Funky Dung
Funky Dung
Het grote funk topic is geopend. De openingstrack van dit topic is wel duidelijk. Een schoolvoorbeeld van hoe blues evolueerde tot funk. Kom maar op met de James Browns, Funkadelics, Rick Jamesjes, Hot Chocolates en Princes van deze wereld.
Verre familie van
Re: Funky Dung
If Man is five and the Devil is six and God is seven, dan zal ik wel Number9 zijn.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
6 afraid of 7, 'cause 7-8-9.
Laatst gewijzigd door Hensup op 04 dec 2009, 09:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Bedoel je die van Floyd? 
Schoenmaker blijf bij je leest.
Schoenmaker blijf bij je leest.
Het verbaast me eigenlijk niet dat jij niet hoort dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe funk uit blues ontstaan is. Waarschijnlijk vind je dat alleen negertjes funk kunnen spelen?
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Ach.Hensup schreef:Het verbaast me eigenlijk niet dat jij niet hoort dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe funk uit blues ontstaan is. Waarschijnlijk vind je dat alleen negertjes funk kunnen spelen?
Dan is Come Together ook een schoolvoorbeeld.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
tis funkier dan Hot Chocolate 
Bedoel je dat?
Bedoel je dat?
Dat bedoel ik maar. Je moet het verschil wel willen horen natuurlijk. Als jij gaat bewegen op Come Together dan heb je spastische neigingen. Als er daarentegen niks beweegt bij Funky Dung: dan heb je toch geen funk in je ballen?1ofthemFaces schreef:Ach.Hensup schreef:Het verbaast me eigenlijk niet dat jij niet hoort dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe funk uit blues ontstaan is. Waarschijnlijk vind je dat alleen negertjes funk kunnen spelen?
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Hensup schreef:Dat bedoel ik maar. Je moet het verschil wel willen horen natuurlijk. Als jij gaat bewegen op Come Together dan heb je spastische neigingen. Als er daarentegen niks beweegt bij Funky Dung: dan heb je toch geen funk in je ballen?1ofthemFaces schreef:Ach.Hensup schreef:Het verbaast me eigenlijk niet dat jij niet hoort dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe funk uit blues ontstaan is. Waarschijnlijk vind je dat alleen negertjes funk kunnen spelen?
Alsof je met een wijf over voetbal lult.
Heb je daar meer ervaring in?1ofthemFaces schreef:![]()
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Hens!Hensup schreef:Heb je daar meer ervaring in?1ofthemFaces schreef:![]()
Kom nou maar met die Funkadelic troep van je op de proppen. Die band noemde ik alleen omdat iedereen die het woord funk leest daar altijd zo hijgerig over doet, maar ik begrijp dat bandje nog steeds niet. Jij wel toch?
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Pink Floyd's Funky Dung toont heus wel tekenen van de door jou beschreven evolutie.
Een invloed die je echter vergeet, en waarom ik met The Beatles kom, is de beatmuziek en rock n roll.
Zoals de laatste tel vorrtdurend benadrukt wordt (een zeer dominante backbeat) kun je niet negeren en dat accent heeft met zowel blues als funk weinig van doen.
Maar goed, de weg ging van rythm&blues naar funk. Vrij geleidelijk.
Jij beschrijft een interessant omweggetje.
Een invloed die je echter vergeet, en waarom ik met The Beatles kom, is de beatmuziek en rock n roll.
Zoals de laatste tel vorrtdurend benadrukt wordt (een zeer dominante backbeat) kun je niet negeren en dat accent heeft met zowel blues als funk weinig van doen.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Funkadelic is eerder een psychedelische rockband (zeker bij aanvang) met funky feel.
In het verlengde van Hendrix en the Stooges.
Alleen dan door soulnegers gedaan.
Met veel dope op.
En een toetsenist die into barok was.
Als je Pink Floyd's oude werk digt moet je ook eens naar bv Free Your Mind and You Ass Will Follow luisteren.
In het verlengde van Hendrix en the Stooges.
Alleen dan door soulnegers gedaan.
Met veel dope op.
En een toetsenist die into barok was.
Als je Pink Floyd's oude werk digt moet je ook eens naar bv Free Your Mind and You Ass Will Follow luisteren.
Dat is een accent hoor. Trouwens, niet alleen op de laatste tel. Je moet naar de tussenliggende tellen luisteren, daar zit de funk. Misschien wel meer in de toetsen dan in de bas maar ik ga er niet weer naar luisteren om mijn gelijk toch bevestigd te zien.1ofthemFaces schreef:Pink Floyd's Funky Dung toont heus wel tekenen van de door jou beschreven evolutie.
Verre familie van
Mijn vinylversie heeft evenveel tikken.
Voorheen Vlaecks. Nu nóg groener en nóg linkser, maar altijd genuanceerd.
- Kryptozoid
- Forumgod
- Contacteer:

Walter Funk (rechts)
"'Samenleving' is een biologische constructie."
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
Even die nazi kopje onder met een spannender oudje.
Naam: Tran Khanh Dung
Geslacht: Vrouw
:wanker:
Geslacht: Vrouw
:wanker:
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Eindelijk een funkplaatje dat de hitparadenorm overstijgt in dit topic.Flaaks schreef:
Die eerste elpee van hun is da bomb
Hitgevoeligheid geeft niks. Als jij een onontdekte parel wil posten mag dat best. Maar laten we wel afspreken dat het niet zo repetitief is als die plaat die jij aanhaalt hierboven. Dat heeft met muziek weinig te maken. Veel mensen verwarren funk namelijk met groove-only. Jij eigenlijk ook. Blijkt ook wel een beetje uit je hiphop platen, eerlijk gezegd. 
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Hensup .Hensup schreef:Hitgevoeligheid geeft niks. Als jij een onontdekte parel wil posten mag dat best. Maar laten we wel afspreken dat het niet zo repetitief is als die plaat die jij aanhaalt hierboven. Dat heeft met muziek weinig te maken. Veel mensen verwarren funk namelijk met groove-only. Jij eigenlijk ook. Blijkt ook wel een beetje uit je hiphop platen, eerlijk gezegd.
Leg jij het maar allemaal eens uit.
Ik merk ineens dat ik al jaren in een illusie leef, dat ik groove-only met funk verwar, dat écht groovende hiphop Dalek en Paris is, en Jimmy Castor Bunch geen muziek maakt.
Houd anders ajb je domme bek.
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Hensup .Hensup schreef:Hitgevoeligheid geeft niks. Als jij een onontdekte parel wil posten mag dat best. Maar laten we wel afspreken dat het niet zo repetitief is als die plaat die jij aanhaalt hierboven. Dat heeft met muziek weinig te maken. Veel mensen verwarren funk namelijk met groove-only. Jij eigenlijk ook. Blijkt ook wel een beetje uit je hiphop platen, eerlijk gezegd.
Ik merk ineens dat ik al jaren in een illusie leef, dat ik groove-only met funk verwar, dat écht groovende hiphop Dalek en Paris is, en Jimmy Castor Bunch geen muziek maakt.
Snel faces, je moet in voorlaatste berichtje even dat nare zinnetje weghalen...
Ik probeer het een andere keer nog eens :P1ofthemFaces schreef:Hensup .Hensup schreef:Hitgevoeligheid geeft niks. Als jij een onontdekte parel wil posten mag dat best. Maar laten we wel afspreken dat het niet zo repetitief is als die plaat die jij aanhaalt hierboven. Dat heeft met muziek weinig te maken. Veel mensen verwarren funk namelijk met groove-only. Jij eigenlijk ook. Blijkt ook wel een beetje uit je hiphop platen, eerlijk gezegd.
Houd anders ajb je domme bek.
Verre familie van
- Ysidorus Fuchs
- Meganerd
Blijkt dit gewoon een vette hit te zijn geweest in 1972: op nr 6 in bilboard. Dus een beetje domme uitspraak, Faces . En ja, deze groove kan ieder boerenlullenbandje bedenken. Misschien toen nog niet. Maar dat hoefde ook niet, want er was veel beter werk voorhanden waarnaar men de oren wilde laten hangen als beginnend muzikant.1ofthemFaces schreef:Eindelijk een funkplaatje dat de hitparadenorm overstijgt in dit topic.Flaaks schreef:
Die eerste elpee van hun is da bomb
Verre familie van
- Krautsurfer
- Meganerd
@Hensup:
Als je bij je volle verstand Funky Dung van Floyd "Funky" noemt en tegelijkertijd aangeeft Funkadelic niet te begrijpen, dan begrijp je niks van Floyd en niks van Funk.
D'r is geen logger Floyd-nummer te bedenken dan Atom Heart Mother, (Een nummer dat ik elke keer met genoegen doorskip, behoudens een paar rauwe bootleg-versies), en d'r is bijna geen funkier muziek dan de eerste paar Funkadelics.
Dus als je Faces dan toch uit z'n tent wilt lokken, kom dan met niet zoiets lame-ass aan als Level 42.
Zelfs Billy heeft beter gepresteerd.
Puh-leeease...
Als je bij je volle verstand Funky Dung van Floyd "Funky" noemt en tegelijkertijd aangeeft Funkadelic niet te begrijpen, dan begrijp je niks van Floyd en niks van Funk.
D'r is geen logger Floyd-nummer te bedenken dan Atom Heart Mother, (Een nummer dat ik elke keer met genoegen doorskip, behoudens een paar rauwe bootleg-versies), en d'r is bijna geen funkier muziek dan de eerste paar Funkadelics.
Dus als je Faces dan toch uit z'n tent wilt lokken, kom dan met niet zoiets lame-ass aan als Level 42.
Puh-leeease...
‘ik hoop dat je kanker krijgt’ - Oved
‘Goed bezig’ - Siegfried Stahl
‘een verongelijkte drammende janker’ -David
‘Lekker ding’ - RDW
Uw mening hier, voor slechts vijf euro per letter!
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Wat had ik leuke funky nummers geplaatst hè, voor mijn doen?
- Kryptozoid
- Forumgod
- Contacteer:
Die van 17 october 1971 (Golden Hall, San Diego) is iddKrautsurfer schreef:behoudens een paar rauwe bootleg-versies
Jammer dat de overgeleverde opname matig is (ligt in dit geval niet aan de Youtubecompressie)
"'Samenleving' is een biologische constructie."
— Kryptozoid, lid 69
— Kryptozoid, lid 69
- Billy Blitzkrieg
- Forum Diva
Sorry hoor, ik begrijp best dat de IRL vriendjes van gezichtennazi het voor hem opnemen, maar hier wordt gesuggereerd alsof hij dé funkkenner bij uitstek is. Oke, hensup maakt domme opmerkingen over funkadelic , level 42, etc. maar gezichtennazi heeft nog veel dommere opmerkingen geplaatst (ik noem een justice en haar funkbassenKrautsurfer schreef:@Hensup:
Puh-leeease...
Gezichtennazi mag dan veel funk in huis hebben, maar dat is wat anders dan er verstand van hebben. Het is in elk geval geen automatisme.
Dus hensup afzeiken oke, maar 1ofthemfaces als funk(her)kenner aanprijzen is compleet absurd. Dat u het maar weet
Erelid der pro-multiculturele gedachtepolitie
Vertel eens: wat heb ik voor domme opmerkingen gemaakt over Funkadelic? Over Level 42 heb ik niks gezegd meen ik. Dat komt nu namelijk. Het is uitermate voorspelbaar om lachwekkend te doen over Level 42. Dat is de reden ook dat ik het nummer in dit topic plaats. De funk in HotWater is namelijk wel degelijk van een speciale kwaliteit. Wellicht het enige nummer waar onze vissekop zijn fabuleuze techniek op schitterende manier verweeft met de overige instrumenten en de songstructuur. Wiedes nogal zul je zeggen, maar noem mij een vergelijkbaar nummer met de rauwe energie van deze iewat obscure maar vooral toch funky baspartij.
Verre familie van
Ohio is leuk maar van Stevie Wonder had je wat anders mogen plaatsen.Flaaks schreef:Wat had ik leuke funky nummers geplaatst hè, voor mijn doen?
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Vreemd hoe Blitzkrieg zich te pas en te onpas als kenner presenteert.
Niet gehinderd door enig besef van vleermuizendom.
Niet gehinderd door enig besef van vleermuizendom.
Hoogtepunt op NSJ 2007. Hopenlijk voldoet dit aan de definitie 'funk' alhier
Nimia familiaritas parit contemptum
Vooruit dan maar.Krautsurfer schreef:@Hensup:
Puh-leeease...
Free your ass bijvoorbeeld, is een gimmick. Of liever het hele Funkadelic trucje is dat. Een image. Goed verpakt, maar als je goed luistert tref je enkel grondstoffen aan. Los zand. Pink Floyd is in dat opzicht de real deal. Je kunt in Atom Heart Mother niet eens horen wat voor stijl men hanteert, behalve als ze een uitstapje maken naar Funky Dung. Log misschien, maar dat is geen genre.
Verre familie van
- 1ofthemFaces
- Knuffelnerd
Een gimmick?
Noem me iets van voor Funkadelic dat ook maar een beetje op hun sound leek.
Besef wat voor enorme invloed de band heeft gehad.
Groter dan de Mossad!
Noem me iets van voor Funkadelic dat ook maar een beetje op hun sound leek.
Besef wat voor enorme invloed de band heeft gehad.
Groter dan de Mossad!
Er zijn sindsdien inderdaad veel puberale bands ontstaan. Wist niet dat die allemaal naar Funkadelics hadden geluisterd.
Man, die psychedelica van ze is als legoland slaat op electric lady land.
Verre familie van

Yeah, de Butthole Surfers in een funktopic!
- Krautsurfer
- Meganerd
Pink Floyd de Real Deal, zeker weten. Maar niet als funkband.Hensup schreef:Vooruit dan maar.Krautsurfer schreef:@Hensup:
Puh-leeease...
Free your ass bijvoorbeeld, is een gimmick. Of liever het hele Funkadelic trucje is dat. Een image. Goed verpakt, maar als je goed luistert tref je enkel grondstoffen aan. Los zand. Pink Floyd is in dat opzicht de real deal. Je kunt in Atom Heart Mother niet eens horen wat voor stijl men hanteert, behalve als ze een uitstapje maken naar Funky Dung. Log misschien, maar dat is geen genre.
De stijl in Atom Heart Mother is te kenmerken als "Zoekende, en niet kunnen vinden".
D'r zijn heel wat bands die pretenderen te zijn wat Funkadelic is, zonder ook maar een greintje grondstof.
[edit]
De speciale kwaliteit van Level 42 is dezelfde als die van de Jostiband.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
Niet flauw doen hoor. Er zijn wel meer mensen met slabtechniek. Marcus is op een bepaalde manier een vakman maar speelt hier geen funk. En het interesseert me eigenlijk ook niks of hij dat wel eens doet want zijn sound en zijn composities zijn immer om te huilen.Coyote schreef:
Hoogtepunt op NSJ 2007. Hopenlijk voldoet dit aan de definitie 'funk' alhier.
Verre familie van
- Krautsurfer
- Meganerd
Een soort level 42, zeg maar.
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!
‘Lekker ding’ - RDW
Grijp die kans!