Wat lees je nu?
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Re: Wat lees je nu?
Tip trouwens om leuke/goeie kinderboeken te ontdekken: De Grote Vriendelijke Podcast https://degrotevriendelijkepodcast.nl/ en hun jaarlijkse lijst de GV100 https://degrotevriendelijkepodcast.nl/gv100-2025/
The company of women with opinions and fat asses.
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Feck!
- Krautsurfer
- Meganerd
Nee, nog niet.
Ik houd me aanbevolen!
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- Krautsurfer
- Meganerd
Weet je al wanneer je komt?
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- Krautsurfer
- Meganerd
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
The Japanese novelist Haruki Murakami will publish his first novel to feature a woman as the main character this summer.
The Tale of Kaho will be published in Japan on 3 July, with an ebook edition released the same day. A UK edition has not yet been announced.
https://www.theguardian.com/books/2026/ ... le-of-kaho
The Tale of Kaho will be published in Japan on 3 July, with an ebook edition released the same day. A UK edition has not yet been announced.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Gelukkig, want ik ben inmiddels door al zijn fictie heen!Richardus schreef: ↑24 apr 2026, 19:54 The Japanese novelist Haruki Murakami will publish his first novel to feature a woman as the main character this summer.
Leest als een trein. Vanmiddag begonnen en nu al op bladzijde 86. Van Dis toont zich niet altijd op zijn meest charmant, hij doet lelijk over Ernie, mag geen scheten en boeren laten van de liefde van zijn leven en verfraait dat het een lieve lust is. Hij speelt een spel met de werkelijkheid en doet precies wat literatuur vermag. Zeer lezenswaardig dus.
This country makes it hard to fuck.
Voor mijn lijst heb ik drie boeken van hem gelezen. Ik deed mijn mondeling in 1993. Ik las Zilver en Nathan Sid, maar de derde kan ik me niet herinneren. Raar.
Van Maarten 't Hart weet ik ze nog wel. Een vlucht regenwulpen, De kroongetuige en De jacobsladder. Ik vond zijn schrijfstijl indrukwekken (nooit het woord indringend gebruiken), maar heb daarna nooit meer iets van hem gelezen. De schrift betwist staat in de kast, maar dat ga ik pas lezen als ik met pensioen ben.
Van Maarten 't Hart weet ik ze nog wel. Een vlucht regenwulpen, De kroongetuige en De jacobsladder. Ik vond zijn schrijfstijl indrukwekken (nooit het woord indringend gebruiken), maar heb daarna nooit meer iets van hem gelezen. De schrift betwist staat in de kast, maar dat ga ik pas lezen als ik met pensioen ben.
This country makes it hard to fuck.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Nou vooruit, dan ga ik het misschien ook een kans geven.gung ho schreef: ↑26 apr 2026, 19:48
Leest als een trein. Vanmiddag begonnen en nu al op bladzijde 86. Van Dis toont zich niet altijd op zijn meest charmant, hij doet lelijk over Ernie, mag geen scheten en boeren laten van de liefde van zijn leven en verfraait dat het een lieve lust is. Hij speelt een spel met de werkelijkheid en doet precies wat literatuur vermag. Zeer lezenswaardig dus.
Ik ben al halverwege!Rainy Day Woman schreef: ↑20 apr 2026, 19:19
De week waarin Mot een duikboot vond, begon redelijk normaal. Saai zelfs. Dat was niet zo gek. Er moest heel wat gebeuren voordat ze haar grote vondst zou doen. Ze had nog niet eens een magneet.
Mot heet eigenlijk Vlinder. Maar zo noemt alleen haar moeder haar nog. Die wil het liefst een opgeruimd, luchtig kind in een jurkje. Mot is zo niet. Mot houdt van zwarte kleren en van de oude, rommelige stad waarin ze opgroeit. Uit opstandigheid koopt ze van haar spaargeld een magneet om mee te vissen in het oude kanaal. Ze vindt een kleine, roestige duikboot. Die duikboot is het begin van een groots avontuur, waarbij Mot de punk-acrobaten van De Werf ontmoet, ze het tegen een machtige miljardair opneemt en ze haar moeder beter leert kennen.
Mot en de metaalvissers is een origineel en betoverend verhaal, dat zich nét niet in onze wereld afspeelt. Over de rafelrandjes van een stad, over jezelf kunnen zijn en over roest. Heel veel roest.
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
(klaz*) schreef: ↑03 mei 2026, 14:18Ik ben al halverwege!Rainy Day Woman schreef: ↑20 apr 2026, 19:19
De week waarin Mot een duikboot vond, begon redelijk normaal. Saai zelfs. Dat was niet zo gek. Er moest heel wat gebeuren voordat ze haar grote vondst zou doen. Ze had nog niet eens een magneet.
Mot heet eigenlijk Vlinder. Maar zo noemt alleen haar moeder haar nog. Die wil het liefst een opgeruimd, luchtig kind in een jurkje. Mot is zo niet. Mot houdt van zwarte kleren en van de oude, rommelige stad waarin ze opgroeit. Uit opstandigheid koopt ze van haar spaargeld een magneet om mee te vissen in het oude kanaal. Ze vindt een kleine, roestige duikboot. Die duikboot is het begin van een groots avontuur, waarbij Mot de punk-acrobaten van De Werf ontmoet, ze het tegen een machtige miljardair opneemt en ze haar moeder beter leert kennen.
Mot en de metaalvissers is een origineel en betoverend verhaal, dat zich nét niet in onze wereld afspeelt. Over de rafelrandjes van een stad, over jezelf kunnen zijn en over roest. Heel veel roest.![]()
Ik ben over driekwart en het gaat nog heel spannend worden!
In de ebookversie staat een spelfout die niet in de hardcover staat ('vindt de tunnel')! 
- Rainy Day Woman
- Forum Diva
Die heb ik in het luisterboek ook niet gehoord!
Spoiler!
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.