Slechte buren

Opmerkingen of vragen over Forumnerds.nl? Hier kun je ze kwijt.
Mina en de mieren
Meganerd

Re: Slechte buren

Bericht door Mina en de mieren » 03 sep 2023, 08:24

Richardus schreef: 03 sep 2023, 08:24 Just do it.
Afbeelding
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 sep 2023, 08:26

Ik hoop trouwens dat ze, wrs dankzij de "schijt aan alles kop afsnijden" vriend, de tussenweg bedenkt/ontdekt; 's avonds laat ff 10min zo stil mogelijk puukje voor 't huis en weer terug naar binnen. Dan draai ik me om en slaap wel weer door hoor. Als ik niet merk dat ze zelf die keuzevrijheid nemen die ik ze heb gelaten, reik ik het tzt wel aan. Moet mensen toch wat speelruimte en gevoel van vrijheid laten in deze beklemmende wereld.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 03 sep 2023, 08:44

Oofje schreef: 03 sep 2023, 08:24
Richardus schreef: 03 sep 2023, 08:24 Stop joh, geeft je zoveel winst qua gezondheid en geld, en je verliest er niks mee. De ontspanning is een illusie, het verslavingsmechanisme, na een paar weken tot max enkele maanden ben je dat vergeten (letterlijk kwijt; de verslaving, meer is het niet). Just do it.
Afbeelding
Yep. Is de enige manier waarop ik mensen langdurig heb zien slagen.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

deschrijver
Knuffelnerd

Bericht door deschrijver » 03 sep 2023, 11:26

Klopt ook. Ik weet het wel, maar doe er (nog?) niets mee. Excuses, stress, klotetijd, etc.
Echt zelf willen stoppen. Niet "omdat het moet" of voor iemand anders, maar puur voor jezelf. En ik wil het nog niet echt, hoewel ik wel al kan balen van mijn afhankelijkheid ervan.
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.

deschrijver
Knuffelnerd

Bericht door deschrijver » 03 sep 2023, 11:26

BTW compliment hoe je met het burengedoe omgaat!
Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.

Mina en de mieren
Meganerd

Bericht door Mina en de mieren » 03 sep 2023, 17:13

deschrijver schreef: 03 sep 2023, 11:26 Klopt ook. Ik weet het wel, maar doe er (nog?) niets mee. Excuses, stress, klotetijd, etc.
Echt zelf willen stoppen. Niet "omdat het moet" of voor iemand anders, maar puur voor jezelf. En ik wil het nog niet echt, hoewel ik wel al kan balen van mijn afhankelijkheid ervan.
Dat heb ik ook. Tijdens mijn zwangerschap was het totaal geen probleem om cold turkey te stoppen 9 maanden lang. Maar nu idd de dingen die jij noemt spelen een rol. Maar heb sinds gister een poging gewaagd om te stoppen, heb iig geen nieuw pakje gepakt. Da's al heel wat. We komen er wel
I know a place where to go
Into your arms
Oh into your arms
I can go

Number9
Forum Diva

Bericht door Number9 » 03 sep 2023, 17:34

Basisregel om te stoppen met een verslaving: niet 's middags of wanneer dan ook beginnen met roken / drinken etc., want dan kan je ook niet doorgaan.
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.

David
Knuffelnerd

Bericht door David » 08 sep 2023, 17:43

Het is weer zover. Onze overburen hebben weer een giga tuinfeest. Dat wordt weer herrie tot diep in de nacht.

Met mooi weer weken is dit standaard repertoire.
Minimaal 1 per week.
Probleemwolf

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 sep 2023, 18:22

Kut voor je.

Ik heb hier ook allemaal buren opeens, weekend hè, waaronder een wat jonger koppel meiden... Duimen dat die vanavond niet net wijn en elkaar in de weer gaan. Maar 't zijn toch vooral rustzoekers hier. Toch prima dat ik morgen m nok.

Benieuwd of morgenavond, en verder hete avonden, thuis de buuv zich een beetje gedraagt...

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 08 sep 2023, 19:20

Mijn Roemeense buren beginnen ook wat slechte trekjes te vertonen. Heb afgelopen weken 3x moeten zeggen dat ze wat stiller moeten zijn na tienen ‘s avonds.

Gisteren gepraat met de buurman ‘iKer, you’re a good man. I advice you to call the police next time’
‘But I don’t wanna call the police. I like you, you’re my neighbour’
‘iKer, what would you do if you had two old women in front of your house talking under your open window. You wouldn’t tell them to shut up!’
‘I would definitely tell them, neighbour’.

En zo is het. Ik stond niet voor niets op de lijn Utrecht CS -Amsterdam CS bekend als de stiltecoupe-nazi.
iKer. Een ijdel cultfiguur met een megalomaan online ego.

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 09 sep 2023, 08:07

iKer schreef: 08 sep 2023, 19:20 En zo is het. Ik stond niet voor niets op de lijn Utrecht CS -Amsterdam CS bekend als de stiltecoupe-nazi.
Oh, was jíj dat! :eek:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 09 sep 2023, 08:09

Zelfs ík kende die! Men sprak er altijd vol huivering en angst over, in de stiltecoupé!

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 nov 2023, 20:50

Eergisteren stond m'n buuv, die met haar brallerige vriend 's nachts voor huis zat te roken, voor m'n deur om even te melden dat ze morgen feestje hebben en dan laat nog voor huis zullen zitten te roken. Haar moeder was schoon verklaard van kanker dus vieren ze. Helemaal prima dus, goed dat ze even waarschuwde, dat tempert eventuele ergernis :up:

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Flaaks
Forum Diva

Bericht door Flaaks » 23 nov 2023, 20:56

Richardus schreef: 23 nov 2023, 20:50 Eergisteren stond m'n buuv, die met haar brallerige vriend 's nachts voor huis zat te roken, voor m'n deur om even te melden dat ze morgen feestje hebben en dan laat nog voor huis zullen zitten te roken. Haar moeder was schoon verklaard van kanker dus vieren ze. Helemaal prima dus, goed dat ze even waarschuwde, dat tempert eventuele ergernis :up:
Vrij van longkanker? Desalniettemin, netjes dat ze het even aangeven.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 nov 2023, 21:02

Iets in/rond de baarmoeder, hebben de boel er nie eens uitgehaald maar chemo, andere operatie blabla, nie eens stoma ofzo. Fijn voor haar/hun dat het gelukt is iig, feestje waard

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

David
Knuffelnerd

Bericht door David » 23 nov 2023, 21:06

Ik zou morgen toch even op de deur bonken en schreeuwen of ze niet op kunnen houden met die kankerherrie :drink:
Probleemwolf

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 23 nov 2023, 21:07

Op welke deur, ze zitten buiten te roken. Wat ze binnen doen heb ik geen last van. Nogal paranoia om op m'n eigen deuren te gaan bonken ofzo. Echt weer een idee voor jou. Mongool.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

David
Knuffelnerd

Bericht door David » 23 nov 2023, 21:09

Mijn dubieuze woordgrapjes worden ook al niet gewaardeerd.
Probleemwolf

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 23 nov 2023, 21:23

David schreef: 23 nov 2023, 21:09 Mijn dubieuze woordgrapjes worden ook al niet gewaardeerd.
Zieke grapjes!
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983

[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 mei 2024, 23:16

Eerste warme avond en de buren weer voor het huis. Moge het sporadisch zijn. Ik trek het slecht.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Ysidorus Fuchs
Meganerd

Bericht door Ysidorus Fuchs » 12 mei 2024, 23:22

Wat jeukpoeder strooien. :drink:
"The worst thing about it I'd just booked me cruise"

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 mei 2024, 23:26

Ik dacht een of andere langdurende (dagen) stinkbom onder hun van pallets geknutseld veranda te verstoppen. Of houtworm los te laten.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

deschrijver
Knuffelnerd

Bericht door deschrijver » 13 mei 2024, 06:31

Richardus schreef: 12 mei 2024, 23:16 Eerste warme avond en de buren weer voor het huis. Moge het sporadisch zijn. Ik trek het slecht.
Hoop het voor je. Hebben die mensen geen achtertuin? Hoewel, er zijn ook mensen met achtertuin, die voor hun huis gaan zitten. Ik vind dat sowieso wat schorem achtig.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 mei 2024, 06:59

Daar hebben ze last van de blaffende kutkeffers die de buren tegen hun opstoken, en de bliepjes van computerspelletjes van de buurman.

Wrs had het met combi van weer, bezoek, einde meivakantie (?) te maken want zeker bewoonster zelf was van goede zin en ik had aardig positieve band met haar, stompzinnige vriend, en kinderen opgebouwd. Anders gaat bij hun ook 's ochtends om 6u de wekker. Kijken hoe vaak het dan nog voorkomt.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Oofje
Knuffelnerd

Bericht door Oofje » 30 mar 2025, 15:52

Ik zit met angst voor de toekomst.

Mijn fijne lieve buren die altijd appeltjes van hun appelboom gaven en waar je nooit last van had, zijn dit weekend bezig met verhuizen. Ik heb gehoord dat de woningbouw het huis een tijdje leeg laat ivm renovatie oid. Welke personen er daarna inkomen, dat vind ik spannend. Straks zijn het enorme luidruchtige trashy mensen die constant gaan klagen en etteren. Of party people die continue mensen over de vloer krijgen. Of nog erger drugsdealers wiens klanten via de achtertuin gaan. Allerlei horror spookt door mijn hoofd. I

k hoop heel erg dat het nette fijne mensen zullen zijn, want mijn andere naaste buren zijn verder ok. In het verleden (wat in de begin posts van dit topics staan), kreeg ik zelfs suïcidale gevoelens door die brulaap. Dus het heeft effect op mij of een buur voor overlast zou zorgen

Hoe dan ook, de duimen en pootjes draaien iig mee voor een positieve nieuwe buur! Anders ga ik zelf wel verhuizen potjandrie :hitler:
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.

- Keith Emerson

Number9
Forum Diva

Bericht door Number9 » 30 mar 2025, 15:56

Oofje schreef: 30 mar 2025, 15:52 Ik zit met angst voor de toekomst.

Mijn fijne lieve buren die altijd appeltjes van hun appelboom gaven en waar je nooit last van had, zijn dit weekend bezig met verhuizen. Ik heb gehoord dat de woningbouw het huis een tijdje leeg laat ivm renovatie oid. Welke personen er daarna inkomen, dat vind ik spannend. Straks zijn het enorme luidruchtige trashy mensen die constant gaan klagen en etteren. Of party people die continue mensen over de vloer krijgen. Of nog erger drugsdealers wiens klanten via de achtertuin gaan. Allerlei horror spookt door mijn hoofd. I

k hoop heel erg dat het nette fijne mensen zullen zijn, want mijn andere naaste buren zijn verder ok. In het verleden (wat in de begin posts van dit topics staan), kreeg ik zelfs suïcidale gevoelens door die brulaap. Dus het heeft effect op mij of een buur voor overlast zou zorgen

Hoe dan ook, de duimen en pootjes draaien iig mee voor een positieve nieuwe buur! Anders ga ik zelf wel verhuizen potjandrie :hitler:
Herkenbaar. Onze fijne buren zijn ook onlangs verhuisd en het huis staat nu te koop. Hoop dat we er fijne nieuwe buren voor terugkrijgen.
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 30 mar 2025, 16:57

Ja, snap je. Zou ik hier hebben wanneer mijn buurman de geest geeft. Eusterpaaark dus 't kan enkel meevallen....

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 mar 2025, 17:55

Number9 schreef: 30 mar 2025, 15:56

Herkenbaar. Onze fijne buren zijn ook onlangs verhuisd en het huis staat nu te koop. Hoop dat we er fijne nieuwe buren voor terugkrijgen.
Een familie uit een mooi maar ver land, met een groot buitenleven en welke allemaal graag de Bongo's bespelen. Liefst s'nachts want dan klinkt het het mooist!
Johnny Lydon 1983

[/quote]

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 mar 2025, 17:57

Of een stel tokkies met een liefde voor muziek. En dan natuurlijk wel de muziek van Frans Bauer.
Johnny Lydon 1983

[/quote]

Siegfried Stahl
Meganerd
Contacteer:

Bericht door Siegfried Stahl » 30 mar 2025, 17:57

En dol op barbeqeuen. Dat ook!
Johnny Lydon 1983

[/quote]

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 30 mar 2025, 19:23

deschrijver schreef: 03 sep 2023, 11:26 Klopt ook. Ik weet het wel, maar doe er (nog?) niets mee. Excuses, stress, klotetijd, etc.
Ben je nou al eens gestopt of heb je nog steeds excuses en uitvluchten?
iKer. Een ijdel cultfiguur met een megalomaan online ego.

deschrijver
Knuffelnerd

Bericht door deschrijver » 30 mar 2025, 23:28

Nog steeds excuses en uitvluchten.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 10 jul 2025, 18:31

Buurman maar ns tactisch genoopt thuis te komen. Gozer is al sinds maandag terug van vakantie maar hangt nog bij z'n vriendin, paar wijken verderop, zonder even bij z'n eigen huis langs te gaan. Alsof ik wel ff voor eeuwig voor z'n post en planten zorg, terwijl hij gewoonlijk voor kleinste wissewasje op en neer rijdt. Nou gaat het besef van eigen verantwoordelijkheid en fatsoen naar je buurman nooit tot z'n botte kop doordringen, dst verwacht ik ook niet, maar kom op zeg...ik ben geen gebruiksvoorwerp.
Nu kan hij opeens morgen wel z'n post ophalen "en dinsdag ben ik weer thuis". Dude, 2 weken vakantie prima, en dan eenmaal terug in Stad kun je 't prima zelf weer doen. Die boodschap gaat ie wel meekrijgen. Zit in Euaterpaarkers iets in de kop dat alles en iedereen zich wel oneindig naar hun willetje schikt...

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Oofje
Knuffelnerd

Bericht door Oofje » 26 jul 2025, 10:07

Al de hele ochtend lawaai met Latino muziek en gepraat. Die lui komen me niet bekend voor, dus snap er geen reet van. In de tuin zitten is a-relaxed voor mij nu

Hopelijk is het gewoon bezoek van iemand en wordt het geen dagelijkse kost
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.

- Keith Emerson

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 26 jul 2025, 10:21

Zit bij mij stukkie verderop waar ik op uitkijk nu bij goed weer altijd een vent de hele avond voor z'n huis in de tuin met radiootje aan, op aardig volume waar iedereen wel van kan meegenieten. Hij heeft geen dramatische smaak op zich, rock oha, en hij doet heel netjes 2e helft van de avond het volume in stapjes wat zachter en wanneer hij ziet dat ik m'n (rol)gordijnen dicht doe gaat het op standje vrijwel onhoorbaar tot hij zelf om uur of 23 naar binnen gaat. Zo kan het dus ook, aanvaardbaar gedrag.
Directe buren van me zitten altijd achter in de tuin met dagelijks bezoek met redelijk wat lawaai. Maar ja, is hun tuin. Vaak kan ik er best bij lezen in m'n eigen tuin, soms niet (en of dat dan aan hun ligt of mezelf...) en ga ik gewoon naar binnen. Die buurman ligt zelf altijd vroeg op bed want hij is er ook altijd vroeg uit (7u weg) dus het gaat nooit tot laat door. En ik slaap voor, scheelt ook, zelfs dat stel dat voor hun huis zit houdt zich behoorlijk koest tegenwoordig :up:

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Oofje
Knuffelnerd

Bericht door Oofje » 26 jul 2025, 10:41

Fijn Riesje!

- Keith Emerson

deschrijver
Knuffelnerd

Bericht door deschrijver » 26 jul 2025, 14:30

Richardus schreef: 26 jul 2025, 10:21 Zit bij mij stukkie verderop waar ik op uitkijk nu bij goed weer altijd een vent de hele avond voor z'n huis in de tuin met radiootje aan
Wat is dat toch dat mensen in hun voortuin gaan zitten? Geen achtertuin? Volkse gewoonte? (schoremachtig dus)

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 07 aug 2025, 10:05

"Nee. Nee. Zitten. Zitten. Nee. Nee. Zit. Zitten. Zit. Nee. Nee" de heeeel dag, en ze houdt beest aldoor in de arm en ding heeft al fucking kleertjes aan. Broertje/zusje woont bij mongolenvriend 100m verderop dus wordt aldoor heen en weer met de beesten die dus ongehoorzame lawaaibeesten worden...

Haal me hier weg

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Oofje
Knuffelnerd

Bericht door Oofje » 07 aug 2025, 10:12

Riesje, tis hier nog erger. "CHICO godverdomme nee!! Ik word zo moe van dat kutbeest!!! Hup naar binnen"

- Keith Emerson

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 07 aug 2025, 10:14

Pauperwijk met al die werklozen die tijd hebben voor honden, die ze niet kunnen opvoeden. En de werkenden starten om 7u hun auto's/busjes :erm: en dan nog die kutbuurman elke ochtend om half 6. Aaaaargh. Ze kunnen zichzelf niet opvoeden, hun kinderen niet, hun honden niet. Zei ik al aaaaargh?

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 aug 2025, 13:41

Iemand in de buurt zit op vioolles.... Nog aan het begin... Oefenen...

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Oofje
Knuffelnerd

Bericht door Oofje » 12 aug 2025, 13:46

Richardus schreef: 12 aug 2025, 13:41 Iemand in de buurt zit op vioolles.... Nog aan het begin... Oefenen...
Afbeelding

- Keith Emerson

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 13 sep 2025, 05:19

Ik mocht van m'n buren weer ns niet slapen wanneer ik wilde, hebben schijt aan dst sommigen vroeg hun bed uit moeten/willen, en tegenwoordig zijn er nog een Poekie en Pukkie bij voor het huis te piepen en te blaffen met evenzulke menselijke reacties. Killmode.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jan 2026, 21:18

Oh wow, ruzie in de straat, aanstichters? Zij die voor het huis zit en haar vriend (met name, die stookt)... Tegen oudgediende bewoners, vent ook niet 100% zuiver op de graat maar valt er niemand mee lastig. Ok, hondjes blaften wel ns maar das hier van alle kanten. Ze hadden klachtbrief namens omwonenden gestuurd van overlast door die buren...maar geen namen, handtekeningen of wat, de sukkels. Als er iemand is waar iedereen overlast van heeft... Dus dochter is handtekeningen van omwonenden aan het verzamelen dat er géén overlast is en was... Wow, die lui zijn echt fucked up. Zo hebben ze het op haar vorige adres ook al versjtierd. Ik ga ook maar ns even overlastdagboek met opnames bijhouden. Helpen die kut weg te krijgen, en ook zien juist die beïnvloedende vriend van haar mee zien te krijgen...die houdt zichzelf lekker buiten schot.
Laatst gewijzigd door Richardus op 04 jan 2026, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jan 2026, 21:20

Komt trouwens net na kutmail van zus die probeert geld van ons moe te roven. Jaar mag blijkbaar lekker beginnen, de rust is voorbij. Lol.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jan 2026, 21:54

Subiet de kerstverlichting in de tuin weggehaald. Signaal zal niet overkomen. En ik ga nu documenteren wanneer ze na 22u voor het huis zitten te praten. It's on. Ook hier mag ze weer weg, net als de vorige stek.

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Number9
Forum Diva

Bericht door Number9 » 04 jan 2026, 22:41

Sterkte Richardus.

David
Knuffelnerd

Bericht door David » 04 jan 2026, 22:48

Geen touw aan vast te knopen maar kan ook aan mij liggen?
Probleemwolf

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 04 jan 2026, 23:11

Number9 schreef: 04 jan 2026, 22:41 Sterkte Richardus.
Tnx, nijntje :)

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Rainy Day Woman
Forum Diva

Bericht door Rainy Day Woman » 04 jan 2026, 23:53

Hou je haaks Riesje. :yes:
The company of women with opinions and fat asses.

Plaats reactie