Anyway; ikke deze vorige week:

Bij MediaMarkt (geen geweldige zaak maar af en toe kan daar per ongeluk toch wel eens wat liggen) lag er een docu over Fascisme. Maar volgens mij was dat meer een trotskistische analyse van het verschijnsel 'fascisme' over een achtergrond van historische beelden. M.a.w. ook weer beelden van nazi's die dan duitse fascisten genoemd worden. Clichee's dus, leek mij althans. Niet gekocht.Billy Blitzkrieg schreef:Ik ben sowieso drifig op zoek naar docu's over het Italiaanse fascisme. Daar zijn er veel te weinig van. Al die pre-WO 2 docu's gaan altijd alleen maar over de opkomst van Hitler Duitsland. Maar dat weet ik nu wel.

Die gast linksachter, is dat een excuusneger?Kryptozoid schreef:
KKK Wedding in Sedro Wooley, Washington, June 16, 1926

Durf ik nauwelijks te zeggen, maar alledrie heb ik ze besteld bij de ECIBilly Blitzkrieg schreef:Zeg Wendy, waar heb je die Lee van Cleef film vandaan? Ben ik wel zeer jaloers op
En is ie Nederlands ondertiteld?

"Keoma", The Bravados, "The Professionals", "El Dorado", "Man Of The West", "My Darling Clementine", "The Outlaw Josey Wales", "Rio Bravo", "The Searchers", "The Wild Bunch" en "Django" al in de kast staan???Billy Blitzkrieg schreef:Ik wist al dat het een spaghetti klassieker was, vandaar de jaloezie. Maar als ie ook gewoon bij Bol te krijgen is ga ik 'm meteen bestellen![]()
Ben sowieso steeds meer van de westerns, heb vandaag nog met pale rider, hombre en high noon in m'n handen gestaan maar de rij voor de kassa was te lang. Morgen nieuwe poging
Heeft u nog goeie (en bestelbare) western tips?
Een aantal van deze titels liggen bij de Fame in A'dam, maar bijna allemaal rond de 10 euro. Dat betaal ik alleen voor films waarvan ik zeker weet dat ik ze geniaal vind.wendyvortex schreef:
"Keoma", The Bravados, "The Professionals", "El Dorado", "Man Of The West", "My Darling Clementine", "The Outlaw Josey Wales", "Rio Bravo", "The Searchers", "The Wild Bunch" en "Django" al in de kast staan???
Waren allemaal redelijk goedkoop te krijgen in Nederland.
"Dead Men Ride" via http://www.omg-entertainment.nl
Ietsje duurder, maar met fraaie KOCH-DVD met Duitse hoesjes (coool!!!)
"Hud" ook goedkoop maar da's meer "Rebel Without A Cause"-stijl (wel top-Paul Newman-stuff).

Staat in mn top 10 van beste films ooitKrautsurfer schreef:The trip.
Altijd leuk.
Maar, ook een western-klassieker:
A fistfull of dynamite! (Duck, you sucker!)
Ondanks net-niet soundtrack van Ennio Morricone.
Maar ff serieus Wendy, hoe kan je in godsnaam the searchers en man of the west aanraden? Alles wat westerns zo cool maakt is daar afwezig. Het is gewoon slap hollywooddrama maar dan in de bergen. Vooral die muziek erbij..het lijkt wel een Sisi filmwendyvortex schreef:Voortaan kijk je je westerns maar op de Duitse TV![]()
Met Duitstalige cowboys en Indianen
Ysfoxy schreef:Ysfoxy kan ze zich niet meteen voor de geest halen, maar er zullen best wel goede spaghetti-westerns zijn met John Wayne of Gary Cooper.
Billy Blitzkrieg schreef:Maar ff serieus Wendy, hoe kan je in godsnaam the searchers en man of the west aanraden? Alles wat westerns zo cool maakt is daar afwezig. Het is gewoon slap hollywooddrama maar dan in de bergen. Vooral die muziek erbij..het lijkt wel een Sisi filmwendyvortex schreef:Voortaan kijk je je westerns maar op de Duitse TV![]()
Met Duitstalige cowboys en Indianen![]()
20 euro kwijt aan die rotzooi!
Je weet toch wel het verschil tussen een goeie en een slechte western?
Verbazingwekkend als u Rio Bravo en eldorado nog nooit gezien hebt.Billy Blitzkrieg schreef:Les 1 ; neem nooit tips van forumnerds aan. Zeker niet als het je geld gaat kosten.
Voortaan wil ik de getipte films eerst gezien hebben voor ik ze koop.
En ik merk dat muziek bij westerns voor mij ook erg belangrijk is. Als er van die hollywoodstrijkertjes onderzitten gaat het meteen de kliko in.
My god, wat een miskopen..
Maar goed, zal erover op houden
Billy Blitzkrieg schreef:En ik merk dat muziek bij westerns voor mij ook erg belangrijk is.

haar recensies hier op 't forum gelezen hebbende, vind ik je wel erg (héééél erg) naïef dat je d'r getipte titels zonder twijfel hebt gekochtBilly Blitzkrieg schreef:Nou, het is wel duidelijk dat ik voortaan geen western tipc van Wendy W meer aan moet nemen want de titels van haar lijst die ik gevonden en gekocht heb (the searchers, man of the west, the professionals) zijn stuk voor stuk miskopen gebleken. Heb ze allen al na een half uur afgezet. Verschrikkelijke romantische drama muziek ipv vette western hooks, totaal geen humor in het verhaal, typisch hollywoodiaans acteerwerk, slappe actie, ..zonde, zonde van het geld.![]()
Voortaan ga ik op mijn eigen intuïtie af. Volgens mij hou ik sowieso alleen maar van spaghetti westerns.
Eigenlijk zou ik Wendy een bijdrage in de gemaakte kosten moeten vragen. Of mss wil ze die draken overkopen?

Jij houdt helemaal niet van Hollywood...dus dan al hopeloos qua westerns.Billy Blitzkrieg schreef:Maar ff serieus Wendy, hoe kan je in godsnaam the searchers en man of the west aanraden? Alles wat westerns zo cool maakt is daar afwezig. Het is gewoon slap hollywooddrama maar dan in de bergen. Vooral die muziek erbij..het lijkt wel een Sisi filmwendyvortex schreef:Voortaan kijk je je westerns maar op de Duitse TV![]()
Met Duitstalige cowboys en Indianen![]()
20 euro kwijt aan die rotzooi!
Je weet toch wel het verschil tussen een goeie en een slechte western?

Wendy is momenteel wel "Nigger Rich" met d'r spaarloon-verrassing deze maandBilly Blitzkrieg schreef:
Maar als Wendy w gewoon even 20 euro overmaakt op mijn bankrekening praten we nergens meer over

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast