https://npo.nl/start/live?channel=NPO2+Extra
Filmtips?
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Re: Filmtips?
The company of women with opinions and fat asses.
Gondola komt toch nog in de bios!

Zoals iemand op LB zei; "80 minutes of lesbian courtship"
ín gondola's!
Perfecte mix van Hukkle en Amélie, een creatief en schattig kleinood
Zoals iemand op LB zei; "80 minutes of lesbian courtship"
Perfecte mix van Hukkle en Amélie, een creatief en schattig kleinood
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Vanaf morgen eerste film in première van Ariane Labed
vrouw van Lanthimos en de stijl schijnt er op te lijken. Nog niet bijzonder hoge beoordelingen maar ook nie slecht https://letterboxd.com/film/september-says/
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Previously Unreleased 2025 gaat op 10 juli a.s. van start met de winnaar van Locarno, Toxic (Akiplėša) uit Litouwen, geregisseerd door Saulė Bliuvaitė.
Daarna
Swamp Dogg gets his pool painted - Isaac Gale, Ryan Olsen
Agarrame Fuerte (Don't you let me go) van Laticia Jorge en Ana Guevara, de makers van Tanta Agua
Matt and Mara - Kazik Radwanski
C'est pas moi van Léos Carax gevolgd door Allégorie Citadine van J.R. en Alice Rohrwacher, met een rolletje voor Carax
Fotogenico - Marcia Romano en Benoit Sabatier
Universal Language - Matthew Raskin
Ghostlight - Alex Thompson, Kelly O'Sullivan

Daarna
Swamp Dogg gets his pool painted - Isaac Gale, Ryan Olsen
Agarrame Fuerte (Don't you let me go) van Laticia Jorge en Ana Guevara, de makers van Tanta Agua
Matt and Mara - Kazik Radwanski
C'est pas moi van Léos Carax gevolgd door Allégorie Citadine van J.R. en Alice Rohrwacher, met een rolletje voor Carax
Fotogenico - Marcia Romano en Benoit Sabatier
Universal Language - Matthew Raskin
Ghostlight - Alex Thompson, Kelly O'Sullivan
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Vanaf donderdag in première Holy Electricity, tip!
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Ah, daar zagen we vrijdag trailer van, leek wel geinig inderdaad.
Blij dat ik die op iffr al ben gaan zien, want de tijden ervan hier zijn hopeloos
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Deel 2 van All The Haunts Be Ours is uit 
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country
Framed @ Forum, komend weekend https://forum.nl/nl/film/framed
Ik zit er 3 volle dagen. Ook Mad God wordt weer vertoond, voor de liefhebber
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Voor wie het nog niet (op groot scherm) zag, of nog een keertje wil (ik misschien voor zoveelste keer, om weer verslagen en diep depressief de bios uit te strompelen)
https://forum.nl/nl/agenda/film/classic ... nniversary
https://forum.nl/nl/agenda/film/classic ... nniversary
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
En een Kurosawa reeks! https://forum.nl/nl/the-best-of-akira-kurosawa kan ik eindelijk eens meer dan Seven Samurai tot me nemen (en die natuurlijk alsnog ook op groot scherm genieten)
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Richardus schreef: ↑29 mei 2025, 08:23 En een Kurosawa reeks! https://forum.nl/nl/the-best-of-akira-kurosawa kan ik eindelijk eens meer dan Seven Samurai tot me nemen (en die natuurlijk alsnog ook op groot scherm genieten)
Feck!
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Ja, dat komt hier ook. Van plan te gaan bekijken. 
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Vanaf volgende maand de hele serie Twin Peaks op Mubi. Kan ik die ook eens bekijken.
Oeh, vooral t/m het allerlaatste einde kijken, en

Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Vanaf donderdag trouwens eindelijk Ballerina, uit de John Wick reeks. Hopen dat ie nog in een kino mit Cineville komt, want zag dat een kaartje in Kinepolis al frigging €16 kost!!! 
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Zondag enige optie voor haar, wel tegen haar bedtijd het einde
Thanx voor de tip, ik ga vanavond tickets reserveren!
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.
- Keith Emerson
- Keith Emerson
Kom, en Zie! Vanavond en volgende week weer in Forum https://forum.nl/nl/agenda/film/classic ... nniversary
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Être et Avoir dus, en de Dardennes hebben ook weer een film gemaakt, waar de Filmkrant erg enthousiast over is.
Feck!
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Vond destijds The Player en Shortcuts (en het boek waar het losjes op gebaseerd is ook) geweldig.
Feck!
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Filmzomer op Canvas: https://www.vprogids.nl/cinema/lees/art ... visie.html
Geen tips, lees deze synopsi van films die komende donderdag in première gaan:
"Twee verloren zielen vinden elkaar per ongeluk online, in deze ontroerende Amerikaanse indie. Hartverwarmende tearjerker die naadloos van zwaar naar luchtig gaat, zakdoekjes zijn wel een must."
"Meeslepend drama gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de beruchte schilderijendiefstal in de Rotterdamse Kunsthal in 2012."
"In dit tweede deel van Haugeruds trilogie over seks, dromen en liefde, ontdekt de introverte urologe Marianne wat haar verlangens zijn aangaande seks en intimiteit."
"Verrassend aangenaam kijkavontuur over familie, liefde, ambities en kunst, dat heen en weer fladdert tussen twee tijdsgewrichten."

Gelukkig dankzij Previously Unreleased nog wel een collage van/over Leos Carax
En Ran van Kurosawa heeft re-release, aanrader net als alle andere Kurosawa's die nog in den lande draaien
"Twee verloren zielen vinden elkaar per ongeluk online, in deze ontroerende Amerikaanse indie. Hartverwarmende tearjerker die naadloos van zwaar naar luchtig gaat, zakdoekjes zijn wel een must."
"Meeslepend drama gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de beruchte schilderijendiefstal in de Rotterdamse Kunsthal in 2012."
"In dit tweede deel van Haugeruds trilogie over seks, dromen en liefde, ontdekt de introverte urologe Marianne wat haar verlangens zijn aangaande seks en intimiteit."
"Verrassend aangenaam kijkavontuur over familie, liefde, ambities en kunst, dat heen en weer fladdert tussen twee tijdsgewrichten."
Gelukkig dankzij Previously Unreleased nog wel een collage van/over Leos Carax
En Ran van Kurosawa heeft re-release, aanrader net als alle andere Kurosawa's die nog in den lande draaien
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Pff, ik probeer een filmdagje te plannen voor morgen en eventueel ook overmorgen, maar het valt niet mee. Sluit allemaal net niet lekker op elkaar aan.
En wat ik echt niet verwacht had, in Filmhuis Den Haag draait veel meer dan in Eye.
En wat ik echt niet verwacht had, in Filmhuis Den Haag draait veel meer dan in Eye.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Ok, ga ik woensdag drie Kurosawa-films achter elkaar kijken of val ik dan in slaap?
Als het drie samurais zijn, mwoah, als er nog een andere tussenzit sowieso niet. Ze zijn allemaal zeer vermakelijk en totaal niet saai. Je kijkt je ogen uit, jij ook naer Mifune wel 
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Qua aantallen of verschillende films? Heeft Den Haag ook niet 5 actieve zalen tov 3 in Eye?Rainy Day Woman schreef: ↑11 aug 2025, 22:43
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Meer keuze aan films. Maar ook wel meer zalen ja, nu je het zegt.Richardus schreef: ↑12 aug 2025, 09:31Qua aantallen of verschillende films? Heeft Den Haag ook niet 5 actieve zalen tov 3 in Eye?Rainy Day Woman schreef: ↑11 aug 2025, 22:43
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Ik heb het in overweging. Moet wel vroeg van huis morgenochtend dan, anderzijds wordt het nog twee dagen 31 graden dus ik moet wat.
Als je kijkt wat er over een week draait, is er in Eye uiteindelijk denk ik meer keusRainy Day Woman schreef: ↑12 aug 2025, 18:37Meer keuze aan films. Maar ook wel meer zalen ja, nu je het zegt.Richardus schreef: ↑12 aug 2025, 09:31Qua aantallen of verschillende films? Heeft Den Haag ook niet 5 actieve zalen tov 3 in Eye?Rainy Day Woman schreef: ↑11 aug 2025, 22:43
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Zou kunnen. Dan lag het aan de dag, en aan het feit dat ik een dagprogramma van meerdere films wilde samenstellen. Want ik zag voor vandaag op zich ook wel leuke films in Eye, maar die sloten qua tijdstippen niet goed aan. En dan had ik een gat van een paar uur zonder film.Richardus schreef: ↑12 aug 2025, 20:48Als je kijkt wat er over een week draait, is er in Eye uiteindelijk denk ik meer keusRainy Day Woman schreef: ↑12 aug 2025, 18:37Meer keuze aan films. Maar ook wel meer zalen ja, nu je het zegt.Richardus schreef: ↑12 aug 2025, 09:31Qua aantallen of verschillende films? Heeft Den Haag ook niet 5 actieve zalen tov 3 in Eye?Rainy Day Woman schreef: ↑11 aug 2025, 22:43
Enfin, morgen Rashomon, Ikiru, Ran.
Gaaf! Mooie combi!
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Ik zit te dubben om MASH te laten schieten; moet ik al vroeg voor eten en anders kan ik er op de fiets nog even op uit. Heb 'm lang lang geleden wel gezien en vond 'm flauw, maar kan in het kader van alle Altmans hem nu zomaar anders gaan zien.
Daartegenover moet ik nog even boodschappen doen, en heb ik nie eens veel zin om pokkenend te fietsen voor stuk natuur waar ik altijd kom en nu midden op de dag geen vogel zich roert. Dan is het puur voor de sjeu om te kunnen zeggen nog van het mooie zomerweer genoten te hebben...
Hmm, gewoon maar doen waar ik zelf meeste zin in heb op zo'n eennalaatste vakantiedag hè
luiwammes 
Daartegenover moet ik nog even boodschappen doen, en heb ik nie eens veel zin om pokkenend te fietsen voor stuk natuur waar ik altijd kom en nu midden op de dag geen vogel zich roert. Dan is het puur voor de sjeu om te kunnen zeggen nog van het mooie zomerweer genoten te hebben...
Hmm, gewoon maar doen waar ik zelf meeste zin in heb op zo'n eennalaatste vakantiedag hè
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Tomorrow is yesterday's history and art will still be there, even if life terminates.
- Keith Emerson
- Keith Emerson
Het valt me vaak op dat de hausse aan klassiekers in de bios grotendeels te wijten is aan een distributeur genaamd Odyssey Classics. Dus Ik eens zoeken wat dat is; https://odysseyclassics.com/
"Odyssey Classics is an independent, Amsterdam-based distribution company bringing the greatest cinema classics to the Benelux."
Oh joh? Wie zit(ten) daar achter dan? Weinig info, behalve het adres bij 'contact' ;
Arie Biemondstraat 111
1054 PD Amsterdam
Dat is het adres van LAB 111!

"Odyssey Classics is an independent, Amsterdam-based distribution company bringing the greatest cinema classics to the Benelux."
Oh joh? Wie zit(ten) daar achter dan? Weinig info, behalve het adres bij 'contact' ;
Arie Biemondstraat 111
1054 PD Amsterdam
Dat is het adres van LAB 111!
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Daan de Wit en Tobias de Jong, helden
https://www.parool.nl/ps/lab111-met-hun ... ~b10c6820/
Die Daan heb ik er idd zaterdag jl zien rondlopen
Echt een leuke cultbios, heeft ook Imagine overgenomen (met FilmHallen) van Eye. En ook al Camera Japan, zag ik.
https://www.parool.nl/ps/lab111-met-hun ... ~b10c6820/
Die Daan heb ik er idd zaterdag jl zien rondlopen
Echt een leuke cultbios, heeft ook Imagine overgenomen (met FilmHallen) van Eye. En ook al Camera Japan, zag ik.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Mooie toplijst op letterboxd
https://letterboxd.com/dave/list/offici ... ure-films/
https://letterboxd.com/dave/list/offici ... ure-films/
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Tering rkzbios is echt niet meer de moeite sinds corona. Alleen maar films die al in de bios gedraaid hebben of zelfs nog draaien. Echt voor de bewoners daar dat ze hun hok niet uit hoeven. Wel zoals het bedoeld is, weet ik, maar vroeger voegde het nog iets toe aan Stad met eigenzinniger programmering; specials, klassiekers, releases die niet in Stad draaiden. Nu ist allemaal herkauw van Forum/Pathé. Jammer. Tienrittenkaart blijft verstoffen in de beurs, onderhand al meer dan vijf (5!) jaar
Vergane glorie.
Laatst gewijzigd door Richardus op 03 okt 2025, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Imagine is veeeeeeeel te goed dit jaar, geweldig, snap niet dat de liefhebbers van horror en fantasy hier daar niet elk jaar overheen zwermen.
Ook zo heerlijk cheesy soms, lees de synopsis van "Flush" : Finding his ex in the nightclub where she works and convincing her to come back to live with him, that should be doable. Losing the dealer and the bar owner who left him for dead in the restroom for trying to steal their stash is still within his capabilities. However, removing his head stuck in the toilet bowl, that’s not a given.

Ook zo heerlijk cheesy soms, lees de synopsis van "Flush" : Finding his ex in the nightclub where she works and convincing her to come back to live with him, that should be doable. Losing the dealer and the bar owner who left him for dead in the restroom for trying to steal their stash is still within his capabilities. However, removing his head stuck in the toilet bowl, that’s not a given.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Hoe weet je dat nou?
Je hebt de films toch nog niet gezien?
Een leuke premisse maakt nog niet automatisch een goede film.
Moet wel eerlijk toegeven dat het me interessanter lijkt dan al die wijvenfilms die in de reguliere programmering draaien.
Probleemwolf
Nog naar LIFF, Rainy?
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Wellicht wel, weer eens laat met programma checken.