Ah, je had De Scheet van de Week gewonnen?
Vinyl vs Digitaal
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Re: Vinyl vs Digitaal
“Not out to stud – Not out to pasture – Just out to lunch”
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Zit ie daar toevallig met een paar mannetjes van de Sportschool?
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
- Krautsurfer
- Meganerd
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ja inderdaad ok herken zijn stijl! ( nu pas) . Is het wat? Die verzamelaar?
Die docu over hem en zijn broer was echt bizar!
Ik mag er op zijn tijd wel graag naar luisteren, die krakkemikkige, niet-geproduceerde rammelmuziek uit vervlogen tijden.1ofthemFaces schreef: ↑20 sep 2025, 10:45 Ja inderdaad ok herken zijn stijl! ( nu pas) . Is het wat? Die verzamelaar?
Ik neem aan dat je de documentaire van Terry Zwigoff bedoelt? Geweldige film is dat.
Memento Amoris
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ja die bedoel ik.frobbert schreef: ↑20 sep 2025, 10:54Ik mag er op zijn tijd wel graag naar luisteren, die krakkemikkige, niet-geproduceerde rammelmuziek uit vervlogen tijden.1ofthemFaces schreef: ↑20 sep 2025, 10:45 Ja inderdaad ok herken zijn stijl! ( nu pas) . Is het wat? Die verzamelaar?
Ik neem aan dat je de documentaire van Terry Zwigoff bedoelt? Geweldige film is dat.
Ik heb Genisis van hem staan trouwens.
Oude blues is kewl.
Ik heb behoorlijk wat verzameld werk van Crumb in de kast staan. Laatst nog een boekje van Bukowski gekocht, geïllustreerd door Crumb. Ik durf mezelf wel fan te noemen van 's man's werk.

Memento Amoris
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd

Van Bukowski heb ik wel een boek of 4 staan.
Hij is de Sprinsteenhater in deze neem ik aan?
Hij houdt sowieso alleen van Bach toch..
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 20 sep 2025, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Krautsurfer
- Meganerd
Da’s Crumb zelf.1ofthemFaces schreef: ↑20 sep 2025, 11:04Oh dat lijkt me de moeite waard!
Van Bukowski heb ik wel een boek of 4 staan.
Hij de Sprinsteenhater in deze neem ik aan?
Hij houdt sowieso alleen van Bach toch..
Die houdt sowieso niet van nieuwlichters.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Tja herkenbaar, 3 soorten omvangrijke platencollecties in mijn kutkrot

~ coffee & cigarillos ~

Dat heb ik met boeken...
Moesten een hele zooiberg boeken naar Rams zn zolder, ik had er geen ruimte meer voor

~ coffee & cigarillos ~
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Oei. Elpees op een stapel. Dat doet pijn.
Ik heb zo een 500 elpees in de woonkamer in lades op wieltjes in een kast. De rest (200 denk ik) ligt in een klein kamertje boven. Daar staan bijna al mijn ceedees ook in een Billy kast. Beneden heb ik er maar 100 staan (jazz) en op de slaapkamer een stuk of 50 (ambient). Ik zou het liever allemaal beneden hebben...maar dan gaat het een te prominente rol spelen he...
Ligt er maar net aan hoe je het neerzet. Ik heb drie kallax-kasten van Ikea (2 van 2x4 en 1 van 2x2) in de kamer, liggend. Met platen erin. Daarbovenop drie Gnedby-boekenkasten met twee Billy's daartussen. In de boekenkasten een combi van boeken, planten en fotolijstjes, in de billy's wat DVD-boxen en prullaria. Daartegenover 14 Billy's met CD's en DVD's. In het zitgedeelte van de huiskamer een kast met daarin de installatie en ook nog wat LP's. Alles bij elkaar hebben we hetdan over zo ongeveer 1800 LP's en 1200 CD's maar het staat allemaal keurig opgeborgen in de kast, al begint de ruimte daarin nu wel nijpend te worden. Er kan nog maar weinig bij merk ik...
Aan onderverdeling naar genres doe ik niet, alles op alfabet dus beginnend bij 7 Seconds en eindigend bij ZZ Top, gevolgd door een rij compilaties en een bescheiden rijtje 10-inches.
Aan onderverdeling naar genres doe ik niet, alles op alfabet dus beginnend bij 7 Seconds en eindigend bij ZZ Top, gevolgd door een rij compilaties en een bescheiden rijtje 10-inches.
Memento Amoris
Ik ben benieuwd naar fotos Frobbert
Kan wel wat inspiratie gebruiken

~ coffee & cigarillos ~
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ik heb het nog niet over mijn singels gehad 
800 beneden in laden.
Zoiets ook boven in curver bakjes

800 beneden in laden.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ik kan als een DJ door mijn lades gaan. Dat is een meerwaarde die je bij jouw opslagmethode niet meeneemt.frobbert schreef: ↑24 sep 2025, 17:59 Ligt er maar net aan hoe je het neerzet. Ik heb drie kallax-kasten van Ikea (2 van 2x4 en 1 van 2x2) in de kamer, liggend. Met platen erin. Daarbovenop drie Gnedby-boekenkasten met twee Billy's daartussen. In de boekenkasten een combi van boeken, planten en fotolijstjes, in de billy's wat DVD-boxen en prullaria. Daartegenover 14 Billy's met CD's en DVD's. In het zitgedeelte van de huiskamer een kast met daarin de installatie en ook nog wat LP's. Alles bij elkaar hebben we hetdan over zo ongeveer 1800 LP's en 1200 CD's maar het staat allemaal keurig opgeborgen in de kast, al begint de ruimte daarin nu wel nijpend te worden. Er kan nog maar weinig bij merk ik...
Zo ook mijn singels. Als boeken in een boekenkast werkt voor ceedees. Niet voor platen. Voor mij dan he.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd

Volgens Rams is het aantal hoeveelheid singles/lp's benoemen iets voor kleuters1ofthemFaces schreef: ↑24 sep 2025, 19:52 Ik heb het nog niet over mijn singels gehad
800 beneden in laden.

~ coffee & cigarillos ~
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Het is een schatting en om de verhouding re duiden van wat beneden staat en boven. Dus het ging niet voornamelijk om het noemen van aantallen.Oofje schreef: ↑25 sep 2025, 07:15Volgens Rams is het aantal hoeveelheid singles/lp's benoemen iets voor kleuters1ofthemFaces schreef: ↑24 sep 2025, 19:52 Ik heb het nog niet over mijn singels gehad
800 beneden in laden.
Zoiets ook boven in curver bakjes![]()
Ik ben inderdaad jong van geestOofje schreef: ↑25 sep 2025, 07:15Volgens Rams is het aantal hoeveelheid singles/lp's benoemen iets voor kleuters1ofthemFaces schreef: ↑24 sep 2025, 19:52 Ik heb het nog niet over mijn singels gehad
800 beneden in laden.
Zoiets ook boven in curver bakjes![]()

Verder, wat faces zegt ¯\_(ツ)_/¯
Memento Amoris
- Krautsurfer
- Meganerd
Het merendeel van mijn cd’s zit al dertien jaar in kartonnen dozen in een inbouwkast
Ik heb er een stuk of 350 in de woonkamer staan, maar niet netjes op volgorde op één plek. Staan een beetje erg losjes op genre.
Maar geen plek voor een goede cd-kast helaas.
Een rijtje elpees staat wel netjes geordend onder de teevee. Stuk of tweehonderdnogwat.
Ik heb twintig singletjes..
Kelere faces.. achthonderd singles! Wow!
Ik heb je woonkamer gezien, ziet er keurig uit.
Wij gaan binnenkort een nieuw wandmeubeldinges kopen, want we krijgen de oude en grotere teevee van m’n schoonouders.
Vrouwe krautsurfer wil een wat legere woonkamer.
Ik wil ‘m juist voller. Met boeken, muziek en films.
Dat wordt nog puzzelen.
-edit-
Ik heb ook nog een stuk of driehonderd films in drie rijen achter elkaar boven de teevee staan..
En twee gitaren en een sitar..
En een computer met twee flinke schermen..
Ergens heeft Vrouwe Krautsurfer een punt..
Ik heb er een stuk of 350 in de woonkamer staan, maar niet netjes op volgorde op één plek. Staan een beetje erg losjes op genre.
Een rijtje elpees staat wel netjes geordend onder de teevee. Stuk of tweehonderdnogwat.
Wij gaan binnenkort een nieuw wandmeubeldinges kopen, want we krijgen de oude en grotere teevee van m’n schoonouders.
Dat wordt nog puzzelen.
-edit-
Ik heb ook nog een stuk of driehonderd films in drie rijen achter elkaar boven de teevee staan..
Laatst gewijzigd door Krautsurfer op 25 sep 2025, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ik overdreef. 650 ongeveer (verkeerd ingeschat..niet intentieus)En daarvan is niet alles goed. Ga binnenkort snoeien. Bij mijn elpees heb ik dat al gedaan. Zitten nog steeds sprookjesplaten tussen trouwens. Ach ja...sentimentele waarde..Krautsurfer schreef: ↑25 sep 2025, 16:59 Het merendeel van mijn cd’s zit al dertien jaar in kartonnen dozen in een inbouwkast
Dat wordt nog puzzelen.
-edit-
Laatst gewijzigd door 1ofthemFaces op 25 sep 2025, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Klassiek man vrouw conflict.
Zoals vriendinnen van Gezichtenvrouw haar toevertrouwen dat ze nooit. Akkoord zouden gaan met grote boxen in je woonkamer.
De sloeries.
Zoals vriendinnen van Gezichtenvrouw haar toevertrouwen dat ze nooit. Akkoord zouden gaan met grote boxen in je woonkamer.
De sloeries.
Vrouwlief houdt van planten, ik van platen. Onze woonkamer is een mooie combi van deze voorkeuren. Ik klaag niet.
Nou ja, er moesten wel een hoop boeken en DVD's naar zolder. Da's wel een beetje jammer natuurlijk. Maar je moet elkaar een beetje tegemoet komen. Zo had ik nog wat ouwe KISS-poppetjes. Die hebben inmiddels ook een nieuwe bestemming. The best of both worlds. Iedereen blij

Nou ja, er moesten wel een hoop boeken en DVD's naar zolder. Da's wel een beetje jammer natuurlijk. Maar je moet elkaar een beetje tegemoet komen. Zo had ik nog wat ouwe KISS-poppetjes. Die hebben inmiddels ook een nieuwe bestemming. The best of both worlds. Iedereen blij

Memento Amoris
- deschrijver
- Forumjunk

Only love, only love can leave such a mark. But only love, only love can heal such a scar.
1ofthemFaces schreef: ↑25 sep 2025, 21:45 Klassiek man vrouw conflict.
De sloeries.

Hier is het overigens andersom met de sexen het geval, wanneer het op installatie en vinyl verzamelen aankomt. We hebben 1 goeie werkende platenspeler en die staat in mijn huis
Hij vertelde mij dat hij pas stopte met fanatiek muziek kopen, toen hij programmeur van ORKZ was. Kreeg vanalles van de bandjes. Maar goed, 'revival of vinyl' in Huize Oofje door moi

~ coffee & cigarillos ~
- Krautsurfer
- Meganerd
Het scheelt ook eigenlijk maar één letter.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
frobbert schreef: ↑25 sep 2025, 22:33 Vrouwlief houdt van planten, ik van platen. Onze woonkamer is een mooie combi van deze voorkeuren. Ik klaag niet.
Nou ja, er moesten wel een hoop boeken en DVD's naar zolder. Da's wel een beetje jammer natuurlijk. Maar je moet elkaar een beetje tegemoet komen. Zo had ik nog wat ouwe KISS-poppetjes. Die hebben inmiddels ook een nieuwe bestemming. The best of both worlds. Iedereen blij![]()
![]()

- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
- Krautsurfer
- Meganerd
Hoe reinig jij je platen trouwens?
Ik meen me te herinneren dat je water gebruikte.
Gedestilleerd water? Of gebruik je misschien ook een middel om de oppervlaktespanning te verlagen, zodat de groef dieper gereinigd kan worden?
Zeep?
Of slechts een goede borstel?
Ik zit met een zooi elpees van m’n pa die er waarschijnlijk een STUk op vooruit zouden gaan na een goede schoonmaakbeurt. Maar het sterft van de kalk in Berlijns leidingwater, dus dat lijkt me geen goed idee…
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Ik heb nog ergens een gebroken lp liggen, dit lijkt me wel een leuk idee. siaraden plaatje

~ coffee & cigarillos ~
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Afwasmiddel op je droge plaat. Dan stromend heet water erover heen en de plaat in beweging houden zodat ie niet krom trekt. Dan met een schoonmaakdoekje direct drogen. Werkt meestal prima.Krautsurfer schreef: ↑26 sep 2025, 14:40Hoe reinig jij je platen trouwens?
Gedestilleerd water? Of gebruik je misschien ook een middel om de oppervlaktespanning te verlagen, zodat de groef dieper gereinigd kan worden?
Zeep?
Ik zit met een zooi elpees van m’n pa die er waarschijnlijk een STUk op vooruit zouden gaan na een goede schoonmaakbeurt. Maar het sterft van de kalk in Berlijns leidingwater, dus dat lijkt me geen goed idee…
In Dandy staat zo een dure cleanmachine voor vinyl. Ernstig vervuilde platen neem ik wel eens daar mee naartoe. Dat werkt echt goed.
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Een staalborstel ja...en dan kun je daarna tenminste alles vervangen door cd's. Klinken ook een stuk beter en je hoeft ze niet af te stoffen. Win/winKrautsurfer schreef: ↑26 sep 2025, 14:40Hoe reinig jij je platen trouwens?
Zeep?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
- Krautsurfer
- Meganerd
Meh. Ik heb ze nou eenmaal staan, en ze staan niet in de weg.Siegfried Stahl schreef: ↑26 sep 2025, 16:51Een staalborstel ja...en dan kun je daarna tenminste alles vervangen door cd's. Klinken ook een stuk beter en je hoeft ze niet af te stoffen. Win/winKrautsurfer schreef: ↑26 sep 2025, 14:40Hoe reinig jij je platen trouwens?
Zeep?
Ik ga niet nog een keer geld uitgeven voor dezelfde muziek. Dan download ik het wel, als ik betere kwaliteit wil hebben.
Verder prefereer ik inderdaad cd’s.
Inmiddels stukken goedkoper, beter geluid en minder gedoe.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
@Sieg: Ram6 adviseert dat ook en dan neemt hij de platen van Kraut wel over voor een tientje verzendkosten
~ coffee & cigarillos ~
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
1ofthemFaces schreef: ↑26 sep 2025, 15:30
Afwasmiddel op je droge plaat. Dan stromend heet water erover heen en de plaat in beweging houden zodat ie niet krom trekt. Dan met een schoonmaakdoekje direct drogen. Werkt meestal prima.

Platen klinken van zichzelf al niet zo best maar jullie doen echt alle moeite om ze nog kutter te laten klinken ....

Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Nee, ik weet hoe ik met grammofoonplaten om moet gaan. En jullie blijkbaar niet.
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
Ik heb van Rams geleerd om gewoon met een licht vochtig doekje met de groeven mee te gaan. Is dat juist?Siegfried Stahl schreef: ↑26 sep 2025, 17:19 Nee, ik weet hoe ik met grammofoonplaten om moet gaan. En jullie blijkbaar niet.
~ coffee & cigarillos ~
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Dit is een beproefde methode als platen echt smerig zijn hoor. Bijvoorbeeld als er tijdens het draaien bier overheen is gekomen ofzo. Anders gebruik ik gewoon reinigingspul en een doekje.Siegfried Stahl schreef: ↑26 sep 2025, 17:19 Nee, ik weet hoe ik met grammofoonplaten om moet gaan. En jullie blijkbaar niet.
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Oofje schreef: ↑27 sep 2025, 07:35Ik heb van Rams geleerdSiegfried Stahl schreef: ↑26 sep 2025, 17:19 Nee, ik weet hoe ik met grammofoonplaten om moet gaan. En jullie blijkbaar niet.

Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
1ofthemFaces schreef: ↑27 sep 2025, 10:46Dit is een beproefde methode als platen echt smerig zijn hoor. Bijvoorbeeld als er tijdens het draaien bier overheen is gekomenSiegfried Stahl schreef: ↑26 sep 2025, 17:19 Nee, ik weet hoe ik met grammofoonplaten om moet gaan. En jullie blijkbaar niet.

Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983