Heeft Mark, Maxime, Geert, Diederik, Emiel, Jolande / Tofik, Alexander, Arie, Kees, Marianne of een andere waardeloze politicus weer iets nutteloos besloten? Spuw dan hier uw gal.
MarkS schreef: ↑04 apr 2026, 08:09
Voor degenen die de Guardian niet lezen: Trump heeft gezegd dat zijn “bibliotheek” waarschijnlijk gewoon een hotel wordt
Richardus schreef: ↑04 apr 2026, 08:12
‘I don’t believe in building libraries or museums,’ Trump told reporters. ‘It’s going to be most likely a hotel’
Maar hij moet en zal over Obama heenschijten.
Echt he. En dan dat voortdurende gezeik over Biden. Niet te begrijpen dat zo’n kleinzielig zwak ego zo omhoog is gevallen.
Trump uses abusive language in new post threatening Iranian infrastructure
In a follow-up post on Truth Social, Trump has used abusive language to call on Iran to let ships through the Strait of Hormuz, and threatened to further attack Iranian energy and transport infrastructure. He said:
Tuesday will be Power Plant Day, and Bridge Day, all wrapped up in one, in Iran. There will be nothing like it!!! Open the Fuckin’ Strait, you crazy bastards, or you’ll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah. President DONALD J. TRUMP
- Guardian
Trump said that military action is ultimately helping the people of Iran because “they want to hear bombs because they want to be free”, in response to a question from PBS News’ Liz Landers. https://www.theguardian.com/world/live/ ... ahu-israel
Donald Trump said he was “not at all” concerned about committing possible war crimes as he again threatened to destroy Iran’s bridges and power plants if Tehran does not meet his Tuesday 8pm ET deadline to reopen the strait of Hormuz.
Het zou goed zijn Trump te vermoorden en op die manier daar een burgeroorlog te starten. Dat zou de wereldwijde chaos die nu slechts aan het begin lijkt te staan kunnen indammen.
Ik vraag me af of Rutte nog steeds geen spijt heeft van zijn domme ‘We stand with Israel’ na 7 oktober. Rutte was toen al onderdeel van het probleem. En hij is zo langzamerhand rijp om voor een tribunaal te verschijnen.
Helaas ben ik bang dat Nederland niet gedenazificeerd wordt als dit allemaal achter de rug is over een paar jaar.
iKer schreef: ↑07 apr 2026, 09:32
Het zou goed zijn Trump te vermoorden en op die manier daar een burgeroorlog te starten. Dat zou de wereldwijde chaos die nu slechts aan het begin lijkt te staan kunnen indammen.
Dat denk ik eigenlijk niet.
Dan ontstaat er namelijk een groot machtsvacuüm, en dat zal weinig frisse types aanzuigen. De EU is nog op geen stukken na zo ver om daar in te springen.
Straat van Hormuz open. Balen. System collapse van de kaart. Niet alleen TACO maar nu ook IECO. Doom off.
Enige wat het opgeleverd heeft:
- puppetmaster Netanyahu lacht in z'n vuistje.
- Iraanse volk heeft bruggen, plus hetzelfde fascistische bewind
- de verwende westerse bevolking kan gerust weer achter het stuur kruipen
- Putin kan door met z'n spelletje, Europa kan zich iets veiliger wanen, Oekraïne mag doorploeteren voor de rest
- het neoliberaal kapitalisme is weer geslaagd in hun shock doctrine en de bovenste 0,05% kan weer flink cashen op de wapenindustrie die weer lekker kan bijproduceren en zelfs 3x extra als het plan van systeemopperhoofd Trump erdoor komt, yay! "Hadden we de mensen weer even lekker in de nekklem! Ha! En die prijzen dalen we nooit terug naar het oude niveau, lekker uitzuigen die paupers, alles voor bassie! En straks hoeven we ze niet meer te zien of ruiken zelfs want gaan wij naar de maan, nanananana!"
Onze kwetsbaarheid op dit terrein is toch wel weer heel duidelijk geworden. De overgang naar duurzame energie heeft zeer zeker een nieuwe boost gekregen.
Het was wel weer triest om te zien dat de meeste mensen alleen maar bezig zijn met hun iets verslechterde financiële positie in een land dat nog altijd baadt in weelde en luxe, terwijl er ook vele mensen wonen in de gebieden waar het nu bommen regent. Solidariteit is ver te zoeken.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
Dan ontstaat er namelijk een groot machtsvacuüm, en dat zal weinig frisse types aanzuigen. De EU is nog op geen stukken na zo ver om daar in te springen.
Het gaat toch gebeuren, vermoorde Trump of niet. They better get ready.
De onfrisse types staan al klaar: Israel, China, India, Rusland. En wat kleinere machten zoals Noord-Korea en Iran. Zover geen echt nieuws.
Israel is tot de tanden bewapend dus zal het Midden-Oosten overheersen, de regio waar de US vrijwel voortdurend oorlogen start. Ook daar geen nieuws dus. China zal Azië meer gaan beheersen.
Zover de voorspellingen van iKer.
Voor een abonnement op wekelijkse duidingen bij wat hij ziet in zijn glazen bol: PM me.
Tot eind deze maand maar liefst 28% korting!
Het gaat toch gebeuren, vermoorde Trump of niet. They better get ready.
Dus beter Trump nog even heel laten, zodat er wat meer tijd is om ready te getten.
Donald Trump launches extraordinary attack on Pope Leo calling him ‘weak’ and ‘terrible’
President Donald Trump has delivered an extraordinary broadside against Pope Leo XIV, saying he didn’t think the US-born leader of the Catholic church was “doing a very good job” and that he was “a very liberal person”, while also suggesting the pontiff should “stop catering to the Radical Left”. https://www.theguardian.com/world/2026/ ... p-pope-leo
...
But then, one of the defining characteristics of the Trump era is that persistent feeling that you might be asked to look back on it from a worse place and ask yourself: be honest, were there any warning signs? Nope, nope – none at all. I mean, the vice-president is kinda telling the pope the Vatican’s a nice place and it’d be a real shame if anything happened to it; the president has a God complex and posts illustrations just in case you didn’t get the point; and the defence secretary smites your earholes with Bible quotes that actually turn out to be from Pulp Fiction and literally has Crusades tattoos all over his man-tits. But yeah – came totally out of the blue. Who knew?
- Marina Hyde https://www.theguardian.com/commentisfr ... atholicism
Dat Trump is verkozen is het bewijs dat het gemiddelde kiezerspubliek ontoerekeningsvatbaar is.
Ik bedoel: hij heeft nota bene een coup gepleegd toen hij verloor. Is meermalen veroordeeld. Was dikke maatjes met Epstein. Liegt alles aan elkaar.
En toch stemt een meerderheid van het publiek op zo'n volkomen geschifte idioot,
Het is toch een beetje hetzelfde met de BBB, FvD en de PVV hier. Je wéét gewoon dat ze incapabel zijn. Ze stralen dat uit. Vooral BBB en PVV herbergt een groot aantal idioten. Bij FvD heb ik nog het vermoeden dat sommigen enig intellectueel inzicht bezitten. Ik ril al bij de gedachte dat we na dit kabinet weer dat soort clowns aan de macht krijgen hier.
Siegfried Stahl schreef: ↑17 apr 2026, 17:14
Bij een postje over het pulp fiction gebed van Hegseth stond de vraag of hij ook had afgesloten met "motherfucker".