Jan Peter morgen bij het oud vuil?
Re: Jan Peter morgen bij het oud vuil?
Het zou inderdaad wel eens een met voorbedachte rade broedermoord kunnen worden binnen het CDA.
Verhagen als raskatholiek zal daar niet al te veel moeite mee hebben, schat ik in. Laatste nieuws om 2 uur;
Balkenende leek overstag te gaan en in te stemmen met een nieuwe verklaring, maar nu liggen de CDA ministers dwars.
Zou mij niet verbazen wanneer dit vooral de ministers zijn uit het zuiden van ons land. Katholieken hebben geleerd om vol te houden dat ze niets fout hebben gedaan. Grootste voorbeeld is natuurlijk de kerk en haar leiders zelf, die nu eenmaal in hun eigen onfeilbaarheid geloven. Zoals iemand in de krant gister al schreef, de kerk bestaat al meer dan duizend jaar,die leiders zaten daar niet voor niets, ze zullen het wel het beste weten.
Kijk die kadaverdiscipline en gehoorzaamheid die zijn wij grotendeels kwijt geraakt, tot groot verdriet van ..... onze leiders.
Verhagen als raskatholiek zal daar niet al te veel moeite mee hebben, schat ik in. Laatste nieuws om 2 uur;
Balkenende leek overstag te gaan en in te stemmen met een nieuwe verklaring, maar nu liggen de CDA ministers dwars.
Zou mij niet verbazen wanneer dit vooral de ministers zijn uit het zuiden van ons land. Katholieken hebben geleerd om vol te houden dat ze niets fout hebben gedaan. Grootste voorbeeld is natuurlijk de kerk en haar leiders zelf, die nu eenmaal in hun eigen onfeilbaarheid geloven. Zoals iemand in de krant gister al schreef, de kerk bestaat al meer dan duizend jaar,die leiders zaten daar niet voor niets, ze zullen het wel het beste weten.
Kijk die kadaverdiscipline en gehoorzaamheid die zijn wij grotendeels kwijt geraakt, tot groot verdriet van ..... onze leiders.
Een echte heer gaat eenzaam zijn eigen weg.
@Hensup
Ik ben helemaal geen koffiedikkijker (itt tot jou).
Ik constateer dat er een rapport ligt en ik concludeer dat Balkenende zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Hoe moeilijk kan het zijn, Louise?
Ik begin alweer een beetje moe van je te worden.
Ik ben helemaal geen koffiedikkijker (itt tot jou).
Ik constateer dat er een rapport ligt en ik concludeer dat Balkenende zijn verantwoordelijkheid niet neemt.
Hoe moeilijk kan het zijn, Louise?
Ik begin alweer een beetje moe van je te worden.
Make Peace Not War
Hij heeft zijn verantwoordelijkheid destijds genomen. Alleen jij beweert dat iemand anders wel 'nee' zou hebben verkocht. Heb jij wel oog voor internationale verhoudingen, iKerverrekijker?
Laatst gewijzigd door Hensup op 13 jan 2010, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Verre familie van
Op Radio 1 werd zojuist geopperd dat de haviken (neocons) van het CDA JP terugfloten.jackN schreef:Het zou inderdaad wel eens een met voorbedachte rade broedermoord kunnen worden binnen het CDA.
Djek de Vries is calvinist, of ik eet mijn schoen op.*
En De Slang is natuurlijk ook havik. En Djiep de Hoep Sjeffer is ook havik (en katholiek).
Ik denk btw wèl dat Katholiek/Havik niet toevallig is: de calvinisten kwamen uit CHU en ARP, en de ex-ARP-ers in mijn familie (vrijwel iedereen van de generatie voor mij) zijn vaak ex-CDA-ers, omdat ze CDA niet sociaal genoeg vinden. Dus calvinisten zouden makkelijk gemiddeld iets minder rechts kunnen zijn.
* Wiki: "Jack de Vries is getrouwd en heeft twee zonen. Hij is lid van de Nederlands Gereformeerde Kerken."
Make Peace Not War
Jawel hoor, alleen zijn mijn principes iets minder makkelijk in te ruilen voor 'internationale verhoudingen', meisje Sianna.Hensup schreef:Hij heeft zijn verantwoordelijkheid destijds genomen. Alleen jij beweert dat iemand anders wel 'nee' zou hebben verkocht. Heb jij wel oog voor internationale verhoudigen, iKerverrekijker?
Make Peace Not War
- Billy Blitzkrieg
- Forum Diva
Wellicht is hensup niet helemaal op de hoogte van het gegeven dat het gros van de Europese landen destijds heeft gekozen NIET deel te nemen aan de oorlog?Hensup schreef:Hij heeft zijn verantwoordelijkheid destijds genomen. Alleen jij beweert dat iemand anders wel 'nee' zou hebben verkocht. Heb jij wel oog voor internationale verhoudingen, iKerverrekijker?
(Wat een ontzettende hoeveelheid domme oetlullen zitten hier toch op dit forum
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie
Het gaat toch niet om deelname? Ik heb het over de internationale verhouding die Nederland aangaat.
Verre familie van
- Billy Blitzkrieg
- Forum Diva
Bijna alle west europese landen zijn bondgenoot van de VS, en toch hebben veel van die landen gekozen niet deel te nemen aan deze onwettige oorlog. Daarmee is uw argument van internationale verhoudingen volkomen vervallen.
Maar veel van deze landen hadden dan ook geen buitenlandse minister die Jaap de Hoop Scheffer heette. Hét grootste schoothondje van de VS aller tijden, die tevens aasde op het NAVO leiderschap.
Uit de rapporten is ook duidelijk geworden dat deze de Hoop Scheffer vrijwel op eigen houtje de besluitvorming omtrent de deelname aan de oorlog heeft genomen, en zijn CDA en VVD vriendjes hebben braaf meegelobby't en gemanipuleerd (door oa belangrijke info achter te houden aan de kamer).
Heeft allemaal niets met Internationale verhoudingen te maken. Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk, Zwitserland etc etc. hadden/hebben blijkbaar gewoon meer integere politici dan wij met onze criminelen van de CDA , LPF en VVD
Maar veel van deze landen hadden dan ook geen buitenlandse minister die Jaap de Hoop Scheffer heette. Hét grootste schoothondje van de VS aller tijden, die tevens aasde op het NAVO leiderschap.
Uit de rapporten is ook duidelijk geworden dat deze de Hoop Scheffer vrijwel op eigen houtje de besluitvorming omtrent de deelname aan de oorlog heeft genomen, en zijn CDA en VVD vriendjes hebben braaf meegelobby't en gemanipuleerd (door oa belangrijke info achter te houden aan de kamer).
Heeft allemaal niets met Internationale verhoudingen te maken. Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk, Zwitserland etc etc. hadden/hebben blijkbaar gewoon meer integere politici dan wij met onze criminelen van de CDA , LPF en VVD
Laatst gewijzigd door Billy Blitzkrieg op 13 jan 2010, 15:51, 2 keer totaal gewijzigd.
[quote="jackN"]Zou mij niet verbazen wanneer dit vooral de ministers zijn uit het zuiden van ons land. Katholieken hebben geleerd om vol te houden dat ze niets fout hebben gedaan. quote]
Denk je dat burgemeester Leers er ook zo over denkt?
This country makes it hard to fuck.
Duitsland en Frankrijk zijn/voelen zich te veel grootmacht om toe te geven aan onwetmatigheid jegens het volkerenrecht. Belgie is een politieke joke. Oostenrijk zit bij iedere oorlog fout en Zwitserland kijkt immer de andere kant op als het woord 'oorlog' valt. Nederland moet af en toe ook een beetje aan zichzelf denken, Witzkrieg.
Verre familie van
- Billy Blitzkrieg
- Forum Diva
Ik kan zo nog een aantal Europese landen (ook vergelijkbaar met NLD) noemen die geen deel hebben genomen hoor. Uw argument is gewoon nog slapper dan uw lulHensup schreef:Duitsland en Frankrijk zijn/voelen zich te veel grootmacht om toe te geven aan onwetmatigheid jegens het volkerenrecht. Belgie is een politieke joke. Oostenrijk zit bij iedere oorlog fout en Zwitserland kijkt immer de andere kant op als het woord 'oorlog' valt. Nederland moet af en toe ook een beetje aan zichzelf denken, Witzkrieg.
En u geeft in uw quote zelf ook al toe dat het een onwetmatigheid is geweest jegens het volkerenrecht. Dus wat wilt u nou eigenlijk zeggen? Volkerenmoord (om olie) is minder belangrijk dan het slaafs volgen van een grootmacht ?
Ik proef iets van een principieel dubbele moraal als jij het woord onwetmatigheid in de mond neemt, Witzkrieg.
Verre familie van
- Billy Blitzkrieg
- Forum Diva
Alsof dat voor de discussie terzake doet
Maar ik begrijp dat u uw toevlucht hiertoe neemt, want u bent inhoudelijk alweer uitgeluld en uitgepiest.
Geen partij voor ondergetekende.. ik zwaai weer af
Maar ik begrijp dat u uw toevlucht hiertoe neemt, want u bent inhoudelijk alweer uitgeluld en uitgepiest.
Geen partij voor ondergetekende.. ik zwaai weer af
he, jammer!
Love Love Love.. Mild. Blijf luisteren. Blijf proberen.
gung ho schreef:jackN schreef:Zou mij niet verbazen wanneer dit vooral de ministers zijn uit het zuiden van ons land. Katholieken hebben geleerd om vol te houden dat ze niets fout hebben gedaan. quote]
Dat is inderdaad een goede lakmoesproef.
En dat moet vanavond blijken, wanneer hij zich moet verdedigen.
Overigens het vergoelijken van iemands fouten (meestal die van hooggeplaatsten) valt ook binnen de traditie van het rijke Roomse leven.
Als geboren katholiek, en de jaren 50 bewust hebben meegemaakt, heb ik daar staaltjes van gezien.
Dankbaar denk ik altijd aan mijn nu overleden moeder, die in haar tijd geen blad voor haar mond nam en zich bij tijd en wijlen zeer rebels opstelde. Tot grote schrik van mijn vader die graag een goede ingezetene wilde zijn.
Maar daar maalde ze niet om. Meneer pastoor mocht elk jaar zijn sigaar en een klein geldbedrag thuis komen ophalen, maar moest niet het lef hebben om ongevraagd raad te geven of zich ergens mee te bemoeien. Dan kreeg de goede man de wind van voren. Maar blijkbaar pikte hij het van haar. Met kapelaans (ook zo'n archaïsch ambt) had ze helemaal niets op, zeker omdat die in onze gemeente de godsdienstlessen aan ons moesten verzorgen. Die gingen haar met een grote boog uit de weg, iets wat mij steunde in mijn weigering de catechismus uit het hoofd te leren.
Ma,
Zonet nieuws gezien bij een cliënt. Balkenende is dood. Er was een aardbeving. Duitsland heeft krimp (nee, geen kramp), economisch gezien dan
Het nieuws; o zo boeiend.
¯\_(ツ)_/¯
aka Ri'shad, de Parel van het Noordoosten
Zet hem op Ries, het wordt nog wat. (Zelfs boeiend) 
Het nieuws was vroeger beter. 
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Bijna 6 uur, kijken wat de spindoctors nu weer hebben verzonnen voor de brave kijker, die dit allemaal mag meemaken.
Misschien moeten ze er in de toekomst wat meer kooien met wilde dieren omheen zetten voor het effect.
Want wanneer ik te lang naar JP kijk, word ik wat licht in mijn hoofd, net een diep gat waar je tegen aankijkt, zonder bodem.
Misschien moeten ze er in de toekomst wat meer kooien met wilde dieren omheen zetten voor het effect.
Want wanneer ik te lang naar JP kijk, word ik wat licht in mijn hoofd, net een diep gat waar je tegen aankijkt, zonder bodem.
Ik ga zo lekker naar huis en om 8 uur TV kijken.
Of mischien wel eerder en al in de auto de radio aanzetten.
De afgang van die man (hoe dan ook zal het daarop uitdraaien) wil ik eigenlijk wel zien.
Maar iets zegt me dat het kabinet niet gaat vallen.
Het hangt nog steeds af van de houding van de PvdA hoe diep hij door het stof moet.
Wat mij betreft zo'n kilometer diep. Hij is tenslotte medeverantwoordelijk voor tienduizenden doden.
Maar de slapjanussen van de PvdA zullen het allemaal wel met een sisser laten aflopen, bang dat ze zijn voor verkiezingen.
Ik zeg: vallen die boel. Of JP opstappen.
Weg met die zak, te lang heb ik me al groen en geel geërgerd.
Ook al staat er meer CDA-geboefte klaar in de coulissen.
Make Peace Not War
Down met de boel
zéker JP'tje 't laantje uit 
¯\_(ツ)_/¯
- Siegfried Stahl
- Meganerd
- Contacteer:
Onzin, baarlijke nosnsens...en bovendien:iKer schreef:
.
Hij is tenslotte medeverantwoordelijk voor tienduizenden doden.
.
Waar was je toen Wim Kok opdracht gaf om joegoslavie te bombarderen?
" what the fuck are you talking about! Have you no ears (laughs)".
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Johnny Lydon 1983
Siegfried Stahl. Lidnr.66.
Én in baas zn tijd forumnerden én naast vrouwlief in bed forummen? Jij bent abnormaal iKer!
1. Verklaar je nader? Gaf JP politieke (en wsl. militaire) steun aan de inval of niet? Overigens geldt de medeplichtigheid bijna de hele kamer, incl. de PvdA. Maar veel partijen hebben ingezien dat ze fout zaten (w.o. D'66, en zelfs de VVD kijkt er nu anders tegenaan heb ik het idee).Siegfried Stahl schreef:1. Onzin, baarlijke nosnsens...en bovendien:iKer schreef:
.
Hij is tenslotte medeverantwoordelijk voor tienduizenden doden.
.
2. Waar was je toen Wim Kok opdracht gaf om joegoslavie te bombarderen?
2. Beetje appels en peren, dit. Waar het me de hele tijd VOORAL om gaat (en ging) is dat er geen VN mandaat was binnen te vallen.
. En natuurlijk stond ik daarbij niet te juichen. Maar Srebrenica (onder verantwoordelijkheid van Kok, die na onderzoek zo mans was af te treden) lag vers in het geheugen en er was kans op meer ellende. En dat is later ook gebleken: in Kosovo ging hij verder. Toen heeft de NAVO (in mijn beleving) eigenhandig gebombardeerd. Zeer, zeer dubieus. En ik was eigenlijk tegen, hoewel ik wel inzag dat het Servië op de knieën zou brengen.Wiki schreef:"In 1995 viel Mladic, na Srebrenica, ook Zepa aan. Toen hij zich tegen Goražde wilde richten, was de buitenwereld het beu, en werden onder VN-mandaat luchtaanvallen aangevoerd door de NAVO om de Serviërs te dwingen een akkoord te ondertekenen."
Dit is zeer veel anders. Dit rapport gaat over wat J.P. allemaal ondemocratisch deed, en dat blijkt dus heel veel. En wat vooral steekt is dat hij doet alsof het volkenrechtelijk geoorloofd zou zijn geweest. Ik heb meerdere juristen (w.o. voormalig hoogste rechter van NL Davids himzelf) horen verklaren dat er nauwelijs juristen zijn die dit met Balkje eens zijn. Wat nog meer steekt is... nu ja, alles wat Bak Ellende niet uitkwam gister heeft 'ie afstand van genomen. Slechts wat hem ter voordeel strekte omarmde hij.
Jaja, gristentje van me. Het is me wat met die normen en waarden in uw kamp.
Je zou voor minder gaan geloven dat alle CDA-ers hypocrieten zijn.
Make Peace Not War
Stiekem veel sympathisanten van Wilders op dit forum blijkens de vergelijkbaarheid van zijn uitspraak vandaag in de Kamer met enkele schreeuwers hier.
Verre familie van
Dat gegeven is van belang voor de geloofwaardgheid en betrouwbaarheid van de discussiepartner, Witzkrieg.Billy Blitzkrieg schreef:Alsof dat voor de discussie terzake doet![]()
Verre familie van
Kijk, als je de vergelijking maakt met een drol: het stinkt, is naar en vies. Maar tegelijk kun je van een bruine kleur houden.Hensup schreef:Stiekem veel sympathisanten van Wilders op dit forum blijkens de vergelijkbaarheid van zijn uitspraak vandaag in de Kamer met enkele schreeuwers hier.
Make Peace Not War
Enfin, de brief is er, en de regering valt niet vermoed ik.
Helaas zal het met een paar uurtjes spitsroeden lopen voor Balkje wel afgelopen zijn.

Helaas zal het met een paar uurtjes spitsroeden lopen voor Balkje wel afgelopen zijn.
Laatst gewijzigd door iKer op 14 jan 2010, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Make Peace Not War
23:08 uur.Jasper V. schreef:Én in baas zn tijd forumnerden én naast vrouwlief in bed forummen? Jij bent abnormaal iKer!
Ik ben nog aan het werk. En jij?
Laatst gewijzigd door iKer op 14 jan 2010, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Make Peace Not War
Krijg jij betaald om hier te posten?!

¯\_(ツ)_/¯
Dat zijn smoesjes.
Werken, kreng >:) niet forummen. Zolang je ondertussen forumt, werk je niet
Werken, kreng >:) niet forummen. Zolang je ondertussen forumt, werk je niet
¯\_(ツ)_/¯
Daarin vergis je je deerlijk.Richardus schreef:Zolang je ondertussen forumt, werk je niet
Vandaag bijna een heel lijstje van 7 items afgewerkt. Bijna.
Make Peace Not War
Met een vertraging van 24-30 uur krijg je alsnog gelijk.jackN schreef:Maar Nederland kennende, morgen een hoop woorden, gevolgd door nog meer woorden en niemand die er nog uit wijs kan worden. Samen polderend naar de ondergang. Het heeft wel wat.
Marjet Hamer heeft bakzeil moeten halen na een kleine bijstelling...
De PvdA is weer eens door de bocht, zo lijkt het nu.
Weer meer stemmen naar D'66!
Ik ga slapen.
Van mij mag Pechtold straks premier worden van een paars kabinet.
Make Peace Not War
Hamer geeft Rutte een aardige tik op de neus.
Grappig, toch nog wat assertiviteit richting VVD, die natuurlijk wel zwak in dit debat staat vanwege dat ze toendertijd nog fouter stonden dan het CDA toen (ze waren voor militaire steun).
Grappig, toch nog wat assertiviteit richting VVD, die natuurlijk wel zwak in dit debat staat vanwege dat ze toendertijd nog fouter stonden dan het CDA toen (ze waren voor militaire steun).
Make Peace Not War
Rutte lokt Hamer uit haar grote tent en... Yahtzee! En dan de VVD in dit debat verwijten maken over het besluit van 7 jaar terug?????? Sapperdeflap. En iKerst maar blijven beweren dat er een politieke partij te vinden is die deugt. Pechtold kan trouwens niet meekomen. Emotie voert de boventoon en hij vergeet de procedures tijdens het debat. Anyway, lekker boeiend topic, zowel hier als daar.
Verre familie van
Kant valt Hamer aan..
Balkenende geeft over 10 minuten antwoord..
Het wordt nog later...want, men is kampioen verdommuniceren, en de voorzitster is niet scherp meer.
Computer says: "no"
Laffe boel. Oh, een leuke smoes geschreven? Dan is 't goed hoooooorDe meerderheid van de Tweede Kamer
neemt genoegen met de brief van het
kabinet over Irak.
¯\_(ツ)_/¯
Dit is een wake-up call voor de naieven onder ons.
Verre familie van
Je bent niet de snuggerste hè.Hensup schreef:Rutte lokt Hamer uit haar grote tent en... Yahtzee! En dan de VVD in dit debat verwijten maken over het besluit van 7 jaar terug?????? Sapperdeflap.
Laat ik je bijpraten: DIT HELE GEDOE GAAT OM DAT BESLUIT VAN 7 JAAR TERUG.
Dat is ff schrikken hè.
Make Peace Not War
Oké. Maar het is toch moeilijk: dat rapport had -als het de militaire steun tijdens de voorbereidingen ook goed had onderzocht- nog pijnlijker voor Balkje kunnen worden.Hensup schreef:Dit is een wake-up call voor de naieven onder ons.
Wat ik me afvraag: de eerste verklaring is dus mede door Bos geaccordeerd. Waarom? Om het CDA te vriend te houden om straks de pijn van de weigering omtrent Afghanistan milder te maken voor de zionisten? Of om straks nog enige sturing te kunnen geven aan de eerste bezuinigingsingrepen?
Kijk, dit is waarschijnlijk een strategisch theater geweest van de PvdA. Er is nog een tijdje te gaan, en er moet echt iets dringends gebeuren (bezuinigen) en dat weet Bos. Hij weet ook dat als hij het niet doet, VVD het straks gaat doen. En de kans is 100% dat de PvdA het dan met veel dingen niet eens zal zijn, maar geen meerderheidsvuist kan maken met andere partijen.
Overigens is Haïti natuurlijk veel belangrijker dan dat gekrakeel over een premier die in een ideale wereld achter de tralies zou verdwijnen.
Make Peace Not War
- Kryptozoid
- Forumgod
- Contacteer:
Wat is er met Haïti dan?iKer schreef:Overigens is Haïti natuurlijk veel belangrijker dan dat gekrakeel over een premier die in een ideale wereld achter de tralies zou verdwijnen.
"'Samenleving' is een biologische constructie."
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Gelukkig hoop ik dat u een hekel heeft aan alle mensen.
Als abstracte eenheden dan.
Nu net op TV: triest dat Leers valt. Dat is nl. een CDA-er die wel deugt.
Make Peace Not War
Voordat ik je verhaaltjes ga lezen: heb je al gestemd?iKer schreef:
Overigens is Haïti natuurlijk veel belangrijker dan dat gekrakeel over een premier die in een ideale wereld achter de tralies zou verdwijnen.
Verre familie van
Wat moet ik stemmen? Op welke pijnlijke manier J.P. Balkenende ter dood veroordeeld moet worden? Ik sla er maar een wilde slag naar...Hensup schreef:Voordat ik je verhaaltjes ga lezen: heb je al gestemd?iKer schreef:
Make Peace Not War