Welk concert heb je het laatst gezien?

Naar een concert geweest? Schrijf hier je verslag. Waarom was het goed? Wat viel er tegen?
Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 21 jun 2026, 23:06

Dude...

Nu moet je naar Amsterdam.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 22 jun 2026, 06:03

Maar hoe was het? :drink:
Feck!

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 22 jun 2026, 06:10

Ik zal het je besparen.

Ga je nu donderdag naar Paradiso?
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 22 jun 2026, 07:30

Nee, dat is gezins-organisatories niet mogelijk.
Feck!

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 22 jun 2026, 07:39

Dat is kut voor je. Erg kut.

Dan ga ik later vandaag nog wel ff wat typen, als je dat trekt en het wel wilt weten. Je kunt ook al deze lezen, is een mooie en treffend https://www.invisibleoranges.com/sunn-o ... ert-review
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 22 jun 2026, 08:03

Ja hoor, is goed.
Feck!

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 22 jun 2026, 19:07

Ok, waar bovenstaande dus over ging:

Sunn o))) @ Oosterpoort, Groningen

De eerste aanblik was al imposant; een halfronde batterij aan buizenversterkers en eh, monitors heten dat? Ik ben atechnisch. Prachtig aanzicht en als Sunn-ervarene kon je je enkel verheugen in wat je wist, nou ja; hoopte dat zou komen.

Eerst maakten Steve Moore en Natasa Grujovic meditatief mooie melodietjes. En Moore gaf ons een lieflijk preekje over hoe een concert een heilige bijeenkomst is, waar luisteraar en artiest door elkaar te vinden een bijzondere belevenis kunnen creëren. Een perfect theoretisch opwarmertje voor Sunn natuurlijk.

Die startten met een compilatietapeje met de lolligste momenten van Venom. Korte ragnummertjes met droog gebral tussendoor, een mooie antoniem voor wat de beide monniken van de drone brengen. Dit alles met hevig rookgespuit uit hun eigen rookmachine, diverse richtingen op, prachtige wolken samenkomend stoom vormend in tralies van licht. Sowieso verheugde ik me ook op de lichtshow. Sinds enkele tours werken ze samen met een Franse lichtartiest die er veelal iets prachtigs van maakt.

Vaag zichtbaar in de rook verschenen O'Malley en Anderson ten tonele. En sloegen hun gitaren aan...Hun Gitaren. Omfg. Dat geluid direct. Het ging door merg en been. Zo ontzaglijk hard. Ik had het gevoel of ik dood ging en dacht "nu ben ik weer thuis". De rillingen gingen door en over m'n lijf, kippenvel op de huid en tranen in de ogen. Zaligheid. En dat nog...wat, uurtje misschien, 70 minuten?

Wie hen kent en live ervaren heeft, begrijpt ongeveer wat er kwam. Ik vraag me altijd wel af of iedereen wel net zo kan meevibreren als mij nu heerlijk lukte. Sommigen sowieso niet, die haalden biertjes of keken op hun telefoon. Maar ik gun het iedereen. Ik kreeg m'n ogen enkel nog open om te kijken naar het prachtig afwisselende licht; stralen, gloed, strobe met rook van achter de monitors en zijkant het was een schouwspel van puur genot.
Het geluid...kwam van overal. Gek genoeg vooral van achteren. De grote zaal was verkleind met zwarte doeken en dat bracht het beste naar voren van die speciaal voor klassiek gemaakte zaal; de akoestiek was ongelooflijk. De trillingen kwamen overal vandaan en gingen overal doorheen. Golven raakten elkaar, versterkten elkaar en vormden nieuwe klanken. Van het onmogelijk zwaarste gerommel tot zuivere klanken die in feedback nieuwe onvermoede lagen creëerden... Ik was volkomen in extatische trance en kon enkel me mee laten voeren.

Twee of drie keer lasten ze een stilte in. Bij de eerste leek het of ze stopten maar maakten een paar losse uitbarstingen waarbij eentje zo goed raak was dat het voelde of het geluid uít míj kwam. Het kwam precies evenredig van rond mij en kapselde me in één klap in. Het was maar goed dat ik m'n Tena aan had.

En voor de goede verstaander, luisteraar, meeresonerende novice, waren er zeker structuren, riffs zelfs soms te horen, en in de hele set een opbouw waarin het klonk of ze alle mogelijkheden van hun registers verkenden. Hoe verder in de show, hoe onvoorstelbaarder het geluid werd, hoe meer onbegrijpelijke klanken ze teweegbrachten door de tonen met elkaar tot leven te laten brengen. Tot de laatste, kortste, akte eigenlijk vrijwel grotendeels uit zuivere noten bestond in de vreemdste registers die een bizar diepgelaagde structuur voortbrachten...en langzaam wegstierven.

Ik kan niet goed uitdrukken wat dit was. Ik heb ze vaak meegemaakt, en ik heb het idee dat ze nog altijd groeien en zichzelf perfectioneren. Vroeger ging het om de herrie, nu is het pure geluidskunst (én licht plus rook, zo mooi) waarbij ze de grenzen van geluid verkennen en ver over gaan van wat je mogelijk acht met gitaren en versterkers. Als je je erin kunt, dúrft, laten gaan heb je een beleving die religieus, extatisch, sacraal te noemen is. Ik was de tijd allang kwijt, die vervormden ze (lichtsnelheid ook volgens mij, ik zag het unduleren in de lucht; geluid dat licht vertraagt) en ik had het gevoel dat ik er al vele vele uren (4 a 5 voor m'n gevoel) stond, het hadden ook dagen kunnen zijn en van mij had het gemogen. Na bijgekomen te zijn bleken het twee (2!) luttele uren geweest te zijn. Twee uren volkomen sonic bliss. Ik wil er wel in wonen.

Onvoorstelbaar was het. Rustig qua publiek, perfecte zaal voor iets als dit, ongelooflijke set... Dit was een memorabele voor het bovenin in het boekje.

Ik heb als anti-tour/festivalshirter notabene het tourshirt gekocht, mooie boomdesign van laatste album. Nog beetje extra hun bestaan stimuleren. Hopelijk door in het ritme en dan over 2 jaar weer live ergens ervaren.
Laatst gewijzigd door Richardus op 22 jun 2026, 19:19, 2 keer totaal gewijzigd.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 22 jun 2026, 19:07

Sorry, mark. Ik had de ervaring graag met je gedeeld.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 22 jun 2026, 21:54

Uncle Acid was ook leuk :mumble:
Feck!

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 23 jun 2026, 05:59

Ben je dât óók vergeten?! Wat heb jij deze dagen, dude!?
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 23 jun 2026, 06:01

Ik moet wel ff denken aan Pigsx7 morgen. Blijft amateuristisch dat Vera geen infomail doet vantevoren, die deed Spot tenminste nog maar dan 4 dagen ofzo vantevoren al, beetje gek vroeg. Stond niet eens tijdsschema van vp-hp in :roll:
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 23 jun 2026, 08:01

Nee, dat ben ik niet vergeten. Zoiets overkomt me natuurlijk niet twee keer (Tenminste: niet binnen een jaar..)
Ik krijg wel mails van tevoren hoor.
Feck!

Gebruikersavatar
(klaz*)
Meganerd
Berichten: 42321
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:21

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door (klaz*) » 23 jun 2026, 08:04

MarkS schreef: 23 jun 2026, 08:01 (Tenminste: niet binnen een jaar..)
:lol:

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 24 jun 2026, 06:16

MarkS schreef: 23 jun 2026, 08:01 Nee, dat ben ik niet vergeten. Zoiets overkomt me natuurlijk niet twee keer (Tenminste: niet binnen een jaar..)
Ik krijg wel mails van tevoren hoor.
Ik idd ook, besef me nu dat dat vorige keer ook al zo was :up:

Was Uncle Acid dan wel echt leuk, omdat je :mumble: erbij zette leek het van niet
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 24 jun 2026, 07:18

Richardus schreef: 22 jun 2026, 19:07 een paar losse uitbarstingen waarbij eentje zo goed raak was dat het voelde of het geluid uít míj kwam. Het kwam precies evenredig van rond mij en kapselde me in één klap in.
Eigenlijk keerde Sunn je dus gewoon binnenstebuiten :eek: :clap:
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 24 jun 2026, 07:57

Richardus schreef: 24 jun 2026, 06:16
MarkS schreef: 23 jun 2026, 08:01 Nee, dat ben ik niet vergeten. Zoiets overkomt me natuurlijk niet twee keer (Tenminste: niet binnen een jaar..)
Ik krijg wel mails van tevoren hoor.
Ik idd ook, besef me nu dat dat vorige keer ook al zo was :up:

Was Uncle Acid dan wel echt leuk, omdat je :mumble: erbij zette leek het van niet
Dat deed ik omdat ik afgunstig was.
Feck!

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 24 jun 2026, 08:44

Aaaah zooooo :up:
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 24 jun 2026, 22:05

Pigsx7 @ Vera. Sterke liveband met dikke sound, was leuk ouderwets zweterig feestje. Muzikaal heeft het weinig bijzonders om het lijf, soort bierrock met midtempo passages/nummers die mij het beste bevielen, maar gewoon lekker op z'n tijd. Het voltallige publiek, oa opvallend veel studenten, smulde ervan. Gezellig :)
Laatst gewijzigd door Richardus op 24 jun 2026, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 24 jun 2026, 22:15

Ja, was leuk. Ik dacht dat ze Australies waren :drink:
Feck!

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 24 jun 2026, 22:18

Niet vergeten?! :eek:

:drink:
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 24 jun 2026, 22:39

:finger:
Feck!

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14349
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 00:39

Orville Peck maakte de verwachtingen helemaal waar! Wat een held, wat een geweldenaar :worship:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 25 jun 2026, 06:03

Welke verwachtingen? Want ik ken het niet, wat was er heldhaftig aan?
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
(klaz*)
Meganerd
Berichten: 42321
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:21

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door (klaz*) » 25 jun 2026, 07:48

Dat is die gemaskerde countryzanger.

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14349
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 07:50

Richardus schreef: 25 jun 2026, 06:03 Welke verwachtingen?
Mijn verwachtingen :)
Richardus schreef: 25 jun 2026, 06:03 Want ik ken het niet
¯\_(ツ)_/¯
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Flaaks
Forum Diva
Berichten: 22760
Lid geworden op: 03 jan 2009, 21:54

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Flaaks » 25 jun 2026, 07:53

Richardus schreef: 25 jun 2026, 06:03 ... wat was er heldhaftig aan?
:drink:
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.

Gebruikersavatar
frobbert
Knuffelnerd
Berichten: 14349
Lid geworden op: 26 jul 2009, 14:48

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door frobbert » 25 jun 2026, 08:48

Om U een indruk te geven (nee, de filmpjes zijn niet van mij)


Echt, wat was dit goed :love:
“I tell you, we are here on Earth to fart around, and don't let anybody tell you different.”
― Kurt Vonnegut, A Man Without a Country

Gebruikersavatar
Siegfried Stahl
Meganerd
Berichten: 45023
Lid geworden op: 20 jan 2009, 17:36
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Siegfried Stahl » 25 jun 2026, 09:01

:clap: Binnenkort ook naar Garth Brooks?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983


[quote=Krautsurfer post_id=747557 time=1780944109 user_id=95]
Fervid is een steengoede band.
[/quote]

Richardus
Meganerd
Berichten: 84062
Lid geworden op: 02 jan 2009, 17:34

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door Richardus » 25 jun 2026, 10:20

Waarom hangt er spaghetti uit z'n neus? :drink:
aka Ri'shad, Parel van het Noordoosten

Nothing to be done

¯\_(ツ)_/¯

Gebruikersavatar
MarkS
Knuffelnerd
Berichten: 14260
Lid geworden op: 30 mar 2009, 15:30
Locatie: Corrievorrie
Contacteer:

Re: Welk concert heb je het laatst gezien?

Bericht door MarkS » 25 jun 2026, 10:52

Siegfried Stahl schreef: 25 jun 2026, 09:01 :clap: Binnenkort ook naar Garth Brooks?
Of Kinky Friedman? Dat moet jou toch ook wel aanspreken :drink:
Oh, die is overmorgen twee jaar dood...
Feck!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten