Spotify
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Re: Spotify
In het kringloopcentrum.Siegfried Stahl schreef:Ik wil eigenaar van muziek zijn...zelf bij elkaar gesprokkeld....
“The forest was shrinking but the trees kept voting for the axe, for the axe was clever and convinced the trees that because his handle was made of wood he was one of them.”
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Ysfoxy schreef:In het kringloopcentrum.Siegfried Stahl schreef:Ik wil eigenaar van muziek zijn...zelf bij elkaar gesprokkeld....
Sprokkelen is sprokkelen!
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Enfin, Spotify dus....ik heb het wel op de computer maar ik ben er nog steeds niet kapot van...lastige zoekfunctie die maar gebrekkig werkt.
Maar nu wel op Spotify, en dat is goed nieuws voor alle cheapskates op deze wereld: http://open.spotify.com/album/5S76ACqq43VYZWlx6BZamJ
Maar nu wel op Spotify, en dat is goed nieuws voor alle cheapskates op deze wereld: http://open.spotify.com/album/5S76ACqq43VYZWlx6BZamJ
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
Ik kreeg het ook in mijn kpn pakket, gebruik het te weinig. Het is volgens mij wel een uitstekende manier om legaal te luisteren.
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.
Siegfried Stahl schreef:Enfin, Spotify dus....ik heb het wel op de computer maar ik ben er nog steeds niet kapot van...lastige zoekfunctie die maar gebrekkig werkt.
Hahaha, wel een lekker plaatje, maar niet op dit uur.
It`s a Tragedy..........
Als je als automobilist moet blazen, zet dan je bril af,dat scheelt twee glazen.
Ik heb hier helaas geen geluidsspeler ter beschikking.
Als je zelf kunt spelen, hoeft dat géén belemmering te zijn.(klaz*) schreef:Ik heb hier helaas geen geluidsspeler ter beschikking.
Kun je het deuntje eens voorzingen?
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Zo, eerst mijn onderschrift maar eens aangepast! 
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Zou zomaar kunnen. Sinds augustus is het aantal actieve gebruikers met 5% afgenomen.Coyote schreef:En wie garandeert je dat Spotify niet failliet gaat of verkocht wordt in de toekomst?
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Komt ook wel een beetje omdat ze een hoop niet hebben en bijvoorbeeld klasssieke muziek is een drama...want wil je bijv. een symfonie vanDvorak helemaal beluisteren mag je al blij zijn dat er 2 van de 4 delen opstaan...en dan vaak nog verschillende orkesten.
En ook begrippen als opwekkingsliederen raakt die server helemaal overstuur.
En ook begrippen als opwekkingsliederen raakt die server helemaal overstuur.
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Onzin, I Feel Love van Donna Summer was meteen gevonden.Siegfried Stahl schreef:En ook begrippen als opwekkingsliederen raakt die server helemaal overstuur.
“The forest was shrinking but the trees kept voting for the axe, for the axe was clever and convinced the trees that because his handle was made of wood he was one of them.”
1ofthemFaces schreef:Zou zomaar kunnen. Sinds augustus is het aantal actieve gebruikers met 5% afgenomen.Coyote schreef:En wie garandeert je dat Spotify niet failliet gaat of verkocht wordt in de toekomst?
Ik ben er bijgekomen, want dat was nodig om een linkje op de OOR-site te kunnen beluisteren. Wat een gedoe.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ik heb een account aangemaakt.
Op verzoek van de eigenaar van een horecagelegenheid in Groningen heb ik een 150 nummers tellende playlist gemaakt (om te beginnen).
Nu heb ik echter geen idee hoe ze daarbij kunnen (ik heb wel de optie "delen" gekozen) en erger; dat hebben zij ook niet.
Iemand tips?
Op verzoek van de eigenaar van een horecagelegenheid in Groningen heb ik een 150 nummers tellende playlist gemaakt (om te beginnen).
Nu heb ik echter geen idee hoe ze daarbij kunnen (ik heb wel de optie "delen" gekozen) en erger; dat hebben zij ook niet.
Iemand tips?
- wendyvortex
- Forumjunk

Als het goed is kan ieder iedereen bij de playlist (heb je hem wel als als openbaar geplaatst?).
Dan is het nog een kwestie van even de naam opzoeken en spelen maar
Dan is het nog een kwestie van even de naam opzoeken en spelen maar

Ik heb gisteren ook wat op spotify geluisterd. Vandaag nog niet. Toch denk ik dat het er van gaat komen want de 3voor12 paal krijg ik al dagen niet aan de praat. Het is immers een luisterpaal. :thumbs:
Verre familie van
Spotify is voorlopig toch wel een blijvertje.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.
Ik luisterde vandaag Zabriskie Point op Spotify. Wat zijn die nummers van Floyd daarop een C-keus geweest zeg. Op een of twee tracks na misschien. En dan die andere rommel... had er meer van voorgesteld. Ik bedoel je hoort zowat dagelijks hoe goed het allemaal is.
Verre familie van
- Krautsurfer
- Meganerd
Ik heb ze juist altijd wel mooi gevonden. Alleen die Careful with that axe, Eugene remake is wat overbodig.Hensup schreef:Ik luisterde vandaag Zabriskie Point op Spotify. Wat zijn die nummers van Floyd daarop een C-keus geweest zeg. Op een of twee tracks na misschien. En dan die andere rommel... had er meer van voorgesteld. Ik bedoel je hoort zowat dagelijks hoe goed het allemaal is.
Overigens zijn er zat puike bootlegs met de complete sessies, en daar staan toch echt wel mooie dingen tussen.
Maar ja. Je moet er van houden. Van ouwe Floyd, that is. En dat doe ik.
Die bijdragen van die andere artiesten...
Mwoah.
Die van John Fahey ging nog wel.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
John Fahey heb ik niet beluisterd. Te snel overgeslagen? Niet gezien? Juist.
Het is omdat ik van oude Floyd houdt dat ik het C-keus vond, surfdude. Er zit hele slechte blues tussen en veel zwakke replica's.
Het is omdat ik van oude Floyd houdt dat ik het C-keus vond, surfdude. Er zit hele slechte blues tussen en veel zwakke replica's.
Verre familie van
- Krautsurfer
- Meganerd
Hoe minder blues bij Floyd hoe beter, Maria.Hensup schreef:John Fahey heb ik niet beluisterd. Te snel overgeslagen? Niet gezien? Juist.
Daarom. Check die gebootlegde versies van de vibraphone-nummers maar eens uit. Of Rain in the Country. Of die voorloper van Us and Them. Mooie verstilde Floyd.
Prachtig.
ondertussen op Spotify...
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Da's raar. Dat IK een T gebruikte. Ik ken die Us & Them versie, surfdude. Vibrafoons bij Floyd zeggen me niet veel. Als dat alleen op bootlegs staat, zal het niet geslaagd zijn geweest. Zo simpel kan ik zijn. Even zien wat jij luistert op spotify. Kletsen we daarna weer verder.
Verre familie van
- Krautsurfer
- Meganerd
Wat jij wilt, Denise.
Ik vind het mooi. Jij vindt het niks.
Om dat nu weer gezever te noemen vind ik wat straf. Luister, en uw oren zullen opengaan.
Overigens zit ik niet op Spotify.
Ik vind het mooi. Jij vindt het niks.
Om dat nu weer gezever te noemen vind ik wat straf. Luister, en uw oren zullen opengaan.
Overigens zit ik niet op Spotify.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Je postte een link over een twittergesprek met Tom Yorke over het bestaansrecht van Spotify. Wat je in hemelsnaam dat ik daarmee aanvang, surfdude? Neem je moe in de maling.
Verre familie van
- Krautsurfer
- Meganerd
Lezen en doe er je voordeel mee..Hensup schreef:Je postte een link over een twittergesprek met Tom Yorke over het bestaansrecht van Spotify. Wat je in hemelsnaam dat ik daarmee aanvang, surfdude? Neem je moe in de maling.
Spotify blijkt van voorbijgaande aard te zijn. Meer zeg ik niet.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Nee, het is nog steeds niks.
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
Ik ben al bijna helemaal over. Het feit dat twee van mijn favoriete platen van vorig jaar (Frank Ocean en Chance The Rapper) niet eens op cd zijn uitgebracht gaf de doorslag. Het blijkt ook gemakkelijker om een plaatje in Spotify te zoeken dan uit mijn cd-kast halen. Ik zal nog wel een tijdje cd's blijven kopen, omdat ik de beste muziek wil hebben, hebben, hebben, maar het is eigenlijk onzin. Nu beluister ik een plaat 20 keer op Spotify om zeker te weten dat ik hem wil kopen en dan stop ik de cd in een kast, om nooit meer te draaien.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Ik ben ook om. Ik lees veel recensies en wil heel veel luisteren. Het meeste zet ik na een nummer (soms twee) af en de platen die ik goed vind, luister ik vaker. Als ik iets wil hebben, koop ik het op cd. De muziek die niet op cd verschijnt gebruik ik als afspeellijst (Puce Mary, Paper Dollhouse, CX Kidtronik, Beau Wanzer). In tegenstelling tot Flaaks pak ik echter een cd uit de kast als ik de ruimte heb om echt te luisteren. De kwaliteit is beter en ik hou van de handeling.
This country makes it hard to fuck.
- Krautsurfer
- Meganerd
Ik ben nog steeds niet om. Heb het een paar keer geprobeerd, maar ik vind de reclame midden in een Swans album niet te harden, en al helemaal niet drie keer dezelfde reclame, en ik zie het gewoon om de een of andere reden niet zitten om er voor te betalen.
Verder heb ik er een grote weerstand tegen om mijn verzameling uit handen te geven. Ik heb vaak zat gehad dat er gezeik was met pc's, internetverbindingen of providers. Dat gaat niet tussen mij en mijn muziek instaan. Verder vind ik het erg fijn om mijn muziek digitaal te hebben, zodat ik naar hartelust zelf playlists kan maken.
Daarnast vind ik het ook nog steeds leuk om een platenwinkel in te lopen en daar wat cd's of lp's te kopen. Helaas zijn momenteel wel mijn pick-up en cd-speler aan vervanging toe..
Verder heb ik er een grote weerstand tegen om mijn verzameling uit handen te geven. Ik heb vaak zat gehad dat er gezeik was met pc's, internetverbindingen of providers. Dat gaat niet tussen mij en mijn muziek instaan. Verder vind ik het erg fijn om mijn muziek digitaal te hebben, zodat ik naar hartelust zelf playlists kan maken.
Daarnast vind ik het ook nog steeds leuk om een platenwinkel in te lopen en daar wat cd's of lp's te kopen. Helaas zijn momenteel wel mijn pick-up en cd-speler aan vervanging toe..
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Ik ben allang om
Bij mijn internetabonnement zit Spotify Premium inbegrepen dus dat scheelt. En anders had ik met familie of vrienden een familiepakket genomen.
Ik weet niet meer op basis waarvan, maar ik heb Deezer verkozen boven Spotify.
Ook gratis, maar heb nog nooit reclame gehoord.
De pest met dit soort diensten is dat ze niet alles hebben.
Probeer Edgar Varèse maar eens te zoeken. Er is weinig online.
Ik had zelf tijdens het laatste onderzoek 10x zoveel dan die online diensten.
Ook gratis, maar heb nog nooit reclame gehoord.
De pest met dit soort diensten is dat ze niet alles hebben.
Probeer Edgar Varèse maar eens te zoeken. Er is weinig online.
Ik had zelf tijdens het laatste onderzoek 10x zoveel dan die online diensten.
Make Peace Not War
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Ik vind u meer iemand voor het pretpakket!(klaz*) schreef:Ik ben allang omBij mijn internetabonnement zit Spotify Premium inbegrepen dus dat scheelt. En anders had ik met familie of vrienden een familiepakket genomen.
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
Vroeger kon je in de platenzaak naar nieuwe releases luisteren met een koptelefoon op. Nu er bijna geen fatsoenlijke platenzaken meer zijn is Spotify een mooi alternatief hiervoor maar meer dan dat ook niet natuurlijk. Als iets goed genoeg is moet het nog steeds als geluidsdrager in de kast komen te staan.
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
- Krautsurfer
- Meganerd
In Berlijn zijn nog flink wat toffe platenzaken te vinden.frobbert schreef:Vroeger kon je in de platenzaak naar nieuwe releases luisteren met een koptelefoon op. Nu er bijna geen fatsoenlijke platenzaken meer zijn is Spotify een mooi alternatief hiervoor maar meer dan dat ook niet natuurlijk. Als iets goed genoeg is moet het nog steeds als geluidsdrager in de kast komen te staan.
Wel zo'n beetje allemaal behept met het vinyl-virus, maar dat mag de pret niet drukken.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Hoezo?Siegfried Stahl schreef:Ik vind u meer iemand voor het pretpakket!(klaz*) schreef:Ik ben allang omBij mijn internetabonnement zit Spotify Premium inbegrepen dus dat scheelt. En anders had ik met familie of vrienden een familiepakket genomen.
- Krautsurfer
- Meganerd
Verwacht geen concrete antwoorden van Sieg op een gerichte vraag.(klaz*) schreef:Hoezo?Siegfried Stahl schreef:Ik vind u meer iemand voor het pretpakket!(klaz*) schreef:Ik ben allang omBij mijn internetabonnement zit Spotify Premium inbegrepen dus dat scheelt. En anders had ik met familie of vrienden een familiepakket genomen.
Dat past niet bij het forumpersonage "Siegfried Stahl".
It's true.
So sad.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Je hebt nog gelijk ook!Krautsurfer schreef: Verwacht geen concrete antwoorden van Sieg op een gerichte vraag.
- Radiohoofdnz
- Forumjunk

- Contacteer:
Mis veel bandjes en speciale platen op Spotify. Cardiacs, The Anomoanon veel oude bandjes etc. Toch erg fijn om soms wat nieuw spul te luisteren al staat de laatste Richman er bijvoorbeeld ook weer niet op. Gelijk maar op zijn site besteld.
Vivadixiesubmarinetransmissionplot
Dat waait wel over, is hier ook al een beetje het geval.Krautsurfer schreef:In Berlijn zijn nog flink wat toffe platenzaken te vinden.frobbert schreef:Vroeger kon je in de platenzaak naar nieuwe releases luisteren met een koptelefoon op. Nu er bijna geen fatsoenlijke platenzaken meer zijn is Spotify een mooi alternatief hiervoor maar meer dan dat ook niet natuurlijk. Als iets goed genoeg is moet het nog steeds als geluidsdrager in de kast komen te staan.
Wel zo'n beetje allemaal behept met het vinyl-virus, maar dat mag de pret niet drukken.
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
wat vinden jullie van je Daily Mix en/of Discover Weekly?
Geen idee, ik ken het niet.
Deezer doet toch wel goeie dienst nu ik wat toffe obscure electronica wil checken van de laatste paar jaar.
Deezer doet toch wel goeie dienst nu ik wat toffe obscure electronica wil checken van de laatste paar jaar.
Make Peace Not War
Kun je eigenlijk wekelijkse playlists en podcasts terugluisteren?
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nuttige post, dank je.

aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯