Wat kijk je nu?
- deschrijver
- Knuffelnerd
Re: Wat kijk je nu?
Ja, precies.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
Bernice Nootenboom (of haar uitgeverij) nodigden me pas uit de boekpresentatie voor haar nwe boek
Survival Mind. Wie wil daarheen in plaats van mij?
De presentatie wordt op dit adres gehouden:
&samhoud
Oosterdokskade 5
1011 DJ Amsterdam
Make Peace Not War
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
“The forest was shrinking but the trees kept voting for the axe, for the axe was clever and convinced the trees that because his handle was made of wood he was one of them.”
Ik kijk nog niet naar het debat, want ze zijn nu al 10 minuten te laat! 
En Wilders begint meteen met een anekdote.
Gut, ik zet wel muziek op.
Gut, ik zet wel muziek op.
Dit is zo'n ontzettend sukkelig topic
On topic: Ik kijk forumnerds.nl
On topic: Ik kijk forumnerds.nl
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.
- Keith Emerson
- Keith Emerson
Ik kijk het nog even aan.
Die clash tussen Wilders en Timmermans is wel top amusement.
Maar dat is nou ook net het probleem natuurlijk.
Politiek is steeds meer amateurtoneel en amusement geworden.
Maar dat is nou ook net het probleem natuurlijk.
Politiek is steeds meer amateurtoneel en amusement geworden.
Probleemwolf
Moet echt niemand hier werken?! 
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.
- Keith Emerson
- Keith Emerson
Wow. Ik zag net iets dat heet Sluipschutters, een soort ripoff van Draadstaal/Toren C maar dan echt heel erg ongrappig 
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Het is net als het leven zelf:
"Het leven heeft geen zin."
"Dan maakt het maar zin!"
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Beste Zangers. Al jaren eigenlijk een heel fijn programma, met soms prachtig gezongen liedjes. Het format is ijzersterk en kan nog jaren mee. Vandaag zijn de duetten!
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Nu doen ze eerst een kringgesprek. Stop daarmee! Zingen!
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
In navolging van het grote voorbeeld forumnerds.nl.
“The forest was shrinking but the trees kept voting for the axe, for the axe was clever and convinced the trees that because his handle was made of wood he was one of them.”
Helaas, deze aflevering was niet bepaald memorabel. Maar ik heb nu wel het cryptogram af.
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Jammer. Geen You-Kou-La-Le-Lou-Pi bij de duetten, veronderstel ik?
Ik vrees een fikse hersenschudding na die trappen in het Pottertopic.
En al ver over de garantieperiode naruurlijk. Hebben wij weer.
Wie was die roodharige eigenlijk, ik zag voorstukje na 20u journaal. Gelukkig mocht ik naar de bios.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Keith Emerson
- Keith Emerson
- deschrijver
- Knuffelnerd
Afgelopen week weer eens naar Jinek gekeken. Een idioot heeft bedacht dat Eva nu voor de leader al moet melden wat en wie er in de uitzending zit, maar ze zit nog zo vast aan de oude opzet dat ze na de leader gewoon weer die opsomming doet.
En wat is de meerwaarde van live muziek, anders dan dat Eva nogal haar best moet doen er bovenuit te komen?
En wat is de meerwaarde van live muziek, anders dan dat Eva nogal haar best moet doen er bovenuit te komen?
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Het is een uitdaging om het zesuurjournaal zo strak mogelijk aan het eind stop te zetten, voordat Eva komt blèren wat er die avond in haar programma zit.
The company of women with opinions and fat asses.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Meestal komt na het journaal van zes uur eerst iemand vertellen wat er in het sportjournaal zit (naast wielrennen, dat er altijd in moet blijkbaar).
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Bij mij niet. Vooraf wat er in EenVandaag zit, en direct na afloop brullende Eva. Hoewel er dan wel eerst sportjournaal komt.
Maar ja, bij het journaal sluiten ze altijd af met wat ook alweer 12 minuten geleden het eerste bericht was.
Maar ja, bij het journaal sluiten ze altijd af met wat ook alweer 12 minuten geleden het eerste bericht was.
Ik kijk altijd 18u journaal op npo2 omdat er dan Regionieuws achteraan komt, is vaak veel leuker nieuws, dan pas naar 1 voor Eenvandaag en Eva Jinek als er iets/tot er niks interessants is. Enige praattafelgeneuzel dat ik nog wel ns zie, ik vind Eva altijd op toleratierandje zitten Maar ze doet het wel goed. Freek en Suzan was wel echt potje janken hoor, was echt toptv, bijna tenenkrommend hoe erg/dat dat authentiek en oprecht was.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Debilisering. Net zoals dat vermaledijde "straks".Rainy Day Woman schreef: ↑25 okt 2025, 11:19 Maar ja, bij het journaal sluiten ze altijd af met wat ook alweer 12 minuten geleden het eerste bericht was.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Ik ben voor dat gesprek afgehaakt. Kende Freek en Suzan ook niet, hoorde later een vriend erover.
Ik heb de gewoonte TV te kijken tijdens het eten en wanneer ik wat laat ben, zie ik een stuk van Eva's uitzending. Ik vind haar nep en overdreven.
Ja, ze is randje op/over, soms net even ervoor nog. Ach ja. Ik moet net zomin denken aan Beau/Humberto/Carrie/VI-gozer/Kokkelman/Jeroen/Welmoed/weetikveel wie er allemaal nog meer zijn momenteel
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Kokkelman en Pauw vind ik niet verkeerd. Wat pedant, maar daardoor ook vaak wel scherp.
Beau vond ik altijd een goede presentator, maar ik heb al jaren niets meer van hem gezien, dus ook zijn talkshows niet.
Beau vond ik altijd een goede presentator, maar ik heb al jaren niets meer van hem gezien, dus ook zijn talkshows niet.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
De enige 'talkshows' die ik kijk zijn Roosmalen & Groenteman (voor gezellig loos gebabbel) en Bureau Buitenland (voor experts die daadwerkelijk iets interessants mogen melden). En heel soms Buitenhof.
Hey die laatste ken ik nie eens, zal eens opsnorren op de app
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Bureau Buitenland? Erg fijn programma. 
Naam vagelijk, meer nie ¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Had er ook nog nooit van gehoord.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Aah, verslaggevertje gepromoveerd naar nieuwslezer, is helemaal zenuwachtig.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Is ook niet super opvallend of bekend.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
O jee, de publieke zenders gaan op de schop.
Ik kan er niet mee zitten.
Ik zie toch nauwelijks nog verschil met de commerciëlen.
En de enige publieke omroep programma's die ik nog wel eens keek waren jaren geleden al weggesaneerd.
Klikbeet was de laatste.
Wat mij betreft heeft de publieke omroep zijn bestaansrecht al lang verloren.
Probleemwolf
Duimen dat PvdA/Gl de bezuinigingen op de publieke omroep terugdraaien...
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- deschrijver
- Knuffelnerd
Wat mij betreft mag er best wat veranderen, maar anders dan de huidige plannen daarvoor.
Mijn idee is meer geld naar de publieke omroep, maar dan kappen met programma's die net zo goed bij de commerciëlen gemaakt zouden kunnen worden, zoals Boer zoekt vrouw en Heel holland bakt. En veel minder reclame.
Verder twee netten in plaats van drie en kappen met dat "NPO profileren", als ware DE NPO een zender als RTL en SBS,maar gewoon de diverse omroepen hun eigen smoel laten behouden in plaats van alles weg te fuseren. Het staat juist voor de diversiteit van het omroepbestel en taak van een publieke omroep is nou juist in de breedte bedienen, zonder daarbij alleen maar oog te hebben voor kijkcijfers.
Heet dit topic wat kijk je nu of wat praat je nu? 
- Keith Emerson
- Keith Emerson
- deschrijver
- Knuffelnerd
Als in kijk op zaken
In dit geval op waar ik naar kijk.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Ze gaan meer samenwerken en minder dezelfde programma's op verschillende zenders of zoiets.deschrijver schreef: ↑25 okt 2025, 19:03Wat mij betreft mag er best wat veranderen, maar anders dan de huidige plannen daarvoor.
Mijn idee is meer geld naar de publieke omroep, maar dan kappen met programma's die net zo goed bij de commerciëlen gemaakt zouden kunnen worden, zoals Boer zoekt vrouw en Heel holland bakt. En veel minder reclame.
Verder twee netten in plaats van drie en kappen met dat "NPO profileren", als ware DE NPO een zender als RTL en SBS,maar gewoon de diverse omroepen hun eigen smoel laten behouden in plaats van alles weg te fuseren. Het staat juist voor de diversiteit van het omroepbestel en taak van een publieke omroep is nou juist in de breedte bedienen, zonder daarbij alleen maar oog te hebben voor kijkcijfers.
Ah, gevonden:
https://nos.nl/l/2587771
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
En ik zag het op nos journaal, dus was on topic.
- deschrijver
- Knuffelnerd
Dat plan kende ik, maar ik ben zo eigenwijs om mijn aanpak beter te vindenRainy Day Woman schreef: ↑25 okt 2025, 22:08 Ze gaan meer samenwerken en minder dezelfde programma's op verschillende zenders of zoiets.
Hoe dan ook, de publieke omroep maakt steeds dezelfde fouten en dat heeft vooral te maken met baantjes behouden.
Hier kun je overtuigend betoogd zien worden dat de VS binnen een decennium kan imploderen.
Kijken en huiver!
Make Peace Not War