Mijn dag
Re: Mijn dag
Weeeekeeeeeend! 
-
roadrunner
- Forumjunk

Ik leef in mijn eigen tijdzone! 
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
- MarkS
- Knuffelnerd
- Contacteer:
Twee uur geleden een tennisbal in m’n oog gekregen bij een introductielesje padelle (ik spreek de laatste n nooit uit).
Doet nog steeds verdomde pijn.
Doet nog steeds verdomde pijn.
Feck!
- Krautsurfer
- Meganerd
Voor mij ook, al is het slechts één dagje.
Zaterdag weer werken.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Dat schijnt ook een vrij veel voorkomende blessure bij squash. Spellen met een racket zijn dom en gevaarlijk.
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
De buren (andere buren dan de terrorgeluidachterburen, fijne buren wel) hebben een airco gekocht en op hun dak gezet. Net boven ons terrasje. Constante zoem.
Het is gedaan met de stilte.
Ik ben wanhopig.
Het is gedaan met de stilte.
Ik ben wanhopig.
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Aaargh.
Sterkte, no.9. 
Verschrikkelijk. Sterkte. Kun je je huis niet met overwaarde verkopen zodat je iets nieuws kunt aanschaffen, op de hei ofzo? Wordt wel druk daar onderhand...

Misschien is er nog iets te bedenken dat ze hem daar niet zomaar mogen neerzetten uit risico voor draagvermogen van het dak? Eerder nog dan iets met geluidsoverlast, zal wel binnen toelaatbare dB liggen wrs
Misschien is er nog iets te bedenken dat ze hem daar niet zomaar mogen neerzetten uit risico voor draagvermogen van het dak? Eerder nog dan iets met geluidsoverlast, zal wel binnen toelaatbare dB liggen wrs
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Ik wil geen noisecancelling, ik wil stilte. Misschien zijn er geluidsschermen ofzo. Of anders zelfmoord, dat kan natuurlijk ook nog altijd.
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
-
roadrunner
- Forumjunk

Misschien staat hier nog wat bruikbaars tussen: https://www.achmearechtsbijstand.nl/won ... pomp-airco
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Toch zijn je inzendingen voor de tracklist van de afgelopen 10 jaar qua klank en geluid volledig identiek met het vrolijke gesnor van een airco. Selectieve verontwaardiging?
Johnny Lydon 1983
Johnny Lydon 1983
Dank je wel!(klaz*) schreef: ↑28 mei 2026, 20:12 Misschien staat hier nog wat bruikbaars tussen: https://www.achmearechtsbijstand.nl/won ... pomp-airco
Siegfried Stahl schreef: ↑28 mei 2026, 20:14Toch zijn je inzendingen voor de tracklist van de afgelopen 10 jaar qua klank en geluid volledig identiek met het vrolijke gesnor van een airco. Selectieve verontwaardiging?
Klinkt als een klassiek gevalletje 'payback time' van de buren.Number9 schreef: ↑28 mei 2026, 20:17Siegfried Stahl schreef: ↑28 mei 2026, 20:14Toch zijn je inzendingen voor de tracklist van de afgelopen 10 jaar qua klank en geluid volledig identiek met het vrolijke gesnor van een airco. Selectieve verontwaardiging?![]()
Probleemwolf
Wij hebben helemaal een absurde vorm van geluidsoverlast de laatste weken.
Er heeft zich in de sloot nabij ons huis een nijlgans genesteld met extreme territoriumdrift en moederlijke bescherming van haar pullen.
Het gevolg is dat alles als potentiële bedreiging wordt beschouwd wat concreet inhoudt dat dat beest de hele dag, en nacht! met het volume van een brulaap loopt te kwaken en daarmee de hele buurt wakker houdt.
Het is dat ik Partij voor de dieren stem want anders had ik deze exoot als een PVV' er over de grens geschopt, terug naar Egypte.
Er heeft zich in de sloot nabij ons huis een nijlgans genesteld met extreme territoriumdrift en moederlijke bescherming van haar pullen.
Het gevolg is dat alles als potentiële bedreiging wordt beschouwd wat concreet inhoudt dat dat beest de hele dag, en nacht! met het volume van een brulaap loopt te kwaken en daarmee de hele buurt wakker houdt.
Het is dat ik Partij voor de dieren stem want anders had ik deze exoot als een PVV' er over de grens geschopt, terug naar Egypte.
Probleemwolf
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Zal mijn zus eens vragen of zij je kan helpen, de PvdD kan daar weinig op tegen hebben.

“The forest was shrinking but the trees kept voting for the axe, for the axe was clever and convinced the trees that because his handle was made of wood he was one of them.”
- Krautsurfer
- Meganerd
Fuck.
Al forummend weer een halte te lang blijven zitten.

Al forummend weer een halte te lang blijven zitten.
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Een perfecte dag
Na 7 uur nog 2 uur doorgeslapen -en gedroomd, flink ook, geweldig. Na koffie en ontbijt naar het station, zonder vouwfiets deze keer want besloten eens weer een ov-fiets te nemen vanwege de plannen. Ik hoefde enkel van Haarlem naar het strand en weer terug te fietsen, en wilde daarna een filmpje doen in A'dam en weinig zin m'n fiets daar te stallen plus alle gedoe in de treinen op het hele dagtraject.
In Haarlem bleek ov-fiets tegenwoordig op een slimme elektronische manier te gaan, toppie, prima fietsen ook tegenwoordig (was voor mij meer dan 10-12 jaar geleden).
Bij Parnassia direct gescoord qua doelsoort duinparelmoervlinder. Dozijn op de ossentong bij de parkeerplaats. Makkelijker dan de veldparelmoervlinder bij Enschede gister, die ik niet heb gezien. Hier was het door de koelte wel lastig eentje met gesloten vleugels te kieken, want die onderkant is zo mooi. Met enig geduld wel gelukt natuurlijk. Nog geen kleine parelmoer gezien.
Daarna had ik een duinwandeling van een uurtje gepland, om de rest van de planning te laten slagen. Bij het Vogelmeer had ik een tussenstop om de gok te wagen op de daar aanwezige grauwe fitis. Rustig tegen een duin gaan zitten wachten en warempel na een minuut of 10 zong hij een paar strofen en was even mooi vrij op een tak te zien. Precies op schema voor mij om weer door te lopen. Kickuh.
Onderweg, heerlijk door de duinen, nog een duinparelmoervlinder en nog een stuk of 5 van de kleine variant gezien. Mooi. Nog even zee getuurd, voor meer had ik vandaag geen tijd (ff pootjebaden of strandwandeling bv).
Ik was paar minuutjes over tijd weer bij de fiets. Ontdekt dat de test met nieuw wandelshirt voor heet weer geslaagd was (nauwelijks natte rug). Terug naar Haarlem had ik wind mee, fietste zalig. Op het station precies rond de tijd die ik voor ogen had. In A'dam bij Eye kleine 10 minuutjes voor de zaal openging, perfect.
Film was fantastisch, lekkerste van de kleinere zalen daar ook (zaal 3, best groot nog). Een trein die ik misschien nog net had kunnen halen, reed überhaupt niet dus kon rustig aan doen. Bang voor geprop maar viel mee, tot momentje Almere zonet waar al gewaarschuwd werd voor volle trein. Maar ik ben onderhand expert inschatten waar deur 1e klas terechtkomt aan het perron dus ik zat al voor de goegemeente binnenstormde
Als alle dagen eens zo perfect op rolletjes liepen...heerlijk.
In Haarlem bleek ov-fiets tegenwoordig op een slimme elektronische manier te gaan, toppie, prima fietsen ook tegenwoordig (was voor mij meer dan 10-12 jaar geleden).
Bij Parnassia direct gescoord qua doelsoort duinparelmoervlinder. Dozijn op de ossentong bij de parkeerplaats. Makkelijker dan de veldparelmoervlinder bij Enschede gister, die ik niet heb gezien. Hier was het door de koelte wel lastig eentje met gesloten vleugels te kieken, want die onderkant is zo mooi. Met enig geduld wel gelukt natuurlijk. Nog geen kleine parelmoer gezien.
Daarna had ik een duinwandeling van een uurtje gepland, om de rest van de planning te laten slagen. Bij het Vogelmeer had ik een tussenstop om de gok te wagen op de daar aanwezige grauwe fitis. Rustig tegen een duin gaan zitten wachten en warempel na een minuut of 10 zong hij een paar strofen en was even mooi vrij op een tak te zien. Precies op schema voor mij om weer door te lopen. Kickuh.
Onderweg, heerlijk door de duinen, nog een duinparelmoervlinder en nog een stuk of 5 van de kleine variant gezien. Mooi. Nog even zee getuurd, voor meer had ik vandaag geen tijd (ff pootjebaden of strandwandeling bv).
Ik was paar minuutjes over tijd weer bij de fiets. Ontdekt dat de test met nieuw wandelshirt voor heet weer geslaagd was (nauwelijks natte rug). Terug naar Haarlem had ik wind mee, fietste zalig. Op het station precies rond de tijd die ik voor ogen had. In A'dam bij Eye kleine 10 minuutjes voor de zaal openging, perfect.
Film was fantastisch, lekkerste van de kleinere zalen daar ook (zaal 3, best groot nog). Een trein die ik misschien nog net had kunnen halen, reed überhaupt niet dus kon rustig aan doen. Bang voor geprop maar viel mee, tot momentje Almere zonet waar al gewaarschuwd werd voor volle trein. Maar ik ben onderhand expert inschatten waar deur 1e klas terechtkomt aan het perron dus ik zat al voor de goegemeente binnenstormde
Als alle dagen eens zo perfect op rolletjes liepen...heerlijk.
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Al die CO2-uistoot voor het twitchen van een paar kutvlindertjes! Weet je wel wat dat opwekken van al die electriciteit voor jouw trein kost? En voor het produceren van een OV-fiets?
Laat staan zo’n filmzaal, die apart voor films gebouwd wordt. Weet jij wel hoeveel CO2 de bouwsector jaarlijks uitstoot? Dat is dus alleen maar omdat types zoals jij zo nodig helemaal naar Amsterdam willen komen om films te kijken.
Ik hoop niet dat je nog een hotdog naar binnen gewerkt hebt in de pauze. Anders ging ik helemaal los. Vervuiler!
Laat staan zo’n filmzaal, die apart voor films gebouwd wordt. Weet jij wel hoeveel CO2 de bouwsector jaarlijks uitstoot? Dat is dus alleen maar omdat types zoals jij zo nodig helemaal naar Amsterdam willen komen om films te kijken.
Ik hoop niet dat je nog een hotdog naar binnen gewerkt hebt in de pauze. Anders ging ik helemaal los. Vervuiler!
Make Peace Not War
Ah, het was wel binnengekomen dus destijds, mooi zo 
Stinkbak al gedumpt? Spanjetripjes al per trein/bus? Gewone fiets naar Bargerveen (of fiets überhaupt...)?
Je krijgt als nazitreinmedewerker toch wel een treinpas, of korting? Kun je zó vanuit het pittoreske Mmmmm naar Utrecht e.d. Laat je rijden!
Stinkbak al gedumpt? Spanjetripjes al per trein/bus? Gewone fiets naar Bargerveen (of fiets überhaupt...)?
Je krijgt als nazitreinmedewerker toch wel een treinpas, of korting? Kun je zó vanuit het pittoreske Mmmmm naar Utrecht e.d. Laat je rijden!
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Nothing to be done
¯\_(ツ)_/¯
Ik krijg geen NS-pas maar reis gratis naar Zwolle.
Met de dieselprijzen van aantal weken geleden was de trein goedkoper dus heb ik de trein genomen. Op dit moment is de auto goedkoper voor mij.
Maar omdat het rijden per trein ook ontspannen is rijd ik soms per trein (of per bus, voor concerten in Groningen).
Met de dieselprijzen van aantal weken geleden was de trein goedkoper dus heb ik de trein genomen. Op dit moment is de auto goedkoper voor mij.
Maar omdat het rijden per trein ook ontspannen is rijd ik soms per trein (of per bus, voor concerten in Groningen).
Make Peace Not War
En deze zomer ga ik met twee dochters naar Asturias (Spanje). Dat is goedkoper dan met het vliegtuig of de trein. Kan helaas niet in een dag, dus ik zal nog overnachting moeten boeken.
Make Peace Not War