(Marc Almond in MOJO Magazine, sept. 2011)

Number9 schreef:Klopt. Maar niet van Marylin Manson.
Van Gloria Jones als ik me niet vergis.
(I was seeing a girl once, around 21 yrs old, i was about 35... she said "that shows your age." I replied "what?". She replied... "tapes")
4. Expecting him to cuddle. Men and women are wired differently. Sex makes most women want to talk and bond and all that shit. It makes men pass out. It’s a biological thing.
Syd Barrett schreef:I'm full of dust and guitars.
- Richardus, 2014Er is een tijd van komkommer, en een tijd van banaan.
Dat zal best, maar ik kwam ‘m in deze taal tegen.
Klopt als een uurwerk!
I'm walking here! I'm walking here!
- I.S. Toergenjev - "Een adelsnest"'Nu weet ik hoe ik je moet noemen,' schreeuwde dezelfde Michalevitsj tegen drie uur 's nachts, 'je bent geen scepticus, niet ontgoocheld en geen voltairiaan, wat jij bent is een lamzak, en geen naïeve, maar een moedwillige, welbewuste lamzak. Een naïeve lamzak ligt de hele dag op de kachel en doet niks omdat hij nergens toe in staat is, niet eens tot denken, terwijl jij een denkend mens bent - en toch blijft je liggen. Je zou iets kunnen doen - en je doet niks; je ligt met je volle pens omhoog en je zegt: zo hoort het, ik lig hier goed, want wat de mensen ook doen, het is allemaal flauwekul en onzin die nergens toe leidt.'
'Maar hoe kom je erbij dat ik op de kachel lig?', kaatst Lavretski terug. 'Waarom schrijf je me zulke gedachten toe?'
'En daar komt nog bij dat jullie allemaal, jullie hele soort,' ging Michalevitsj onvermoeibaar verder, 'belézen lamzakken zijn. Jullie wetenwaar het de Duitsers aan schort, wat er niet deugt bij de Engelsen en de Fransen, en jullie armzalige kennis komt van pas om jullie beschamende luiheid, jullie walgelijke ledigheid te rechtvaardigen. Er zijn er zelfs die er prat op gaan dat zij, intelligente mensen, blijven liggen, terwijl anderen zicht uitsloven, de sukkels. Ja! En dan heb je nog van die heren - daar reken ik jou trouwens niet toe - die hun hele leven doorbrengen in een soort roes van verveling, die eraan gewend raken en zich erin wentelen als... als paddenstoelen in de room,' voegde Michalevitsj eraan toe en hij lachte om zijn eigen vergelijking. 'O, die roes van de verveling - dat is de ondergang van de Rus! Zijn leven lang maakt de weerzinwekkende lamzak zich op om aan het werkt te gaan...'
'Wat foeter je nou!' schreeuwde Lavretski op zijn beurt. 'Werken... dingen doen... Vertel me liever wat ik dan moet doen, in plaats van te foeteren als een Oekraïense Demosthenes!'
'Dat mocht je willen! Dat ga ik je niet vertellen, jongen; dat moet ieder voor zichzelf weten,' antwoordde Demosthenes ironisch. 'Een landheer, een edelman, en dat weet niet wat hij moet doen! Je hebt geen geloof, anders wist je het wel; geen geloof, geen openbaring.'
Zo zo...die sprak een aardig mondje Engels die Magritte?Krautsurfer schreef: ↑25 nov 2021, 20:15 I despise my own past and that of others. I despise resignation, patience, professional heroism and all the obligatory sentiments. I also despise the decorative arts, folklore, advertising, radio announcers' voices, aerodynamics, the Boy Scouts, the smell of naphtha, the news, and drunks.
I like subversive humor, freckles, women's knees and long hair, the laughter of playing children, and a girl running down the street.
I hope for vibrant love, the impossible, the chimerical.
I dread knowing precisely my own limitations.
René Magritte
Mocht je er niet tegenkunnen, dan mag je proberen zelf wat Nederlandstalige citaten van Magritte te posten.Siegfried Stahl schreef: ↑25 nov 2021, 20:50Zo zo...die sprak een aardig mondje Engels die Magritte?Krautsurfer schreef: ↑25 nov 2021, 20:15 I despise my own past and that of others. I despise resignation, patience, professional heroism and all the obligatory sentiments. I also despise the decorative arts, folklore, advertising, radio announcers' voices, aerodynamics, the Boy Scouts, the smell of naphtha, the news, and drunks.
I like subversive humor, freckles, women's knees and long hair, the laughter of playing children, and a girl running down the street.
I hope for vibrant love, the impossible, the chimerical.
I dread knowing precisely my own limitations.
René Magritte
"Dit is geen citaat"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast