Welk concert heb je het laatst gezien?

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Plaats reactie
Richardus
Meganerd

Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 08 mei 2022, 08:24

:eek: :music:
Eerste professor van Aduard

(klaz*)
Meganerd

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door (klaz*) » 08 mei 2022, 08:43

(klaz*) schreef: 08 mei 2022, 08:15 Sega Bodega in de nacht van 7 op 8 mei in het Muziekgebouw (kleine zaal) :bounce:
Programma
22.30 - 23.15 Karim Semin (DJ)
23.15 - 23.45 Uffie
00.00 - 01.00 Sega Bodega
01.00 - 02.45 Fatima Ferrari (DJ)
Dat was geweldig! :love:
Richardus schreef: 08 mei 2022, 08:24 wat was er geweldig aan? http://forumnerds.nl/viewtopic.php?f=3&t=16551
Een hele eenvoudige maar effectieve podiumopzet, goede opbouw, eigenzinnige liedjes, aparte sfeer, prettig publiek. :)

En in plaats van die plastic meuk gewoon bier in flesjes en met glazen erbij! :drink:

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 mei 2022, 08:52

Plastic magt nicht mehr :nono:

Je blijft wel beknopt ende beperkt ende vaag heur, was ist gebuhrt hier mit ausgebreide ooggezaugeverschlagen?!

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 08 mei 2022, 08:58

Richardus schreef: 08 mei 2022, 08:52 Plastic magt nicht mehr :nono:
Afgelopen week niks van gemerkt in Paradiso. :erm:
Richardus schreef: 08 mei 2022, 08:52 Je blijft wel beknopt ende beperkt ende vaag heur
De hoofdact duurde dan ook maar een uurtje.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 08 mei 2022, 09:27

(klaz*) schreef: 08 mei 2022, 08:58
Richardus schreef: 08 mei 2022, 08:52 Plastic magt nicht mehr :nono:
Afgelopen week niks van gemerkt in Paradiso. :erm:

:protest:

MarkS
Forumjunk
Forumjunk
Contacteer:

Bericht door MarkS » 09 mei 2022, 12:23

Gisteren in Vera bij Motorpsycho ook weer single use plastic bekers >:) Waarom geen plastic statiegeldbekers? In Duitsland doen ze dat al jaaaren.

Verder was ik blij dat ik gisteren naar MP ging, want ze speelden meerdere oude nummers, waaronder het iconiese Mountain, en Greener. Ik werd er zowaar een beetje emotioneel van (met excuses voor dit neologisme), maar dat was misschien omdat ze me aan een bepaalde periode deden denken.
Het was wel bijna uitverkocht en ik had geen zin om me door die muur van mensen te wurmen, dus ik moest helaas zo'n beetje bij de bar staan. Die fysieke afstand creëert ook een mentale afstand. Een concert is echt niet hetzelfde als je zo ver weg staat, zeker in Vera. Ik sta altijd
vooraan :yes:
Nicht ärgern, nur wundern!

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 09 mei 2022, 12:33

MarkS schreef: 09 mei 2022, 12:23 Die fysieke afstand creëert ook een mentale afstand. Een concert is echt niet hetzelfde als je zo ver weg staat [...]
Vind ik ook! :yes:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 24 mei 2022, 09:55

Rotown 20 Mei
WET LEG

Hype Hype Hype!
Teringdruk was het. Het terras zat vol met gefrustreerde Ticket Swappers.
Het bandje was Rotown eigenlijk al ontgroeit, zoals ik dat heel soms gebeurt (Franz Ferdinand)
Binnen trof ik een mengeling van grijze slapen en blauw haar.
De band klonk erg goed, hadden veel aandacht voor het geluid met een soort manische geluidsman op het podium.
Ze kwamen wat geroutineerd over aanvankelijk, maar gaandeweg leek het enthousiaste publiek toch aanstekelijk te werken.
Aan het eind gedurende hun hitje was Rotown een kolkende, meeschreeuwende menigte.
Na nog geen 40 minuten, volgde er geen toegift en zette de DJ "Careless Whisper" in.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 24 mei 2022, 09:56

Ik dronk mijn Brew Dog Punk IPA uit een glas trouwens.
Pils werd wel in plastic geserveerd.

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 24 mei 2022, 09:59

(klaz*) schreef: 08 mei 2022, 08:43
Een hele eenvoudige maar effectieve podiumopzet, goede opbouw, eigenzinnige liedjes, aparte sfeer, prettig publiek. :)

En in plaats van die plastic meuk gewoon bier in flesjes en met glazen erbij! :drink:
Hoe was Uffie?
Ik vond haar wel kewl in 2002.
Heb nog twee twelve inches van haar.

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 24 mei 2022, 10:18

1ofthemFaces schreef: 24 mei 2022, 09:59
(klaz*) schreef: 08 mei 2022, 08:43

Hoe was Uffie?
Ik vond haar wel kewl in 2002.
Heb nog twee twelve inches van haar.
Haar optreden was kort (half uurtje) maar ik vond het erg leuk! Ze straalde veel plezier uit en haar liedjes zijn zo aanstekelijk (zowel de oude als de nieuwe). :)

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 19 jul 2022, 08:35

Afbeelding

Son Lux, 18 juli in Tolhuistuin (Paradiso Noord)

Son Lux begon als een soloproject van Ryan Lott, maar is inmiddels een trio met Ryan Lott als toetsenist/zanger, Rafiq Bhatia als gitarist en Ian Chang op drums.
De woorden van MarkS indachtig stond ik helemaal vooraan en aangezien Tolhuistuin maar een klein podium heeft betekende dit dat ik op een meter afstand van de gitarist en zijn pedalenverzameling stond. En dat was inderdaad een enorme meerwaarde, want hoewel er in veel nummers gezongen wordt ligt het accent toch op het instrumentale vlak. De set bestond hoofdzakelijk uit recent werk (het drieluik Tomorrows en hun soundtrack voor de science-fictionfilm Everything Everywhere All At Once die op dit moment in de bioscopen draait). Van hun bekendste album Lanterns speelden ze alleen Easy. Daar was ik wel blij mee, want ik vind hun nieuwere werk spannender. Vrijwel de gehele set was downtempo, maar gaandeweg kwam er steeds meer ruimte voor jams en experiment. Het was een meeslepende avond die - helaas - zo voorbijvloog.
Wat me trouwens nog opviel was het publiek. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n stil publiek heb meegemaakt bij een optreden. Zelfs de band was er aan het einde even stil van. "... you were clearly listening...", sprak de zanger uit, met oprechte verwondering in zijn stem.

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 22 jul 2022, 14:07

Gisteren naar KISS geweest in de Ziggo. Jeugdsentiment :drink:
"And if you want to know how I first found out about Can, it was from Sid! And I don’t mind telling anyone that ‘cos that’s the truth, that’s how we were with music." - Johnny Lydon (2004)

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 24 aug 2022, 08:16

Battles, 23 augustus in Rotown

Vooraf was ik bang dat het misschien zou tegenvallen nu Battles nog maar een duo is in plaats van het viertal waarmee ze zijn begonnen, maar gelukkig bleek die vrees onterecht. Ik vond ze wederom fantastisch! Battles heeft zo'n eigen stijl en weet live daadwerkelijk iets extra's te brengen. Inventief, energiek en retestrak. :bounce:

Voor de Groninger nerds: vanavond staan ze nog in Vera. :up:

MarkS
Forumjunk
Forumjunk
Contacteer:

Bericht door MarkS » 24 aug 2022, 09:21

(klaz*) schreef: 24 aug 2022, 08:16 Battles, 23 augustus in Rotown

Vooraf was ik bang dat het misschien zou tegenvallen nu Battles nog maar een duo is in plaats van het viertal waarmee ze zijn begonnen, maar gelukkig bleek die vrees onterecht. Ik vond ze wederom fantastisch! Battles heeft zo'n eigen stijl en weet live daadwerkelijk iets extra's te brengen. Inventief, energiek en retestrak. :bounce:

Voor de Groninger nerds: vanavond staan ze nog in Vera. :up:
Poeh, dank voor de tip, was het totaal vergeten. Maar ik ben aan het klussen, weet niet of ik de puf heb…
Nicht ärgern, nur wundern!

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 24 aug 2022, 11:13

€20 :no: mooi dat ze als duo nog altijd leuk zijn :up:

Rainy Day Woman
Knuffelnerd

Bericht door Rainy Day Woman » 24 aug 2022, 18:38

De forumhype van 2007!
Thunder only happens when it's Rainy.

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 24 aug 2022, 19:29

Ik kende ze al voor de hype. B-)

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 12 sep 2022, 09:16

The Magnetic Fields, 11 september in Tolhuistuin

This is our christmas song. And it's also our 9/11 song. So happy 9/11 everyone.

In het voorprogramma stond Darren Hanlon. Vooraf had ik nog nooit van hem gehoord, maar hij blijkt de Australische Meindert Talma te zijn met gortdroge verhaaltjes en onnozele liedjes (in de goede zin van het woord). Een uitstekende opwarmer. :upup:

Daarna was het de beurt aan The Magnetic Fields. Ze spelen indie pop en hebben inmiddels een oeuvre met enorm veel liedjes, maar - dat is best knap - ook enorm veel mooie liedjes. Neem deze bijvoorbeeld:

Gisteravond speelden ze er maar liefst 30! Gekenmerkt door de baritonstem van Stephin Merritt en de liedteksten, vaak over de liefde, soms wat triest en bitter, vaak hilarisch. Aangevuld met zo nu en dan de zang van Shirley Simms, gitaren, cello, ukelele en keyboards.

Een bijzondere avond, waarbij ik na afloop dacht: waarom staan ze bij hun enige Nederlandse optreden tijdens deze tour in zo'n kleine zaal? En waarom is die zaal nog niet eens uitverkocht? Apart apart.

Richardus
Meganerd

Bericht door Richardus » 12 sep 2022, 09:18

Tja, dat ene concert van Mono in het kleine Neushoorn was ook niet uitverkocht. Op Roadburn heb je er een stampvolle 013 grote zaal voor. Er is weinig goesting naar kleinere bands tegenwoordig, ook weggeconcurreerd door grote events als 2x Rammstein e.d. en andere zaken in Afas en Ziggodome enzo, of dure festivals als Lowlands.

(klaz*)
Meganerd

Bericht door (klaz*) » 12 sep 2022, 16:39

Afbeelding

Ik sta erop (helemaal rechts vooraan in t-shirt)! :D

frobbert
Forumjunk
Forumjunk

Bericht door frobbert » 24 sep 2022, 16:00

Gisteren de Russische postpunkers Shortparis in de Melkweg. Was zeer de moeite en de verre kutreis waard :yes:
"And if you want to know how I first found out about Can, it was from Sid! And I don’t mind telling anyone that ‘cos that’s the truth, that’s how we were with music." - Johnny Lydon (2004)

Plaats reactie