werkelijkheid ontdekt.
Het beviel de droompolitie blijkbaar allemaal ook niet, want die probeerden me weer te pakken te krijgen. Ja, echt. Vaker op momenten dat ik bijna naar de droomrealiteit verplaats, komen de diensten achter me aan. Deze keer was ik erg vaardig ze voor te blijven, uiteindelijk kregen ze me wel te pakken maar ze waren onder de indruk van me. Straf zou streng zijn, voelde ik. Ondertussen morphde hun auto, aan de overkant morphde een gebouw... Dus m'n bewustzijn pikte het weer niet zomaar, en ik deed een verrassende manoeuvre; ik bood m'n diensten aan.
Dit zette blijkbaar alles op het verkeerde been en scherp, want toen kwam het onweerscenario weer binnen. Alsof de realiteit verscheurd wordt, zo hard zijn die donderbuien altijd. Ramen sneuvelden en toen er weer een golf kwam, zat ik met een groepje in de scherven in een winkelpand tegen elkaar aan met handen op de oren... De donder die toen kwam...pulseerde...kwam aldoor net niet tot uitbarsting maar beloofde alles weg te blazen.
Dit is dus allemaal best absurd. Het lijkt of me wordt tegengewerkt daar wakker te worden. Terwijl m'n kracht zo sterk is dat het de sluiers bijna openblaast (en wat komt er dan achterweg?). Dat onweer kan zelfs wel ns uit mezelf komen, maar wie zijn die krachten die me altijd proberen te verhinderen, wie maskeren zich als bekenden? Het lijkt allemaal eerder een echt andere realiteit dan een droomsfeer. Daar word je heel anders lucide, zijn objecten personen en situaties met eigen inzet makkelijk te veranderen als je eenmaal lucide bent.
Eén keertje ben ik per ongeluk daar beland, en een verschil met dromen is; ik moest adem halen. En dat ging erg moeilijk. M'n lichaam was daar in shock, en ik ben gaan liggen en op m'n lichaam "thuis" gefocust om terug te komen. Normaal in dromen adem je niet.
Anywayz; freaky shit.
- kattekopje
- Forumspammer
iets met 'cosmic piemel'
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
- kattekopje
- Forumspammer
Mijn woonkamer was ergens anders en Sookie zat op het kraaienest vd krabpaal. Komt er ineens een lelijk wijf met een spuitje zeggen dat ze haar gaat 'voeren'. Ik nam haar in mijn armen en zei fel dat daar niks van inkomt, want ik vertrouwde het niet. Uiteindelijk gaf ik in. Zat Sookie ineens onder dat spul.
Toen werd ik heel verdrietig en geschrokken wakker. Maakte ik ook nog eens Ram6 onbedoeld wakker
Toen werd ik heel verdrietig en geschrokken wakker. Maakte ik ook nog eens Ram6 onbedoeld wakker
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
we are all mutated
rehabilitated
friends of the earth
IKer zat in een band in oprichting. Lemmy bleek er ook in te spelen en we hadden al een manager. Ook songs, met een hoofdrol voor synths en zang. De bandleden zouden gekleed gaan in witte badjassen tijdens het optreden, dat was mijn idee. Lemmy had een zwarte.
Als er alleen door synths en zang werd gemusiceerd lagen de andere bandleden op de knieën met het hoofd naar de vloer.
Het kwam niet in me op dat met mij en Lemmy de band twee bassisten had.
Als er alleen door synths en zang werd gemusiceerd lagen de andere bandleden op de knieën met het hoofd naar de vloer.
Het kwam niet in me op dat met mij en Lemmy de band twee bassisten had.
Make Peace Not War
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Meerdere dingen die ik niet meer allemaal kan reproduceren maar o.a. dat ik op een podium zat dicht bij Nick Cave die aan zijn piano het ene na het andere prachtnummer vertolkte.
Forumnerds had in mijn droom een nieuwe functie.
Postjes konden likes hebben
en iKer had 52 likes op een reactie op mij. 

~ coffee & cigarillos ~
IVannacht bevond ik me in een soort van zolderkamer. Op een kleine DJ booth met glazen top staat apparatuur. Er zitten een paar mensen in de kamer, die wit is. Nick Cave pakt de microfoon, waaraan ik snel een dunne kabel bevestig zodat hij kan gaan zingen. De
Direct in zijn pathetische rol als zanger open hij de deur naar het balkon. Aldaar gaat het mis. De dunne kabel is te kort voor dit soort strapatzen en knapt. We horen Cave alleen nog op het balkon. En Nick hoort dat er iets mis is en komt zingend terug. Ik laat hem de gebroken kabel zien. Hij begrijpt wat er mis is. Omarmt me en zegt ‘I love you’.
Enige context is op zijn plek: sinds Nick Cave zich openlijk tegen de BDS beweging heeft gekeerd met een narcistische redenering boycot ik hem. Aan mijn liefde voor de Cave sinds 1984 kwam abrupt een einde rond 2015. Ik ontwierp anti-Cave flyers die uitgedeeld zijn onder zijn publiek in Londen en Amsterdam. Ik heb online vernietigend commentaar geleverd, die de dode Palestijnen belangrijker achtten dan Cave’s boterham.
Vorige week beluisterde ik een paar nummers van zijn nieuwe album Wild God. Ik kan me voorstellen dat Cave weer hoge ogen gooit met zijn pathetische kitsch van dit album. En sluit niet uit dat ik hem weer langzaam toelaat in mijn leven. Maar zijn narcisme inzake mensenrechten blijft stuitend.
Direct in zijn pathetische rol als zanger open hij de deur naar het balkon. Aldaar gaat het mis. De dunne kabel is te kort voor dit soort strapatzen en knapt. We horen Cave alleen nog op het balkon. En Nick hoort dat er iets mis is en komt zingend terug. Ik laat hem de gebroken kabel zien. Hij begrijpt wat er mis is. Omarmt me en zegt ‘I love you’.
Enige context is op zijn plek: sinds Nick Cave zich openlijk tegen de BDS beweging heeft gekeerd met een narcistische redenering boycot ik hem. Aan mijn liefde voor de Cave sinds 1984 kwam abrupt een einde rond 2015. Ik ontwierp anti-Cave flyers die uitgedeeld zijn onder zijn publiek in Londen en Amsterdam. Ik heb online vernietigend commentaar geleverd, die de dode Palestijnen belangrijker achtten dan Cave’s boterham.
Vorige week beluisterde ik een paar nummers van zijn nieuwe album Wild God. Ik kan me voorstellen dat Cave weer hoge ogen gooit met zijn pathetische kitsch van dit album. En sluit niet uit dat ik hem weer langzaam toelaat in mijn leven. Maar zijn narcisme inzake mensenrechten blijft stuitend.
Make Peace Not War