IDFA

Voor Film, TV, Boeken, Musea, Theater etc...
Plaats reactie
Billy Blitzkrieg
Forum Diva

IDFA

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 nov 2009, 16:47

Iemand er nog iets van meegekregen?
Ondergetekende woont op steenworp afstand van de IDFA filmzalen, maar weigert 9 euro voor een docu, vaak gedraaid op goedkope digitale cam, te betalen.
En dan durft de directrice van de IDFA nog te beweren dat film weinig te lijden heeft van de crisis omdat de kaartjes zo goedkoop zijn :crazy:
Er is volgens mij geen enkel land die 9 euro voor een film durft te vragen, en al helemaal niet voor een documentaire.

Maar goed, wat heb ik tot nu toe allemaal gemist en wat ga ik nog missen? IDFA ervaringen graag!
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie

gung ho
Forumgod

Re: IDFA

Bericht door gung ho » 24 nov 2009, 20:30

Ik wilde morgen om 12 uur naar die docu over die autojattendejoegoslaaf maar ik denk nu dat ik dat te vroeg ga vinden. Donderdagavond wilde ik naar de muziekdocuavond, maar ik denk dat ik dat te vermoeiend ga vinden. Van vrijdag op zaterdag wilde ik naar de docunacht, maar ik denk nu dat ik te laat ga vinden. Naar alle waarschijnlijkheid daarom dit jaar geen IDFA voor moi.
This country makes it hard to fuck.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 nov 2009, 20:39

Die documentaire over ingekakte forumnerds lijkt me wel wat :drink:

bulbgirl
Wannabe Forumnerd

Bericht door bulbgirl » 24 nov 2009, 20:54

Billy Blitzkrieg schreef:Die documentaire over ingekakte forumnerds lijkt me wel wat :drink:
Je hebt een egodocument gemaakt?
Origineel is achterhaald.

Snif
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Snif » 24 nov 2009, 20:56

Billy Blitzkrieg schreef:Die documentaire over ingekakte forumnerds lijkt me wel wat :drink:
Ah joh, teken gewoon een aan/uit knop op je breedbeeldspiegel.
t Leven, ze kunnen me nog meer vertellen.

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 24 nov 2009, 20:58

2 voorspelbare inkoppers binnen 5 minuten!
Proficiat :clap:

Snif
Forumspammer
Forumspammer

Bericht door Snif » 24 nov 2009, 21:03

:oops: Sorry, het typt wat langzaam op een gsm, anders had ik wat sneller gereageerd.
t Leven, ze kunnen me nog meer vertellen.

bulbgirl
Wannabe Forumnerd

Bericht door bulbgirl » 24 nov 2009, 21:25

Billy Blitzkrieg schreef:2 voorspelbare inkoppers binnen 5 minuten!
Proficiat :clap:
Dat krijg je met jouw posts. :clown:
Origineel is achterhaald.

gung ho
Forumgod

Bericht door gung ho » 25 nov 2009, 19:55

:mumble: Omdat ik geen ingedutte documentairewaardige nerd wens te zijn kaarten gekocht voor de 3voor12 docu avond morgen in de Munt. Ben ik de enige of kan ik Billy op een Fristi trakteren?

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 nov 2009, 20:23

Ik bij een 3 voor 12 avond :lol: :crazy:

gung ho
Forumgod

Bericht door gung ho » 25 nov 2009, 20:27

Billy Blitzkrieg schreef:Ik bij een 3 voor 12 avond :lol: :crazy:
Zeg, Jodokus Kwak, het zijn docu's. Maar goed: met je Pathe pas kun je vast bij de nieuwe Harry Potter terecht (en daar dan zuchtend en puffend een 4.5 voor geven.)

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 nov 2009, 20:34

Ja, docu's uitgekozen door 3 voor 12. Goh, ik ben helemaal de doelgroep! :crazy:
Dan idd nog liever harry potter.

Anyway, stop die fristi maar in je VMBO holletje morgen :up:

1ofthemFaces
Knuffelnerd

Bericht door 1ofthemFaces » 25 nov 2009, 20:37

Billy Blitzkrieg schreef:Ja, docu's uitgekozen door 3 voor 12. Goh, ik ben helemaal de doelgroep! :crazy:

Anyway, stop die fristi maar in je VMBO holletje morgen :up:
Vreemde voorwaarden stel jij aan ontmoetingen :drink:

gung ho
Forumgod

Bericht door gung ho » 25 nov 2009, 20:42

Billy Blitzkrieg schreef:Ja, docu's uitgekozen door 3 voor 12. Goh, ik ben helemaal de doelgroep! :crazy:
Iemand die graag naar een gedigitaliseerde Jim Carrey gaat kijken, lijkt me inderdaad niet helemaal de doelgroep. Als ik de Fristi uit mijn hol heb gehaald, wil je vast wel een slokje. :drink:

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 25 nov 2009, 20:49

Idd nog liever HP of Jim carrey, ja , zelfs nog liever het gaat een vrouw naar de dokter publiek, dan in een zaal met 3 voor 12 kuddeschapen gaan zitten.

Sowieso, ik was dus van de week in de munt, en daar zaten een paar van die IDFA wijven met VPRO batches heel interessant te doen in de foyer. Heb ze gevraagd of ze zich niet rot schaamden voor de teloorgang van de omroep. Ze wisten niet wat ik bedoelde. Heb het ook maar niet uitgelegd. Moest de disney film nog halen. :drink:

gung ho
Forumgod

Bericht door gung ho » 25 nov 2009, 20:54

Nou ja, voor hetzelfde geld heb je gelijk en zijn de docu's verschrikkelijk. De eerste (over islampunk) lijkt me in ieder geval heel aardig. Wat het publiek betreft: het kan niet erger zijn dan het klapvee dat normaal gesproken in de Munt zit. Of het klapvee in Cinecenter. Dat is eigenlijk nog erger. Pathe publiek dat arty doet.

Ik zal je morgen uitgebreid bellen en sms' en tijdens de film om je op de hoogte te houden. Anders val ik zo op. ;)

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 25 nov 2009, 23:19

Worden er hier nog recensies gegeven van docu's of is dit het flikflooihokje voor Amsterdammers? :protest:

Ik was wel benieuwd of iemand 'Videocracy' nog had gezien.
Make Peace Not War

gung ho
Forumgod

Bericht door gung ho » 28 nov 2009, 12:22

Als enig lid van de culturele elite hier op het forum kan ik mededelen dat de 3voor12 docuavond zeer amusant was. Al kwam dat niet alleen omdat het niveau van de drie getoonde films zo hoog was.

De eerste:

Afbeelding

Is een aardige documentaire over islampunk. Schijnbaar heeft de een of andere gast een paar jaar geleden een boek geschreven over islamende punkers of punkende islamietjes. Tot zijn verbazing bleek zoiets werkelijk te bestaan. De docu begint als een aantal bandjes bij elkaar in een busje stappen en door de VS gaan touren. Het amateurisme druipt ervanaf. Geinig. Hierna, en dat vond ik te prijzen in de documentairemaker, volgt hij een aantal figuren naar Pakistan. Waarom die bourgois moslims naar Ontwikkelingsstan afreizen is niet helemaal duidelijk, wel dat ze daar geen flikker uitvoeren behalve blowen. De schrijver van het boek komt ook langs en vind zichzelf opnieuw in de islam. Voila! Een docu. Aardig. Geen must see. Overigens was de regisseur in de zaal en was hij bereid tot het beantwoorden van vragen. De culturele elite wist niet een relevante vraag te stellen.

De tweede:

Afbeelding

Was geweldig. Julien Temple (the great rock 'n' roll swindle) is een veel beter regisseur dan het mannetje van Taqwacore. Zijn onderwerp (de band dr. Feelgood) is op papier een stuk minder interessant, maar wat een hilarische film heeft hij afgeleverd zeg. Ik ren niet meteen naar de platenwinkel omdat de muziek niet spannend is, dat doet verder niet ter zake. De film is topentertainment en ik zou zeggen: een must-see.

De derde:

Afbeelding

Is een belediging. Voor mij als filmkijker en muziekliefhebber. De film doet geen enkele poging de mythe Morrison door te prikken en u kunt daarom beter de film van Oliver Stone nog eens kijken. Geen nieuwe interviews, geen nieuwe beelden, geen nieuwe inzichten, niets, niets, niets! Tom DiCillo maakte een geweldige film met Living in oblivion en is nu duidelijk de weg kwijt. Waarom? Waarom? Waarom ben ik niet weggelopen zult u zich afvragen. Omdat het soms heerlijk is je te ergeren en omdat je hoopt dat op een gegeven moment zegt dat Morrisons poëzie stinkt, dat hij een dronken puber was met een pafferige rotkop. Dat moment komt niet. U hoort slechts de zalvende stem van Johnny Depp en iets over dat The Doors revolutionary waren. Bla, Bla die Bla.

Overigens was het publiek deze avond redelijk oud. Ik had het idee dat ik de enige was die daar met 3voor12 korting zat.

iKer
Meganerd
Contacteer:

Bericht door iKer » 29 nov 2009, 00:16

Dat het publiek oud was als er een docu van The Doors inzit en de andere films vage incrowddocu's zijn... tja.
Persoonlijk zou ik niet naar deze avond zijn gegaan, juist vanwege die afschuwelijke Doors.
:puke:
Make Peace Not War

Billy Blitzkrieg
Forum Diva

Bericht door Billy Blitzkrieg » 29 nov 2009, 11:18

Sinds kort is er trouwens ook IDFA TV, waarop recente-en iets minder recente IDFA docu's gratis zijn te bekijken:

http://www.idfa.nl/nl/idfatv/films.aspx

Bedoeling is dat ze het komende jaar het aanbod te verhogen tot zo'n 200 films.
Hopelijk doen ze dan ook wat aan de beeldkwaliteit, die op groot PC- scherm nogal tegenvalt

gung ho
Forumgod

Bericht door gung ho » 29 nov 2009, 12:34

iKer schreef:Dat het publiek oud was als er een docu van The Doors inzit en de andere films vage incrowddocu's zijn... tja.
Persoonlijk zou ik niet naar deze avond zijn gegaan, juist vanwege die afschuwelijke Doors.
:puke:
Vage incrowddocu's? Ik vertel je toch dat die over dr. Feelgood een aanrader is? Daarmee bedoel ik dat het een film is voor de mensen.

De film over de Doors was ergerlijk, toch heb ik me ermee vermaakt. Vooral omdat ik toen ik zestien was (ofzo) de Oliver Stone film uitkwam en ik de band toen geweldig vond. The times. They are a changin'. Het is goed te weten waar ik sta. Met de aankomende midlife enzo.

Plaats reactie